Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2012, 15:59
.Ine.
.Ine. is offline
Hallo!

Ik zit met een probleem ik draag lenzen vanaf de zomervakantie,

even geleden had ik een een dag lange oogontsteking , aan mij linkeroog , en nu denk ik een oogontsteking te hebben aan mijn rechter oog , mijn oog is rood en het voelt vervelend , vanmorgen toen ik mijn lens indeed prikte mijn oog en voelde vervelend na ik 3 kwartier buiten had gestaan , voelde ik de hele dag niets meer tot ik ze uitdeed , ik heb een oogdouche gekocht met bijhorend product , dit heb ik al 1 keer gedaan , ik overweeg mijn bril morgen aan te doen , maar ik schaam mij wel een beetje dan , iedereen is jou zo gewoon zonder bril en dan plots heb je een bril terug enz. heeft iemand tips , kan iemand helpen (met mij oog) ?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 16:08
Verwijderd
Ja, je moet het gewoon laten genezen. Dat is heel vervelend, maar zo is het nu eenmaal.

Je kan je huidige lenzen het beste weggooien, je lenzendoosje goed schoonmaken en een paar dagen je bril dragen tot je echt helemaal nergens meer last van hebt. Dan beginnen met een nieuw paar lenzen. Bij mij duurde het ongeveer een weekje, dus dat valt best mee.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 16:13
.Ine.
.Ine. is offline
Moet je je huidige lenzen echt weggooien of mag dit ? Want ik heb redelijk dure lenzen ?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 16:14
Verwijderd
Ik moest ze weggooien. Virus of wat het ook is was bij mij gewoon op mn lenzen gekomen, als je ze dan weer in doet komt die ontsteking net zo hard weer terug. Dus ja, zonde, maar het is niet anders. Tenzij je graag met een oogontsteking wil blijven rondlopen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 16:20
.Ine.
.Ine. is offline
Oke , mijn lenzen worden weggegooid Ik wil niet meteen terug een oogontsteking krijgen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 17:01
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Ik kocht duurdere lenzen, en had constant oogontstekingen!
Nu heb ik goedkopere lenzen en heb (nog) geen oogontsteking daarmee gehad
je moet altijd heel goed je handen wassen vooraf , ik deed dat niet zo veel..
even ben ik zo'n ontsmettende opdrogende alcoholgel begnnen gebruiken, maar dat was te erg voor m'n huid
nu gebruik ik dettol handzeep, ruikt superlekker !
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 19:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je lenzendoosje kan je eventueel ook uitkoken. Vijf minuten laten koken in een pannetje water.
Oud 14-11-2012, 19:17
Em.
Em. is offline
Zo erg is het toch niet om ineens een bril te hebben?
Oud 14-11-2012, 20:22
.Ine.
.Ine. is offline
Daantje , Dat is nog eens een idee! Dat ga ik doen,
Greenscarfed , Mijn zus had net hetzelfde aan de hand zoals jou , met goedkopere heeft ze nog geen oogontsteking gehad & Dat Ga ik ook eens kopen die dettol handzeep
Em. , Ik zelf vind het minder erg om een bril te dragen , maar de mensen uit mijn school zijn nog een beetje ' kinderachtig' en vinden het leuk om je ermee te pesten , zoals je bril van je gezicht aftrekken en van die zaken Maar dan roep ik meestal een leerkracht erbij , dan stoppen de andere weer voor een weekje
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 23:29
Silvano08
Silvano08 is offline
Bij mij lenzen is het zo dat de lenzen en het lenzenbakje niet met water gespoeld mogen worden. Dus ook niet uitkoken. Ik weet niet of dit voor meerdere lenzen geldt (ik heb zachte maandlenzen van de Hans Anders), maar misschien moet je daar eerst naar informeren voordat je het bakje uitkookt.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2012, 06:30
Verwijderd
En zo duur zijn lenzenbakjes toch niet? Ik krijg ze elke keer gewoon bij mijn lenzenvloeistof.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2012, 07:03
indigo
indigo is offline
Citaat:
Bij mij lenzen is het zo dat de lenzen en het lenzenbakje niet met water gespoeld mogen worden. Dus ook niet uitkoken. Ik weet niet of dit voor meerdere lenzen geldt (ik heb zachte maandlenzen van de Hans Anders), maar misschien moet je daar eerst naar informeren voordat je het bakje uitkookt.
Dat zei mijn opticien ook, maar ik snap niet goed waarom. Als zelfs diepe wonden in het ziekenhuis uitgespoeld mogen worden met kraanwater, waarom dan je lenzendoosje niet? Zeker niet als je het goed afdroogt of laat drogen. En verder kosten lenzendoosjes inderdaad maar €1,50 bij de Hema of een drogist.
Oud 15-11-2012, 10:18
Martiño
Martiño is offline
Hoe dat zit met kraanwater en diepe wonden weet ik niet precies (ik was altijd in de veronderstelling dat wonden geïrrigeerd werden met fysiologisch zout), maar de ruimte tussen de lens en een oog lijkt mij een fijne broeiplek voor bacteriën. Ik kan me voorstellen dat je wil voorkomen dat je een infectie krijgt omdat er onder je lenzen allerlei bacteriën zitten vanuit het kraanwater, of belangrijker nog, vanaf de handdoek.
Oud 15-11-2012, 10:23
Volk
Volk is offline
Wat voor lenzen gebruik je? Was je je handen goed voor je je lenzen aanraakt? Maak je je lenzen altijd op de juiste manier schoon? houd je het bakje op de juiste manier schoon? Houd je de fles lensvloeistof schoon?

Ik denk trouwens dat na zo'n korte tijd niemand is vergeten dat je een bril draagt hoor, niks te schamen op dat punt. En al waren mensen wel vergeten dat je een bril droeg, je hoeft je niet te schamen voor een bril.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2012, 10:25
Volk
Volk is offline
Ik mag mijn doosjes ook niet uitspoelen met water, maar ik krijg bij elke levering een overvloed aan lensvloeistof en doosjes dus dat is hier nooit een probleem geweest.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2012, 10:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je je doosje uitkookt moet je hem erna er natuurlijk niet met vieze handen uitvissen of op een vieze theedoek laten drogen, dat lijkt me duidelijk ik was theedoeken op zestig graden en strijk ze en pak een schone waar ik alles op te drogen leg (doe mijn vriends lenzendoosje altijd gelijk met mijn voorzetkamers)
Oud 15-11-2012, 13:19
Verwijderd
Ik heb nog nooit gehoord dat ik lenzendoosjes niet mag schoonmaken met water, en ik gebruik mijn lenzen nu toch al zo'n 7 jaar zonder problemen. Afgezien van die ene oogontsteking, maar goed, dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Dus wat het probleem snap ik ook niet helemaal.

En verder, tsja. Ik krijg ook altijd nieuwe lenzendoosjes bij elke nieuwe fles lenzenvloeistof, dus je kunt altijd gewoon een nieuwe nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2012, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Zo erg is het toch niet om ineens een bril te hebben?
Nou... voor mij zou het wel een probleem zijn, maar ik heb dan ook een hele hoge sterkte. Mijn bril is -20, niet alleen is de overgang enorm (omdat je bril niet meebeweegt zoals lenzen en aan de zijkanten geen zicht is), maar hij is ook nog eens zwaar, onhandig en lelijk (niet de bril an sich, maar glazen van een cm zien er bepaald niet leuk uit, laat staan de vervorming die je krijgt als je naar mijn ogen kijkt). Wel was ik blij dat mijn ouders er een hadden laten maken toen ik in het ziekenhuis lag natuurlijk .

Kun je je lenzen misschien terugsturen naar de fabrikant, misschien scheelt er iets aan? Ik heb een paar laten terugsturen omdat er iets over mijn oog schuurde. Ik weet nog niet of ze iets hebben ontdekt of dat ik iets vergoed krijg, maar het is het proberen waard.
Spoelen kun je ook met een zoutoplossing, vrij goedkoop of zelfs gratis te krijgen als je bij de opticien fatsoenlijke vloeistof koopt.
Er zijn ook vloeistoffen die de lens schoon 'bruisen' (One step bijvoorbeeld), die hebben ook speciale lenzenbakjes met een steentje onderin dat de vloeistof neutraliseert. Je kunt dan wel niet even tussenin je lenzen indoen want dan voelt het alsof je oog wordt weggebrand ^^. Vroeger had ik een soort zeep waarmee ik mijn lens moest wassen elke week, naast de gewone vloeistof, maar ik weet niet of dat tegenwoordig nog gebruikt wordt.

In ieder geval, echt even wachten tot de ontsteking voorbij is voor je je lenzen weer in doet.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2012, 09:30
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik heb nog nooit gehoord dat ik lenzendoosjes niet mag schoonmaken met water, en ik gebruik mijn lenzen nu toch al zo'n 7 jaar zonder problemen. Afgezien van die ene oogontsteking, maar goed, dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Dus wat het probleem snap ik ook niet helemaal.
Het staat in de bijsluiter.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2012, 10:21
Verwijderd
Ik heb geen bijsluiter bij mijn lenzen. Nooit gehad, nooit gezien in ieder geval. Ook niet gehoord van mijn opticiens dat er een bijsluiter bij zou zitten. Dus of mijn opticiens doen iets heel erg fout of het is bij mijn lenzen kennelijk niet zo'n groot probleem.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2012, 18:43
Volk
Volk is offline
Haha, als je geen bijsluiter hebt is het inderdaad lastig te vinden
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten