![]() |
|
Hoe dat zit met kraanwater en diepe wonden weet ik niet precies (ik was altijd in de veronderstelling dat wonden geïrrigeerd werden met fysiologisch zout), maar de ruimte tussen de lens en een oog lijkt mij een fijne broeiplek voor bacteriën. Ik kan me voorstellen dat je wil voorkomen dat je een infectie krijgt omdat er onder je lenzen allerlei bacteriën zitten vanuit het kraanwater, of belangrijker nog, vanaf de handdoek.
|
Wat voor lenzen gebruik je? Was je je handen goed voor je je lenzen aanraakt? Maak je je lenzen altijd op de juiste manier schoon? houd je het bakje op de juiste manier schoon? Houd je de fles lensvloeistof schoon?
Ik denk trouwens dat na zo'n korte tijd niemand is vergeten dat je een bril draagt hoor, niks te schamen op dat punt. En al waren mensen wel vergeten dat je een bril droeg, je hoeft je niet te schamen voor een bril. |
![]() |
|
Als je je doosje uitkookt moet je hem erna er natuurlijk niet met vieze handen uitvissen of op een vieze theedoek laten drogen, dat lijkt me duidelijk
![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb nog nooit gehoord dat ik lenzendoosjes niet mag schoonmaken met water, en ik gebruik mijn lenzen nu toch al zo'n 7 jaar zonder problemen. Afgezien van die ene oogontsteking, maar goed, dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Dus wat het probleem snap ik ook niet helemaal.
En verder, tsja. Ik krijg ook altijd nieuwe lenzendoosjes bij elke nieuwe fles lenzenvloeistof, dus je kunt altijd gewoon een nieuwe nemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kun je je lenzen misschien terugsturen naar de fabrikant, misschien scheelt er iets aan? Ik heb een paar laten terugsturen omdat er iets over mijn oog schuurde. Ik weet nog niet of ze iets hebben ontdekt of dat ik iets vergoed krijg, maar het is het proberen waard. Spoelen kun je ook met een zoutoplossing, vrij goedkoop of zelfs gratis te krijgen als je bij de opticien fatsoenlijke vloeistof koopt. Er zijn ook vloeistoffen die de lens schoon 'bruisen' (One step bijvoorbeeld), die hebben ook speciale lenzenbakjes met een steentje onderin dat de vloeistof neutraliseert. Je kunt dan wel niet even tussenin je lenzen indoen want dan voelt het alsof je oog wordt weggebrand ^^. Vroeger had ik een soort zeep waarmee ik mijn lens moest wassen elke week, naast de gewone vloeistof, maar ik weet niet of dat tegenwoordig nog gebruikt wordt. In ieder geval, echt even wachten tot de ontsteking voorbij is voor je je lenzen weer in doet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Goedkope lenzen Greenscarfed | 7 | 23-04-2012 22:24 | |