Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2012, 00:51
.Ine.
.Ine. is offline
Hallo allemaal! ( ik weet niet zeker of ik dit juist heb geplaatst , exuseer indien het fout geplaatst is!)
Nu mijn onderwerp ;D
Op het einde van het vorig schooljaar hebben ze een paar leerstoornissen ondekt, Dyslexie en dyscalculie*en automatiseringsprobleem, dit schooljaar kwam er een leerkracht naar mij , ze zei dat ik geen leerstoornissen had , maar er hadden pas gestest en ik heb een atsest , natuurlijk zei ilk dit tegen mijn ouders, die leerkracht had tegen mijn ouders gezegt dat alles was ik zei gelogen was. , mijn ouders geloofde haar niet, maar kan dit zomaar , als je een atest hebt?

Groetejes !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2012, 08:35
Verwijderd
Ik heb ook dyslexie (sorry wou ik even melden )
Maar ik heb geen idee wat atest is

trouwens dyslexie heeft ook beetje gevolgen voor rekenen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 17:00
.Ine.
.Ine. is offline
Citaat:
Ik heb ook dyslexie (sorry wou ik even melden )
Maar ik heb geen idee wat atest is

trouwens dyslexie heeft ook beetje gevolgen voor rekenen
Bij mij is een atest zo een blad papier waarop staat, van welke maatregelen ik krijg , dus bij wiskunde , een rekenmachine gebruiken enz.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 17:26
Gitte v
Gitte v is offline
Nee. Jouw leerkracht kan dat niet zomaar zeggen. Je bent hierop getest en hebt een verklaring gekregen dat je deze leerstoornissen hebt. Ik heb discalculie, en er zijn leraren die hier niet in ' geloven' en daarom zeggen dat ik geen extra hulpmiddelen zou mogen gebruiken. Als het goed is staat er ergens in het leerlingenstatuut van je school wat je wel en niet mag. Hier kan jouw leerkracht niets over zeggen. Zoek het dus een keer op en ga naar het school- of afdelingshoofd. Waarschijnlijk spreekt hij/zij je leerkracht hierop aan. Erg vervelend als dit vaak gebeurt, maar aangezien jij een certificaat hebt, heb je recht op de steunkaarten enz. en moeten ze jou gelijk geven.
Oud 18-12-2012, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Bij mij is een atest zo een blad papier waarop staat, van welke maatregelen ik krijg , dus bij wiskunde , een rekenmachine gebruiken enz.
Ow ik heb dyslexie pas ook zoiets kan je in je tas of boek doen om te laten zien ... alleen is dat speciaal voor dyslexie dus krijg geen uitzondering voor rekenen ofzo wat ik niet kan -.-
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 22:56
.Ine.
.Ine. is offline
Citaat:
Nee. Jouw leerkracht kan dat niet zomaar zeggen. Je bent hierop getest en hebt een verklaring gekregen dat je deze leerstoornissen hebt. Ik heb discalculie, en er zijn leraren die hier niet in ' geloven' en daarom zeggen dat ik geen extra hulpmiddelen zou mogen gebruiken. Als het goed is staat er ergens in het leerlingenstatuut van je school wat je wel en niet mag. Hier kan jouw leerkracht niets over zeggen. Zoek het dus een keer op en ga naar het school- of afdelingshoofd. Waarschijnlijk spreekt hij/zij je leerkracht hierop aan. Erg vervelend als dit vaak gebeurt, maar aangezien jij een certificaat hebt, heb je recht op de steunkaarten enz. en moeten ze jou gelijk geven.
Ik ga zeker eens navragen en mijn papieren bekijken, en als ik alles goed heb uitgedokterd , naar de directie , bedankt!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 22:57
.Ine.
.Ine. is offline
Citaat:
Ow ik heb dyslexie pas ook zoiets kan je in je tas of boek doen om te laten zien ... alleen is dat speciaal voor dyslexie dus krijg geen uitzondering voor rekenen ofzo wat ik niet kan -.-
Ik ga mijn atest nog zo opnieuw opzoeken en doorlezen en , misschien een kopie ervan nemen en eens navragen mij de directie enz. Denk ik
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 23:59
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik ga zeker eens navragen en mijn papieren bekijken, en als ik alles goed heb uitgedokterd , naar de directie , bedankt!
Als het goed is, heeft de directie al op papier staan dat je dyslexie en dyscalculie hebt.
Oud 19-12-2012, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Als het goed is, heeft de directie al op papier staan dat je dyslexie en dyscalculie hebt.
Mijn docent van vorige school wist het van mij ook niet hele klas nie ;p
heb het net verteld
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 21:26
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mijn docent van vorige school wist het van mij ook niet hele klas nie ;p
heb het net verteld
Heeft de directie het dan niet in een systeem gezet zodat docenten dat van te voren kunnen zien?
Oud 19-12-2012, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Heeft de directie het dan niet in een systeem gezet zodat docenten dat van te voren kunnen zien?
Ja maar idk geen ideeee

maar ontopic weer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten