Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2012, 17:19
JustSaying
JustSaying is offline
zie titel
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 21:21
Verwijderd
Als je heeel nodig moet en gaat plassen. Dan is is er zeker kans dat de kleur wat donker is. Maar als je niet nodig moet. Dan zal de kleur veel lichter zijn. Als je rukt is het vaak zo dat je erna nodig naar de wc moet. Dit is niet bij iedereen het geval. Er is ook verschil met de tijd tussen het rukken en plassen.

Rukken heeft meestal effect op de blaas. Je hebt dus een gevoel dat je nodig moet plassen. Zelfs al ben je voor het rukken naar wc geweest. Het is dus normaal dat het een lichte kleur heeft. Je zal ook niet zo heel urine plassen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 21:55
ShySora
ShySora is offline
Citaat:
zie titel: altijd na het rukken is mijn plas doorzichtig hoe kom dat?
Urine wordt aangemaakt in de nieren. De samenstelling van de vloeistof bepaalt de kleur.
- Ik heb veel cola gedronken
+ - De urine zal geel zijn.

- Ik heb veel water gedronken
+ - De urine zal doorzichtig zijn.
(bij mij toch :3)

Na het rukken, gebeurt het wel eens dat het lichaam de plasbuis wil opschonen. Misschien onttrekken de nieren dan onttrokken vloeitstof uit het lichaam?
Dat is volgens mij de reden (niet 100% zeker wel).
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Als je heeel nodig moet en gaat plassen. Dan is is er zeker kans dat de kleur wat donker is. Maar als je niet nodig moet. Dan zal de kleur veel lichter zijn. Als je rukt is het vaak zo dat je erna nodig naar de wc moet. Dit is niet bij iedereen het geval. Er is ook verschil met de tijd tussen het rukken en plassen.

Rukken heeft meestal effect op de blaas. Je hebt dus een gevoel dat je nodig moet plassen. Zelfs al ben je voor het rukken naar wc geweest. Het is dus normaal dat het een lichte kleur heeft. Je zal ook niet zo heel urine plassen.
Huh? Ik dacht dat nodig of niet nodig moeten, niets met de kleur te maken heeft. Maar vooral hoeveel je gedronken hebt. Als je plas donkergeel van kleur is, dan is het een teken dat je te weinig vocht binnen krijgt, heb ik een keer ergens gelezen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 00:59
bloodyb
bloodyb is offline
Je plasje heeft nooit dezelfde kleur, of je nu net hebt gerukt heeft er geen invloed op!
Oud 06-11-2012, 13:40
Verwijderd
Voor zover ik weet is de kleur van je urine afhankelijk van wat je eet en drinkt. Als je de hele dag alleen maar water drinkt zal je vrij 'schone' urine hebben.

Verder heeft dorst of masturbatie er geen invloed op, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 19:37
Pluis
Pluis is offline
De kleur van je urine hangt inderdaad af van hoeveel je drinkt. Hoe meer je drinkt, hoe meer je zal plassen en hoe minder je nieren hun best gaan doen om de urine geconcentreerd te maken (je moet immers dat vocht ook weer kwijt). Daardoor wordt je urine lichter. Er zijn wel bepaalde kleurstoffen (zoals bij rode bieten) die overgaan in de urine, waardoor je urine dan bijvoorbeeld zelfs rood kan kleuren.

maar wat shysora zegt over cola is onzin.

waarschijnlijk hoef je na het aftrekken maar een klein beetje te plassen, en als dat dan in het water van het toilet komt geeft het logischerwijs maar weinig kleur aan het water. Een andere verklaring is dat je waarschijnlijk pas in de loop van de dag met jezelf gaat spelen, op een moment dat je dus al aardig wat gedronken hebt op een dag.
Oud 06-11-2012, 20:02
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Urine is meestal doorzichtig
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 22:28
robert222
robert222 is offline
Citaat:

Hahaha... ja dat dacht ik vroeger ook altijd,
Oud 07-11-2012, 06:16
Verwijderd
Citaat:
Hahaha... ja dat dacht ik vroeger ook altijd,
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 09:01
Martiño
Martiño is offline
Ja, alleen klopt het dus niet echt, zie de post van Pluis.

Regels voor berichten