Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2012, 20:50
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
X

Laatst gewijzigd op 29-09-2013 om 09:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2012, 20:55
Pluis
Pluis is offline
Zijn ouders opbellen natuurlijk.
Oud 26-10-2012, 20:57
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
we hebben geen huisnummer:-$ en ze zijn allang gescheiden
Met citaat reageren
Oud 26-10-2012, 21:29
Verwijderd
Hij doet het toch niet als hij er mee gaat dreigen, kwestie van aandacht. Maar als hij het wel écht serieus meent, z'n ouders of voogden inlichten! En als dat niet wil professionele hulp zoeken.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 09:12
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
112 bellen en zijn adres doorgeven. Is een levensbedreigende situatie (of zal in ieder geval zo benaderd moeten worden) en dus kun je hen bellen.
Oud 27-10-2012, 15:19
Verwijderd
Citaat:
112 bellen en zijn adres doorgeven. Is een levensbedreigende situatie (of zal in ieder geval zo benaderd moeten worden) en dus kun je hen bellen.
Wie zegt dat het echt is?
er zijn genoeg mensen die dat zeggen voor 1 ding aandacht

en meeste mensen die het echt willen die zeggen het juist niet die doen het gewoon zonder dat mensen het weten
ik heb 3 keer mee gemaakt en alle keren niet waar

Laatst gewijzigd op 27-10-2012 om 16:08.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 15:47
Kinder cola
Kinder cola is offline
Waarom doet hij het over 2 dagen? Vind raar...
Maar als je zijn naam + achternaam weet kan je hem zo googele huis adres enzovoorts.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 15:55
bicycle
bicycle is offline
Inderdaad, gewoon 112/niet spoedeisende hulp bellen, politie dus. is een levensbedreigende situatie. Jij kan niet ruiken of die het wel of niet echt meent dus jij zit in geen geval fout.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, gewoon 112/niet spoedeisende hulp bellen, politie dus. is een levensbedreigende situatie. Jij kan niet ruiken of die het wel of niet echt meent dus jij zit in geen geval fout.
112 bellen om niks mag ook niet dan krijg je boete
dus als het niet waar is heb je wel 112 voor niks gebeld komen ze voor de deur van die jongen zit die gewoon achter de tv
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 17:28
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Citaat:

en meeste mensen die het echt willen die zeggen het juist niet die doen het gewoon zonder dat mensen het weten
ik heb 3 keer mee gemaakt en alle keren niet waar
Dus omdat jij het drie keer hebt meegemaakt, doen mensen die het aangeven altijd voor de aandacht, en mensen die het daadwerkelijk van plan zijn die zeggen het niet?
Oud 27-10-2012, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Dus omdat jij het drie keer hebt meegemaakt, doen mensen die het aangeven altijd voor de aandacht, en mensen die het daadwerkelijk van plan zijn die zeggen het niet?
En als ze het nou niet van plan zijn ?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2012, 19:33
Verwijderd
Ik heb het ook gehad met een vriend, maar uiteindelijk heeft hij het nooit gedaan, en was het bij hem denkik een schreeuw om aandacht. Maar ik weet hoe eng het is.
Maar ik weet niet of dat bij jouw vriend ook zo is..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 09:36
Verwijderd
En, heeft ie al zelfmoord gepleegd?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 12:58
Verwijderd
Blaffende honden bijten doorgaans niet.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 13:36
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
En, heeft ie al zelfmoord gepleegd?
ne hij was zijn wekker vergeten goed te zetten en werd pas om 09:10 wakker. dus hij was te laat
Oud 28-10-2012, 13:41
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 15:00
Sommerfugl
Sommerfugl is offline
Tja, want als je een half uurtje later sterft dan gepland... xD
Oud 28-10-2012, 15:55
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Tja, want als je een half uurtje later sterft dan gepland... xD
nouja het schijnt toch nogals voor te komen dat als bij iemand de poging mislukt (bijvoorbeeld voor de trein springen) dat hij dan niet durft door te zetten om het alsnog te laten slagen. dus ja ik geloof best dat als het opeens anders loopt dan je planning et best mis kan gaan.
Oud 28-10-2012, 16:03
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 16:32
Verwijderd
Jongens, graag weer een beetje ontopic.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 18:59
daisy0211_
daisy0211_ is offline
leeft ie nog of niet?
Oud 28-10-2012, 20:06
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
hijh heeft het geprobeerd maar een man zag hem bezig zijn en heeft hem weggesleurd, man heeeft zijn moeder gebeld en hij word nu 'bewaakt' door zijn moeder
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 20:30
ictertje
ictertje is offline
zulke mensen hebben de ballen niet om het daadwerkelijk te doen.. tis een schreeuw om aandacht beetje jammer dat het zo moet!
Oud 28-10-2012, 20:48
Verwijderd
Citaat:
hijh heeft het geprobeerd maar een man zag hem bezig zijn en heeft hem weggesleurd, man heeeft zijn moeder gebeld en hij word nu 'bewaakt' door zijn moeder
schreeuw om aandacht
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 10:28
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
want een wildvreemde man kan wel zijn ouders bellen maar jullie niet??
Advertentie
Oud 29-10-2012, 11:06
Verwijderd
Falen met zelfmoord plegen
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 14:57
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Falen met zelfmoord plegen
Vind dit soort reacties toch van een tamelijk droevig niveau
Oud 29-10-2012, 15:29
Verwijderd
raar verhaal als je het aan mij vraagt
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 19:22
Schrödinger
Schrödinger is offline
Als hij echt zelfmoord wilde plegen, zou hij dat natuurlijk niet eerst aan zijn vrienden melden zodat die hem tegen kunnen houden.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Als hij echt zelfmoord wilde plegen, zou hij dat natuurlijk niet eerst aan zijn vrienden melden zodat die hem tegen kunnen houden.
mee eens
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 23:36
haxordraxortje
haxordraxortje is offline
Als hij er echt van overtuigd is dat zijn leven geen nut heeft, dat hij alleen een last zal zijn voor de maatschappij, dat hij elke vorm van hulp heeft geaccepteerd en deze vormen van hulp heeft uitgeprobeerd. Ja dan is zelfmoord een redelijke optie.

Aangezien hij 14 is, zal hij dit later betreuren als een faal waar je zachtjes om kunt lachen.

Weliswaar een tip: Zorg ervoor dat hij niet meteen aan de medicatie gaat (anti-depressiviteit). Heb zelf de ervaring mogen hebben van vrienden dat ze juist door die middelen sneller tot dergelijke acties komen. Een goed gesprek helpt beter dan suffe middelen.

Trouwens ook knap dat je bij dit soort noodgevallen denkt het antwoord te vinden op een internetforum.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Vind dit soort reacties toch van een tamelijk droevig niveau
Het droevige niveau hier, is dat die gast zich 10 minuten versliep en dus geen zelfmoord pleegde. Dan wil je alleen maar aandacht.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 08:32
Verwijderd
Medicijnen hebben inderdaad soms zelfmoordneigingen als bijwerking. 'Bewaking' door je moeder, pfoe, ga er maar aan staan. Hebben zijn ouders al serieus met hem gepraat over de oorzaken van gedrag en gedachten?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 23:01
ShySora
ShySora is offline
Om hier een goed antwoord op te kunnen geven heb ik ietsjes meer informatie nodig.

Het beste wat ik je kan aanraden is om naar dit nummer te bellen, het is van de zelfmoordpreventielijn, ook vrienden van en familie leden van zij met zelfdodingsideën mogen daar naar vragen:
België: 02 649 95 55
Nederland: Geen gevonden nummer

Dar gezegd zijnde (als iemand het Nederlandse nummer heeft, deel dit dan gerust): Je goede vriend heeft nu een leegte in zijn hart. En het doet veel pijn. Het is heel belangrijk dat je naar hem luistert en hem GEEN schuld gevoel aan praat. Als hij praat over zelfdoding zeg dan zeker niet: Denk aan je ouders die je zullen missen. Dat heeft een omgekeerd effect. Dan voelt hij zich nog schuldiger. Je moet goed naar hem luisteren, en dingen zeggen van: Hey, ik help je wel, en ik zal altijd naar je luisteren. ik hoop dat we hier samen door komen! Hem veel aandacht geven, dat zal hem weer doen open bloeien.

Naast dit advies en het advies van de andere leden, kan het zeker geen kwaad om advies in te winnen van de zelfmoordpreventielijn.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2012, 08:17
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
Citaat:
AUB SNEL REAGEREN!!
ik ben 16 jaar zit in het vierde jaar mavo. Een klasgenoot van mij tevens goede vriend, laatst heeft zijn liefde het uitgemaakt en hij wil dood, niks anders. Over twee dagen gaat hij sochtends om 09:00 zelfmoord plegen.
ik heb alles geprobeerd om hem te stoppen en mijn vrienden (ook zijn vrienden) maar niks helpt hij is vast aan zijn plan. Wat moet ik doen?? want tegenhouden lukt niet want ik ben veel minder sterk dan hem en veel kleiner. We zitten met ze allen enorm in de knoop wat moeten wij doen???
bel de kindertelefoon als het erg is maken ze een bericht naar de politie of zo dus doe!!!!!!!!!!!!!!! een jongen bij ons op school is vorige week voor de trein geprongen en ik zweer doe dat A.U.B NIET!!!!!!

tteddybeer1999
Met citaat reageren
Oud 03-11-2012, 08:18
teddybeer1999
teddybeer1999 is offline
Citaat:
wat wou hij doen dan?? wat voor eeen zelfmoord
Met citaat reageren
Oud 03-11-2012, 10:18
ShySora
ShySora is offline
Citaat:
bel de kindertelefoon als het erg is maken ze een bericht naar de politie of zo dus doe!!!!!!!!!!!!!!! een jongen bij ons op school is vorige week voor de trein geprongen en ik zweer doe dat A.U.B NIET!!!!!!

tteddybeer1999

Kindertelefoon Nederland

8 tot 12 jaar: 0800 0432
Bereikbaar elke dag van 14 tot 20uur.
(http://www.kindertelefoon.nl/home.php)

13 tot 18 jaar: 0800 0432
Bereikbaar elke dag van 14 tot 20uur.
Ook bereikbaar via chat (http://www.kindertelefoon.nl/13-18/)

Tele-Onthaal België: 106
Leeftijd: Alle

Alle nummers zijn gratis. Ik dacht dat de nummers misschien ook wel van pas konden komen :3
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 12:45
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Oh heb ik het dan niet goed gelezen? Dacht dat hij het toch echt heeft geprobeerd.
Oud 04-11-2012, 12:47
Verwijderd
Ja, maar hoe goed? Ik heb ook wel eens geprobeerd duisent push-ups te doen. Ben na twee gestopt.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook wel eens geprobeerd duisent push-ups te doen. Ben na twee gestopt.
Watje

Maargoed, ik blijf het een vaag verhaal vinden, hoogstwaarschijnlijk niets meer dan een schreeuw om aandacht.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 23:57
kwartel90
kwartel90 is offline
Ik ben wel benieuwd, wat heb je nou gedaan in die twee dagen? Iedereen die zegt dat hij/zij zelfmoord gaat plegen wilt aandacht, het is een schreeuw om hulp. Dat betekent echter niet dat ze het niet gaan doen. Juist als het niet serieus genomen wordt voelen ze zich ten eerste eenzaam (ze krijgen niet de hulp die ze willen) en ten tweede genoodzaakt om door te zetten, want anders geven ze je natuurlijk gelijk en worden ze helemaal nooit meer serieus genomen.

Je had de school in moeten lichten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten