Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dus als het niet waar is heb je wel 112 voor niks gebeld komen ze voor de deur van die jongen zit die gewoon achter de tv |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als hij er echt van overtuigd is dat zijn leven geen nut heeft, dat hij alleen een last zal zijn voor de maatschappij, dat hij elke vorm van hulp heeft geaccepteerd en deze vormen van hulp heeft uitgeprobeerd. Ja dan is zelfmoord een redelijke optie.
Aangezien hij 14 is, zal hij dit later betreuren als een faal waar je zachtjes om kunt lachen. Weliswaar een tip: Zorg ervoor dat hij niet meteen aan de medicatie gaat (anti-depressiviteit). Heb zelf de ervaring mogen hebben van vrienden dat ze juist door die middelen sneller tot dergelijke acties komen. Een goed gesprek helpt beter dan suffe middelen. Trouwens ook knap dat je bij dit soort noodgevallen denkt het antwoord te vinden op een internetforum. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Om hier een goed antwoord op te kunnen geven heb ik ietsjes meer informatie nodig.
Het beste wat ik je kan aanraden is om naar dit nummer te bellen, het is van de zelfmoordpreventielijn, ook vrienden van en familie leden van zij met zelfdodingsideën mogen daar naar vragen: België: 02 649 95 55 Nederland: Geen gevonden nummer Dar gezegd zijnde (als iemand het Nederlandse nummer heeft, deel dit dan gerust): Je goede vriend heeft nu een leegte in zijn hart. En het doet veel pijn. Het is heel belangrijk dat je naar hem luistert en hem GEEN schuld gevoel aan praat. Als hij praat over zelfdoding zeg dan zeker niet: Denk aan je ouders die je zullen missen. Dat heeft een omgekeerd effect. Dan voelt hij zich nog schuldiger. Je moet goed naar hem luisteren, en dingen zeggen van: Hey, ik help je wel, en ik zal altijd naar je luisteren. ik hoop dat we hier samen door komen! Hem veel aandacht geven, dat zal hem weer doen open bloeien. Naast dit advies en het advies van de andere leden, kan het zeker geen kwaad om advies in te winnen van de zelfmoordpreventielijn. |
![]() |
||
Citaat:
tteddybeer1999 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kindertelefoon Nederland 8 tot 12 jaar: 0800 0432 Bereikbaar elke dag van 14 tot 20uur. (http://www.kindertelefoon.nl/home.php) 13 tot 18 jaar: 0800 0432 Bereikbaar elke dag van 14 tot 20uur. Ook bereikbaar via chat (http://www.kindertelefoon.nl/13-18/) Tele-Onthaal België: 106 Leeftijd: Alle Alle nummers zijn gratis. Ik dacht dat de nummers misschien ook wel van pas konden komen :3 |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik ben wel benieuwd, wat heb je nou gedaan in die twee dagen? Iedereen die zegt dat hij/zij zelfmoord gaat plegen wilt aandacht, het is een schreeuw om hulp. Dat betekent echter niet dat ze het niet gaan doen. Juist als het niet serieus genomen wordt voelen ze zich ten eerste eenzaam (ze krijgen niet de hulp die ze willen) en ten tweede genoodzaakt om door te zetten, want anders geven ze je natuurlijk gelijk en worden ze helemaal nooit meer serieus genomen.
Je had de school in moeten lichten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het Grote Zwangerschaps- en Babytopic #12 blauw engeltje | 500 | 30-11-2010 10:06 | |
Algemene schoolzaken |
Snelle hulp gezocht! Milieuramp dominique192 | 1 | 15-11-2010 15:56 | |
Muziek |
hulp gezocht bij Dire Straits - Sultans of swing [CP]Grinttegel | 13 | 21-08-2005 08:49 | |
Psychologie |
Anorexia en boulimia, hoe denken jullie erover? miss-suus | 500 | 25-01-2004 13:44 | |
Games |
Hulp gezocht bij Star Wars Jedi Knight II - Jedi Outcast Verwijderd | 5 | 20-12-2002 09:03 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Franse zinnen.... Hulp gezocht DiEnDeRd | 5 | 08-06-2002 20:14 |