Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2012, 13:15
Ad block
Voor muziek moet ik een opdracht maken waar ik helemaal niets van begrijp kan een van jullie antwoord geven op deze vraag: Bij de antwoorden daaronder moet het geschreven worden.

------------------------------------------------

Opdrachten:

Maak de onderstaande opdracht.

C D E F G A B C

Een majeur akkoord op:

C en F

Een mineur akkoord op:

D en G

antwoorden:

C:

F:

Dm:

Gm:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2012, 13:18
Gitte v
Gitte v is offline
Ik denk dat het de bedoeling is dat je de noten noemt die in deze accoorden zitten?
En je weet hoe je een majeur- van een mineur accoord maakt, toch?
Dan lijkt me dit toch niet zo moeilijk?
Oud 29-10-2012, 13:33
Ad block
nee, ik weet helemaal niet hoe dat moet het is de bedoeling dat je het maakt, want ik heb helemaal geen verstand van muziek.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 13:50
Gitte v
Gitte v is offline
Oke, dan zal ik het uitleggen..
heb je een piano/keyboard en weet je waar de C zit?
Oud 29-10-2012, 13:57
Ad block
Echt bedankt dat je me wilt helpen, maar ik hoef het niet te weten ik wil alleen dat je de antwoorden voor me kunt maken want ik heb het ingeleverd maar toen was het fout nu moet ik het opnieuw doen dus ik zou alleen de antwoorden willen dat je dat stukje voor me maakt
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 14:06
Gitte v
Gitte v is offline
Nee.

En niet omdat ik een stomme nerd ben die vindt dat jij hier iets van hoort te leren.
Maar gewoon omdat ik geen zin heb om mijn tijd te verdoen met het maken van jouw huiswerk.
Er is vast nog wel iemand die je gewoon de antwoorden wil geven en niet zo moeilijk doet, dus misschien moet je dan maar even wachten tot die persoon je berichtje ziet.

alle goeds, Gitte
Oud 29-10-2012, 14:13
Ad block
ja, oke als je het niet wilt hoeft t' ook niet.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 14:41
bloodyb
bloodyb is offline
Hoi een majeur akkoord van C = C E G van F= F A C mineur akkoord van D= D F A van G= G Bes D
Oud 29-10-2012, 18:16
Ad block
Kijk eens daar heb ik wat aan!
Thanks!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 22:36
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Citaat:
Nee.

En niet omdat ik een stomme nerd ben die vindt dat jij hier iets van hoort te leren.
Maar gewoon omdat ik geen zin heb om mijn tijd te verdoen met het maken van jouw huiswerk.
Er is vast nog wel iemand die je gewoon de antwoorden wil geven en niet zo moeilijk doet, dus misschien moet je dan maar even wachten tot die persoon je berichtje ziet.

alle goeds, Gitte
Ik was het met je eens

OT: Maar ik wil wel even uitleggen hoe je uitvindt hoe een akkoord in elkaar steekt.
Als je een majeur akkoord hebt dan zit er tussen de eerste noot van het akkoord en de tweede 3 toetsen, en tussen de tweede en de derde 2 toetsen.
Bij een mineur akkoord is het andersom, tussen eerste en tweede noot 3 toetsen, en tussen de tweede en de derde noot 2 toetsen.

Voorbeeld
C Majeur akkoord
Begint natuurlijk bij C
C (cis, D, dis) E (F, Fis) G

C mineur akkoord
C (cis, D) dis (E, F, Fis) G

Ik hoop dat dit duidelijk is!
Zo kan je dus alle akkoorden uitvinden!

Graag gedaan,
Kaaspepsel
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 23:00
the economist
the economist is offline
Citaat:
Nee.

alle goeds, Gitte
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 17:24
Tink*
Tink* is offline
Beetje jammer dat je alleen de antwoorden wilde en geen uitleg, want stel je voor dat je nog eens zo'n opdracht zou moeten maken of een toets zou krijgen met zo'n opdracht. Als je dan niet weet hoe het moet ben je fucked.
Oud 01-11-2012, 21:18
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Citaat:
Beetje jammer dat je alleen de antwoorden wilde en geen uitleg, want stel je voor dat je nog eens zo'n opdracht zou moeten maken of een toets zou krijgen met zo'n opdracht. Als je dan niet weet hoe het moet ben je fucked.
Daarom heb ik er ook even een uitleg bij gedaan...
Vraag me af of ie door TS ook echt gewaardeerd wordt...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 10:07
feniks
feniks is offline
Shit, zelfs op wikipedia kun je dat soort ongein vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 17:16
Intikken
http://www.thevocalcouch.nl/images/pianokeys.gif

Handig voor als je thuis geen piano/keyboard hebt en je toch wilt weten waar welke noten liggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten