Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2012, 17:04
Verwijderd
hoi, ik heb de tijd na mijn oma`s overlijden vaak het gevoel dat het me allemaal teveel word.

Na lang ziekte bed van mijn oma is onwaardig gestorven, ze hat haar laatste uren pijnlijk meegemaakt. Ze hat blijkbaar een virus die haar longen op at en ze hat de hoofd pijn van de tumoren in haar hoofd. haar laatste woorden wat ze tegen mij zij was "goed je best doen op school" en nu 2 weken na de crematie heb ik haast elleen maar onvoldoendes. Hoe hard ik ook leer. Dus jullie snappen vast wel als ik een onvoldoende nu haal komt het 2 keer zo hard aan. dus
wat moet ik nu ?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2012, 17:27
Pluis
Pluis is offline
Je oma is dus nog maar heel kort overleden, en je hebt haar stervensbed ook nog eens nogal intensief meegemaakt, dat is voor niemand makkelijk! Geef jezelf dus niet op je kop voor die onvoldoendes, want je hoofd heeft het nu druk met het verwerken van het verlies van je oma. Dus geef het tijd, geef ook op school bij je mentor aan dat je oma is overleden en dat dat heftig is geweest en dat je nu niet lekker in je vel zit. Je oma heeft met goed je best doen vast niet bedoeld dat je je nu niet verdrietig mag voelen. Als het allemaal minder heftig wordt zullen je cijfers vanzelf weer bijtrekken.
Je doet nu ook wel je best, alleen omdat je hoofd zo vol zit met wat je allemaal hebt meegemaakt zijn de cijfers wat minder. Maar dat wil niet zeggen dat je niet je best doet!
Oud 13-11-2012, 17:35
bloodyb
bloodyb is offline
Michello, je zegt al zelf dat je hard leert en meer kan je niet doen. Je hebt een rottijd achter de rug en niemand zal je het kwalijk nemen dat je hoofd niet zo naar leren stond. Ga er gewoon voor en probeer er het beste van te maken. En als het niet lukt, jammer dan. En als het wel lukt zou je oma dubbel trots op je zijn geweest. Succes!
Oud 13-11-2012, 21:29
highplaces
highplaces is offline
Veel sterkte de komende tijd. Het is natuurlijk nog erg 'vers', het is niet iets wat je de volgende dag gewoon kunt vergeten als je aan het werk gaat of naar school gaat. Probeer de woorden van je oma als een leidraad voor de rest van je schoolwerk te gebruiken, dan kan het nog wel eens positief uitpakken.
Oud 14-11-2012, 09:15
feniks
feniks is offline
Je bent niet overspannen, je bent gewoon moe van alle emoties en verdriet. Begrijpelijk.
Geef dit ook aan op school, dan weten ze wat er aan de hand is.
sterkte
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 16:11
Verwijderd
Hoe bedoel je onwaardig? Het was erg naar, maar dat zijn vrijwel alle sterfgevallen. En jij ben gewoon echt ondersteboven ervan. De eerste week heb je de begrafenis, en vervolgens het gekke besef wat die week ervoor allemaal is gebeurd. Geef het door op school inderdaad, als je dat nog niet had gedaan. Misschien kun je voor wat toetsen uitstel krijgen.

Het advies van je oma was lief en gaat over een langere periode, over aankomende tien jaar misschien zelfs. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten