Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2012, 13:21
Verwijderd
ongeveer het boven het einde van me nek en over het begin van me rug
doet het pijn als k achter de computer zit of op de bank nu 3 dagen last van als ik zit
heb van dat spul geprobeer extra warm (weet ff niet hoe het heet) tegen spierpijn en al die dingen , dat helpe wel wat alleen voor toen dag daarna was het weer terug als ik er op druk doe het ook pijn .. en ik wil niet naar de dokter die zegt vast dat het wel overgaat ofzo
heb btw ook recht proberen te zitten met me rug allee dan voel het niet fijn in me rug en krijg meer last ;s

wat werkt wel?

Laatst gewijzigd op 18-11-2012 om 15:44.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 13:28
Verwijderd
Met oog op je andere topic waarin je beschrijft dat je eigenlijk gewoon nooit iets doet: Zorg voor meer beweging. Waarschijnlijk is het gewoon stijfheid.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Met oog op je andere topic waarin je beschrijft dat je eigenlijk gewoon nooit iets doet: Zorg voor meer beweging. Waarschijnlijk is het gewoon stijfheid.
ik gebruik e wii
en daar voor had ik er eigelijks nooit last van
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 13:48
Verwijderd
e wii is niet goed genoeg en in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 13:48
Verwijderd
Citaat:
e wii is niet goed genoeg en in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
wii is wle goed
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 14:00
Pluis
Pluis is offline
Lang in dezelfde houding zitten (zoals computeren en tv kijken) in vaak een niet optimale houding, geeft een zere nek en schouders. Kijk eens kritisch naar je houding. Als je op je stoel zit, kun je dan je voeten plat op de grond zetten? En zit het beeldscherm op ooghoogte? En zit het toetsenbord op dezelfde hoogte als je ellebogen? Al die dingen kunnen zorgen voor een zere nek en schouders. Probeer niet langer dan een uur achter elkaar te beeldschermen, en zorg dat je na elk uur in ieder geval een kwartiertje wat anders gaat doen, zoals wandelen of andere dingen die niets met een beeldscherm te maken hebben. Sporten is ook een hele goede optie! (en dan niet met de wii, want hoewel je dan wel wat beweegt, doe je dat toch weer in een vaak niet optimale houding voor een beeldscherm en dan ben je weer terug bij af)
Als je na al deze dingen toch last houdt van je nek/schouders (lees: enkele weken) dan kan het goed zijn om eens naar de fysiotherapeut te gaan, die kan je helpen met tips over je houding en oefeningen om je spieren soepel te houden.
Oud 18-11-2012, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Lang in dezelfde houding zitten (zoals computeren en tv kijken) in vaak een niet optimale houding, geeft een zere nek en schouders. Kijk eens kritisch naar je houding. Als je op je stoel zit, kun je dan je voeten plat op de grond zetten? En zit het beeldscherm op ooghoogte? En zit het toetsenbord op dezelfde hoogte als je ellebogen? Al die dingen kunnen zorgen voor een zere nek en schouders. Probeer niet langer dan een uur achter elkaar te beeldschermen, en zorg dat je na elk uur in ieder geval een kwartiertje wat anders gaat doen, zoals wandelen of andere dingen die niets met een beeldscherm te maken hebben. Sporten is ook een hele goede optie! (en dan niet met de wii, want hoewel je dan wel wat beweegt, doe je dat toch weer in een vaak niet optimale houding voor een beeldscherm en dan ben je weer terug bij af)
Als je na al deze dingen toch last houdt van je nek/schouders (lees: enkele weken) dan kan het goed zijn om eens naar de fysiotherapeut te gaan, die kan je helpen met tips over je houding en oefeningen om je spieren soepel te houden.
ik kom niet met me voeten bij de grond en onse buro is hoger dan de leuning van stoen maar beeldscherm is wel op ooghoogte
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 14:18
Verwijderd
Citaat:
wii is wle goed
Niet als alternatief voor beweging.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 14:22
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
ik kom niet met me voeten bij de grond en onse buro is hoger dan de leuning van stoen maar beeldscherm is wel op ooghoogte
daar heb je het al. Dat verklaart waarom je zo snel last krijgt.

Trouwens moet je écht even wat aan je spelling doen, want dit leest heel vervelend. Als je dyslectisch bent: sorry, maar als je het uit luiheid of met opzet doet moet je er echt wat aan doen.
Oud 18-11-2012, 14:53
Verwijderd
Citaat:
daar heb je het al. Dat verklaart waarom je zo snel last krijgt.

Trouwens moet je écht even wat aan je spelling doen, want dit leest heel vervelend. Als je dyslectisch bent: sorry, maar als je het uit luiheid of met opzet doet moet je er echt wat aan doen.
ik ben de klein om met me voeten op de grond te doen en met buro stoel kan ook niet dan is het buro te hoog en ander zit k zo beetje op het randje van de stoel

ben dyslectisch ja ;$
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 15:56
Verwijderd
Voetsteun hosselen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Voetsteun hosselen.
dat kan maar dan is hte toch niet meteen over of wel?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 16:07
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Nee, maar daarmee voorkom je wel meer pijn in de toekomst.

Voor nu moet je vooral zorgen dat je het beweegt en het niet erger maakt met heel veel beeldschermen.
Oud 18-11-2012, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar daarmee voorkom je wel meer pijn in de toekomst.

Voor nu moet je vooral zorgen dat je het beweegt en het niet erger maakt met heel veel beeldschermen.
moet k ook met rechte rug zitten?
waarom heb ik er eigelijks last van en andere die hangen niet?

Laatst gewijzigd op 18-11-2012 om 16:17.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 16:28
Verwijderd
Citaat:
...nee dan is het niet meteen over maar je overleeft het wel.

En ja, een rechte rug is beter. Met name omdat je jong bent en omdat je later geen kromme rug wil hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2012, 16:54
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
moet k ook met rechte rug zitten?
waarom heb ik er eigelijks last van en andere die hangen niet?
Je hoeft niet geforceerd een ballerina uit te hangen met je rug, maar je moet wel goed met je billen zo ver mogelijk naar achter op de stoel en dan met je rug tegen de rugleuning aan gaan zitten, dat helpt al een heel eind.

En waarom ik vragen zijn niet zo nuttig. Dat weet niemand. Net als dat niemand weet waarom de een wel griep krijgt en de ander niet, of waarom de een onder een bus komt en een ander niet. Domme pech heet dat.
Oud 18-11-2012, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Je hoeft niet geforceerd een ballerina uit te hangen met je rug, maar je moet wel goed met je billen zo ver mogelijk naar achter op de stoel en dan met je rug tegen de rugleuning aan gaan zitten, dat helpt al een heel eind.

En waarom ik vragen zijn niet zo nuttig. Dat weet niemand. Net als dat niemand weet waarom de een wel griep krijgt en de ander niet, of waarom de een onder een bus komt en een ander niet. Domme pech heet dat.
voelt best wel anders om zo te zitten
beter dan nekpijn
alleen nu raar gevoel in me rug :/

Laatst gewijzigd op 18-11-2012 om 17:52.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten