Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2012, 01:24
brabantsegek
brabantsegek is offline
goeiemerge,

Ik heb me gister onder de douche maar een x goed gescheert(1e x dat ik het met een scheermesje deet.), al het schaamhaar is er af.. ik die dag erna gewoon rustig allesdoen.. school fietsen etc. Maar toen merkte ik al dat pijn deet.. toen ik moest plasse ging ik een kijke & ik zit helemaal onder de rode bultjes.. overal waar ik gescheert heb.. ik ben nog gewoon maagd en heb alleen bijna een jaar gelede sexueel contact gehad.. is dit raar of kan dit , ligt het aan mij of?? Naja, alvast bedankt !
Met citaat reageren
Oud 17-11-2012, 02:28
DmCraanen
DmCraanen is offline
sowieso moet je eerst naar de dokter voor je spelling, daarnaast is dat normaal want dat zijn haren die ingroeien. dat heb je altijd, en je kan het verminderen door wat truukjes - zoek maar op google.
Oud 17-11-2012, 09:13
Verwijderd
Helemaal niks aan de hand hoor, is vrij normaal. Maar t kan wel gaan jeuken of pijn doen!
veel succes!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2012, 10:43
Verwijderd
met de haarrichting mee scheren en beter spellen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2012, 12:09
Verwijderd
Klinkt als een soa! Niet naar de mensen boven mij luisteren, maar meteen naar de huisarts gaan!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2012, 14:37
Em.
Em. is offline
Irritatie en daarbij die rode bultjes zijn redelijk normaal na 't scheren. Los daarvan is veilige seks (dan wel met condoom, dan wel eerst een SOA-test doen en dan pas seks hebben) niet zo'n heel verkeerd idee. En daarnaast hoort dit topic op L&G, want het gaat meer om je lichaam dan om seks, dus verplaats ik 'm even voor je.
Oud 17-11-2012, 14:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Klinkt als een soa! Niet naar de mensen boven mij luisteren, maar meteen naar de huisarts gaan!
Serieuze reacties s.v.p., foei

Het is waarschijnlijk gewoon irritatie, veroorzaakt door het scheren.

Zorg dat het gebied dat je scheert goed vochtig is, gebruik genoeg scheergel/zeep, en gebruik een scherp mesje. Scheer niet tegen de groeirichting van het haar in, druk het mesje niet op de huid, maar laat het glijden, en zorg er voor dat de huid goed glad is. Probeer niet te vaak over hetzelfde gebied te gaan met scheren (maar als je mesje scherp is hoeft dat ook maar één keer). Na afloop de huid goed wassen en eventueel een balsem gebruiken om de huid te kalmeren/schoon te maken.

Er zijn allerlei scheergels/zepen en balsems beschikbaar voor de gevoelige huid, probeer die eens als het echt heel erg wordt.

Regels voor berichten