Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2004, 22:08
ikleef
ikleef is offline
Omdat de dokter hier zo goed als onbereikbaar is en ik toch wel even benieuwd ben naar waar ik last van heb probeer ik het hier even :-)

Drie dagen geleden voelde ik in mijn nek hele kleine bultjes zitten (echt héél klein, niet groter dan een speldenknop). Ik voelde ze zitten omdat ik er toevallig met mijn hand langs ging. Verder had ik er geen last van. Toen ik 's avonds beter keek bleek dat ik ook van dit soort kleine bultjes op mijn rug, buik (vooral borst, maar ook onderbuik) en een klein beetje rond m'n gezicht (langs de haarrand) had. Later in de avond begon het tevens enigszins te jeuken. Niet heel erg maar toch wel een beetje.

Gister waren de bultjes er nog steeds en waren ze toch wel wat groter geworden dan de dag ervoor. Ze jeukten overdag niet of vrijwel niet, maar 's avonds weer wel.

Vandaag eigenlijk hetzelfde verhaal. Ze zijn denk ik niet nog groter geworden, maar ze zitten er nog steeds. Vandaag hebben ze tot nu toe helemaal niet noemenswaardig gejeukt.

Ik heb er dus niet echt 'last' van, en heb ook geen andere klachten. Maar het is toch vervelend uiteraard... Na wat research op internet kwam ik tot de conclusie dat het weleens netelroos of een vorm van exceem kan zijn. Maar bij netelroos horen las ik ook strepen over het lichaam, die heb ik bij mezelf niet kunnen vinden. Gordelroos lijkt me uitgesloten, want het jeukt niet erg en doet ook geen pijn.

Iemand enig idee wat het kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 22:18
zus en zo
zus en zo is offline
ik had een paar maanden geleden iets soortgelijks...
het was een schimmelinfectie op de huid. komt doordat er haren op je huid vallen en als je verminderde weerstand hebt gehad, kan dat uitlopen op een infectie.

het moest vanzelf in 6-8 weken overgaan (bij mij was het in 4 weken weg). ik kreeg alleen iets tegen de jeuk.
Oud 19-02-2004, 22:23
Verwijderd
Het kan dat je heel ff een beetje allergisch bent voor iets. Ik heb zoiets bijv. weleens in de zomer gehad, op vakantie.
Toen lag ik natuurlijk veel in de zon en smeerde ik me met vanalles in: zonnecreme, aftersun, bodylotion.. (niet tegelijk natuurlijk ).. en ineens had ik allemaal kleine bultjes over m'n hele lichaam. En jeuken dat het deed..

Dus nou ja, ik smeerde me een paar dagen nergens mee in en toen ging het weg. En daarna kon ik gewoon weer vrolijk alles opsmeren enzo.

Het jaar daarna had ik het weer trouwens. Maarjah het lijkt me sterk dat jij nu een soort zonne-allergie zou hebben, dus ben je misschien allergisch voor iets anders.

Probeer te bedenken of je een produkt hebt gebruikt dat je normaal niet gebruikt, enz. En ga niet krabben.
Verder weet ik het ook niet..
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 22:35
ikleef
ikleef is offline
Gelukkig jeukt het meestal zo goed als niet :-) En als het wel jeukt valt de jeuk op zich nog wel mee....

Ik zit zelf ook in de richting van een allergie te denken, maar wat het zou kunnen zijn? Ik heb zaterdagavond wel voor het eerst in m'n leven champagne op ... verder kan ik me even niets voorstellen, maar natuurlijk heb ik wel meer nieuwe dingen gegeten.

En ik volg scheikunde op school .

Hoe dan ook, ik ga morgen maar weer eens proberen de dokter bereiken. Daar ben ik echt al lang niet meer geweest. Ondertussen is hij verhuis en de apotheek ook dus ik zal er een kaart bij moeten pakken bij wijze van spreken .
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 17:21
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Heb je geen medicijnen ingenomen (bijv. paracetamol ofzo)? Want toen ik een keer 1000 mg paracetamol innam (2 tabletten), toen kreeg ik dat ook en waarschijnlijk was het netelroos. Bultjes die heel erg jeukte, maar die gingen na een paar dagen weer weg gelukkig. Ik denk idd dat het een overgevoeligheidsreactie op het een of ander is...maar niet heel ernstig, wel vervelend.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten