Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In de havo en vwo bovenbouw krijg je een grafische rekenmachine (bijvoorbeeld een TI), en daar kun je handmatig een bestandje aanmaken, en dan iets intikken. Ook kun je een programmaatje (TI Connect) installeren, waardoor je iets op je computer kunt typen en dan via een usb-kabeltje op je rekenmachine kunt zetten. Dan staat het op een andere plek (namelijk Apps; Notefolio), maar daar zullen ze je in ieder geval NOOIT controleren.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier kun je het programmaatje NoteFolio downloaden. Rechts moet je even aanklikken wat voor grafische rekenmachine je hebt (wel van TI, natuurlijk) en dan download je hem. Verder moet je even de instructies volgen die hij geeft.
En ik denk dat je hiervoor al TI Connect hebt moeten installeren, maar dat weet ik niet zeker. Die is hier (Windows) of hier (Mac) te downloaden. |
![]() |
|
![]() |
Je wordt ook meestal getest door het kunnen toepassen van de kennis. Dat is veel belangrijker dan allerlei begrippen uit je hoofd te weten, vandaar dat het mag.
Als je niet kunt toepassen, zul je met al die info die je mee mag nemen naar die toets nog niet ver komen en zul je nog niet echt een hoog cijfer kunnen halen. |
![]() |
|
Ik plak briefjes aan de binnenkant van m'n etui. Ik heb nog steeds m'n kipling etui uit de eerste, maar daar zitten 2 vakken in. 1 rits gewoon bovenop, zoals bij de meeste, en nog 1 rits aan de voorkant, en als je die half opendoet en daar 'n briefje tegen de binnenkant aan plakt, ziet niemand dat.
|
![]() |
|
![]() |
Bij ons moet je bij somige leerkrachten een kaft zetten tijdens een toets, zodat je niet kan afkijken
ik had zo'n klaseermap met een gaatje in, kijk door het gaatje naar je buur, en je kan alles zeer duidelijk zien zorg wel dat de leerkracht aan de andere kant van de kaft zit als jij, anders valt het op! in de basisschool hadden ik en mijn vriend iets gevonden om zeer makkelijk briefjes door te geven: eerst schreef je op een papiertje alles wat je niet weet, je verfromelt het, stopt het in een kneedgom (ik weet niet of jullie dat hier kennen, gewoon een gom die je kan kneden als klei) dan doe je teken naar je vriend; hij vraagt dan aan de leerkracht: 'mag ik van iemand een gom gebruiken?' de leerkracht stemt dan meestal toe, jij geeft je kneedgom, als de leerkracht niet meer kijkt haalt je vriend het papiertje eruit, en schrijft de antwoorden op, en schrijft desnoods de vragen die hij niet weet ook op dat papiertje. Dan geeft hij de gom terug (of vraagt of hij het mag teruggeven en doet het dan) jij hebt dan al deze antwoorden, en vult alles in wat je vriend niet weet. je geeft de gom op dezelfde manier weer terug door, en klaar! de leerkrachten verwachten nooit dat er zo gespiekt word omdat er eigenlijk gewoon letterlijk gevraagd word: 'mag ik dit briefje even doorgeven?' ze verwachten dat gespiek in het geheim gebeurt, daarom valt het niet op ;p succes! xD |
![]() |
|
In je proefwerkblok zetten.
Je kan ook met Overhoor (ook vast wel met andere programmaatjes, maar die gebruik ik iig atlijd), een spiekbriefje maken. Die zijn echt heel klein, en als je het dan een beetje verfrommeld en betekent, en nog wat van zulke briefjes in je etui dan word dat meestal niet uitgevonden.
|
![]() |
Ik heb een keer tijdens een topografie van AK de hele toets samen met een vriendin zitten maken en de leraar hat niets door! Er wordt bij ons wel vaker gespiekt of bij elkaar afgekeken onze leraren waarschuwen altijd eerst omdat ze niet zeker weten of je bij je buurman/buurvrouw keek en ik ben zelfs nog nooit gewaarschuwd. Het enige probleem waar ik altijd last van heb is dat ik van een afstandje het handschrift van die gene naast je niet kan lezen.
|
![]() |
|
Aan spieken heb je vaak niet veel hoor
![]() ik zou gewoon aanraden goed te studeren, en zeker goed op te letten in de klas. Dan ken je veel al ![]() als het zo niet lukt gewoon aan je leerkracht melden dat je problemen hebt met het leren ![]()
|
![]() |
Wij hadden vroeger bij natuurkunde tafels die niet uit elkaar konden. Je zat dus altijd met zn tweeen naast elkaar, ook tijdens toetsen. Daarom kregen wij verschillende versies. Ik en mijn vriendin konden het goed vinden met twee jongens die erg goed waren in natuurkunde, dus we gingen altijd naast die jongens zitten tijdens toetsen. We zorgden ervoor dat we dezelfde versie hadden als de jongen naast ons. Vervolgens schreven we de hele toets over van die jongens (met een paar extra fouten er bij). Het mooie was dat we helemal voorin de klas zaten, en de leraar niets doorhad. Hij keek altijd naar de leerlingen die achterin de klas zaten.
Ik had altijd mooie cijfers voor natuurkunde.
|
Verwijderd
|
Sinds ik mijn iPod Touch heb zet ik daar al mijn bestandjes in. Als ik een antwoord niet weet dan zoek ik het gewoon even op op wikipedia.
![]() Vooraan gaan zitten met je spiekbrief is ook een tip, want de leraar kijkt inderdaad ALTIJD achterin. |
![]() |
|
![]() |
Als dame, in de BH doen oid, of in/bij rokje.
Kan eventueel papiertjes in je schoenen doen en naar WC gaan. Sommige pennen kan je papier invouwen. Ook redelijk eenvoudig mee te nemen naar het toilet. Afhankelijk van de docent kan je shit op je arm schrijven. Ezelsbruggetjes maken die andere toch niet begrijpen. Zelfs als ze het zien. (heel simpel abc op je hand schrijven als in a² + b² = c², lekker makkelijk te onthouden voor jou, en zie docent maar es raar kijken als je de eerste drie letters van het alfabet op je hand hebt staan). Grafische rekenmachines hebben mogelijkheid tot het opslaan van boekdelen, holy crap, je kan er compelte hoofdstukken in typen en opslaan. En dat mag ook bij je eindexamen gebruikt worden, lollol! Soms heb je palen in het lokaal, van te voren bepaalde begrippen op kalken oid. Vaak zijn ze al volgekalkt, en docent ect. ziet een wijziging daarop toch niet. Wij konden soms blokpapier gebruiken, of hoe het ook heette. 200 velletjes met logo van school er op. Voor het tentamen begon alles op papier schrijven. Hard drukken. Papier afscheuren en weggooien.Voilla, blanco velletje met daarin jou tekst gedrukt! Niet perfect, wel vrij safe. |
![]() |
|
Laatst had ik een bioproefwerk en ik had mijn aantekenvodje onder mijn etui gelegd
![]()
|
![]() |
wat een moeite allemaal gewoon bij degene naast je kijken, of je tas een stukje open en dan je boek open in je tas of dingen opslaan in je mobiel. of vragen of diegene voor je zijn blaadje omhoog wil houden want bij mij op school heeft vaak degene voor je dezelfde versie(A) met potlood op de tafel schrijven welke vragen je niet weet zodat die gene naast je antwoord kan geven daarop door ook op de tafel te schrijven.
Of gewoon met diegene die naast je zit van antwoord blaad en het vragen blad wisselen vlak voor het einde zodat je de vragen van elkaar kan invullen die die ander neit wist. Byee |
![]() |
|
Ik schreef dingen die ik niet wist altijd op mijn etui. Die was toch al ondergekalkt door mijn buren, dus dat ene franse woordje viel niet echt op.
Tip die ik ergens gelezen/gehoord heb: Trek een kort rokje aan en leg een spiekbriefje tussen je benen. Geen enkele leraar is dom genoeg om te vragen wat je tussen je benen hebt ![]() Rolletje papier in je pen maken kan ook, Google spiektips en er komen hele waslijsten uitrollen. Maar je kan natuurlijk ook gewoon goed leren ![]()
|
maar dat begrijp ik dus niet. Vroeger spiekte ik als een gek en werd ik nooit betrapt. Nu ben ik leraar en kan ik niemand betrappen op spieken! Spieken leerlingen tegenwoordig niet meer of ben ik echt zo blind? Ik zou de technieken toch moeten kunnen weten.
|
![]() |
1 X Gepakt wat ook wel handig is dat deed ik altijd gewoon samenwerken met iemand die goed geleerd had, En bij A B C vragen gewoon eerst kugel je een keer kijkt die om ofzo steek jij bijvoorbeeld 2 vingers naar hem op dat betekend dan vraag 2 en hij wijst dan 1 vinger of 2 of 3 vingers op en 1 is A 2 is B en 3 is antwoordt C. Makkelijk hoor
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
dat is best wel een goeie denk ik
|
Wat een tip
![]() Bij ons is het zo ongeveer vanaf de brugklas al spiekbriefjes maken door je boek onder te scanner te leggen en het dan zo klein mogelijk maken, nog dat je het net kan lezen. En die onder je antwoordenblad verstoppen. Dat hebben we gedaan tot ver in de 2e klas, maar toen is er iemand betrapt en sindsdien deed niemand het meer ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eindexamens 2015 |
[ALG] Spieken tijdens de examens Moncpier | 1 | 14-06-2015 22:07 | |
Algemene schoolzaken |
Spieken. Verwijderd | 9 | 19-01-2012 13:00 | |
Eindexamens 2004 |
Spieken tijdens eindexamens?? reneebekkers | 3 | 21-05-2004 14:25 | |
Eindexamens 2003 |