Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2012, 08:34
Verwijderd
Heeft je eigen vermogen invloed op hoeveel wajong je krijgt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2012, 09:58
Em.
Em. is offline
Voor zover ik zo snel kan zien (klik!) hangt de Wajong af van hoeveel je zelf kan verdienen, hoe meer dat is, hoe minder Wajong je krijgt. Eigen vermogen kom ik niet tegen in dat sommetje, maar goed, de Wajong is voor mensen die niet veel kúnnen verdienen en die dat ook niet konden en die dus geen vermogen kunnen of konden opbouwen.
Oud 18-12-2012, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Voor zover ik zo snel kan zien (klik!) hangt de Wajong af van hoeveel je zelf kan verdienen, hoe meer dat is, hoe minder Wajong je krijgt. Eigen vermogen kom ik niet tegen in dat sommetje, maar goed, de Wajong is voor mensen die niet veel kúnnen verdienen en die dat ook niet konden en die dus geen vermogen kunnen of konden opbouwen.
Ik verdien helemaal niks ... kan ook niet me eigen dingen betalen nu .. maar heb wel op me spaarrekening veel geld van me zus geld dat niet van mij is dus doe/mag/kan er niks mee
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 10:50
Axel11
Axel11 is offline
Vermogen is niet van belang voor de WA-Jong.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 11:00
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik verdien helemaal niks ... kan ook niet me eigen dingen betalen nu .. maar heb wel op me spaarrekening veel geld van me zus geld dat niet van mij is dus doe/mag/kan er niks mee
'Ik verdien niets' is niet hetzelfde als 'ik ben in zoverre beperkt dat ik niets kán verdienen'. Ik bedoel, ik verdien ook veel minder dan het minimumloon momenteel, maar ik heb absoluut geen recht op wajong zolang ik nog twee handen en twee voeten heb die het doen en ik niet op een andere manier zo geflipt wordt dat ik niets meer kan (of nog maar heel weinig en daar niet een minimumloon mee zou kunnen verdienen .

Kan dat het bij jou anders zit, natuurlijk, maar houd wel in de gaten dat als je nu niets verdient maar je kan wel werken, dat je dan niet het maximumbedrag aan Wajong krijgt.
Oud 18-12-2012, 17:55
Verwijderd
Citaat:
'Ik verdien niets' is niet hetzelfde als 'ik ben in zoverre beperkt dat ik niets kán verdienen'. Ik bedoel, ik verdien ook veel minder dan het minimumloon momenteel, maar ik heb absoluut geen recht op wajong zolang ik nog twee handen en twee voeten heb die het doen en ik niet op een andere manier zo geflipt wordt dat ik niets meer kan (of nog maar heel weinig en daar niet een minimumloon mee zou kunnen verdienen .

Kan dat het bij jou anders zit, natuurlijk, maar houd wel in de gaten dat als je nu niets verdient maar je kan wel werken, dat je dan niet het maximumbedrag aan Wajong krijgt.
Ik krijg al wajong
nou heb het geld nog niet ontvangen

Laatst gewijzigd op 21-12-2012 om 15:11.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 22:57
Vice
Vice is offline
Citaat:
Vermogen is niet van belang voor de WA-Jong.
Inderdaad, alleen je mogelijke inkomen en arbeidsongeschiktheidspercentage.
Oud 21-12-2012, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, alleen je mogelijke inkomen en arbeidsongeschiktheidspercentage.
Ik heb geen inkomen
vandaar ook de wajong anders kan ik me dingen niet betalen
en heb geen studifinancering

Laatst gewijzigd op 22-12-2012 om 11:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten