Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2012, 23:00
Karistir
Karistir is offline
Ik hoorde ooit dat er 'n apparaat was waarmee je van de ene pinpas geld kon leggen op het andere pinpas, weten jullie hoe dat apparaat heet? bvb. dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2012, 00:37
Verwijderd
Geld staat niet op je pinpas, maar op de bankrekening waar de pas toegang toe geeft. Je kunt wel geld overschrijven van de ene rekening naar de ander. Ik weet niet hoe het bij andere banken gaat of hoe zoiets heet, maar bij de Rabobank gebruik je daarvoor een los klein apparaatje (en je pasje en internettoegang). Dat heet een Random Reader. Bedoel je dat?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 11:50
Karistir
Karistir is offline
Citaat:
Geld staat niet op je pinpas, maar op de bankrekening waar de pas toegang toe geeft. Je kunt wel geld overschrijven van de ene rekening naar de ander. Ik weet niet hoe het bij andere banken gaat of hoe zoiets heet, maar bij de Rabobank gebruik je daarvoor een los klein apparaatje (en je pasje en internettoegang). Dat heet een Random Reader. Bedoel je dat?
Ik heb erovet gezocht en dat is helaas niet wat ik bedoel, waar ik 't over heb zou 'n apparaat moeten zijn met 2 kanten zodat je beide pinpassen er in kunt plaatsen, en zo dus het geld overbrengen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 11:53
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb erovet gezocht en dat is helaas niet wat ik bedoel, waar ik 't over heb zou 'n apparaat moeten zijn met 2 kanten zodat je beide pinpassen er in kunt plaatsen, en zo dus het geld overbrengen.
Volgens mij kan dat met Nederlandse pinpassen niet.

Waarom zou je dat willen trouwens?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 12:36
Karistir
Karistir is offline
Citaat:
Volgens mij kan dat met Nederlandse pinpassen niet.

Waarom zou je dat willen trouwens?
nja als je een beetje denkt over waarom die apparaten gemaakt zijn, zou je het niet eens meer hoeven te vragen he
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 12:38
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
nja als je een beetje denkt over waarom die apparaten gemaakt zijn, zou je het niet eens meer hoeven te vragen he
Eh, je kunt tegenwoordig zelfs geld overmaken naar iemand anders met je mobiele telefoon
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 13:01
bloodyb
bloodyb is offline
Bedoel je dat je dan geld van de ene chipknip naar een andere kunt overzetten? Want geld overmaken van een rekening naar een andere kan alleen via een bank.
Oud 02-12-2012, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 12:12
Adore
Adore is offline
Citaat:
Waar gaat het heen als je met deze vraag op een scholierenforum komt. Als je het uit jezelf niet weet te achterhalen kun je er beter helemaal niet mee beginnen, dan faal je al vanaf de start.

'Gewoon' overmaken kan met een apparaatje dat je bij internetbankieren krijgt, via je telefoon of bij de bank zelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten