Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2012, 12:04
Caviamax
Caviamax is offline
Hoi,

Ik ben opzoek naar nieuwe (klassieke) muziek/artiesten die wat weghebben van Ludovicio Einaudi. Geen zang, maar alleen instrumentgebruikt. Het liefst piano maar ik sta ook open voor andere dingen

Caviamax
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2012, 12:19
Gitte v
Gitte v is offline
Hej,

Wat zoek je precies? De stukken van Einaudi verschillen nogal. Ik vind 'una mattina'een goed stuk, de rest vind ik niet zo mooi eigenlijk. Hoelang speel je ongeveer?
Oud 03-11-2012, 14:20
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Hej,

Wat zoek je precies? De stukken van Einaudi verschillen nogal. Ik vind 'una mattina'een goed stuk, de rest vind ik niet zo mooi eigenlijk. Hoelang speel je ongeveer?
Ik speel zelf niet. Het is meer om te luisteren. Eigenlijk zoek ik vooral iets zonder zang maar met piano, maar een ander instrument wil ik ook wel proberen. Wat de ''inhoud'' van het nummer is maakt niet ontzettend veel uit.

Mooie nummer van Einaudi vind ik ''Monday'', Nuvole Bianche, ''Solo'' en ''Oltremare''. ''Una Mattina'' vind ik ook goed.

Overigens hoeft het niet van hem te zijn. Andere artiesten zijn ook meer dan welkom
Met citaat reageren
Oud 03-11-2012, 14:40
Gitte v
Gitte v is offline
Ik vind Yann Tiersen heel leuk, vooral om zelf te spelen. Wat vind je daarvan?
De andere stukken van Einaudi vind ik maar een beetje liftmuziek, eigenlijk.
Oud 04-11-2012, 09:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou, hij is actief in de tweede helft van de 20e eeuw, begin 21e eeuw, dus kijk gewoon eens naar tijdgenoten! Natuurlijk, de muziek is tegenwoordig enorm versnipperd, maar het heeft altijd wel íets van elkaar weg.
Volgens wikipedia is Ludovicio Einaudi een minimalist, dus dan kun je naar die stroming gaan zoeken.

Kijk eens naar Simeon ten Holt, John Adams, Terry Riley en natuurlijk naar de baas van het minimalisme, Philip Glass.

Veel plezier!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 11:47
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Nou, hij is actief in de tweede helft van de 20e eeuw, begin 21e eeuw, dus kijk gewoon eens naar tijdgenoten! Natuurlijk, de muziek is tegenwoordig enorm versnipperd, maar het heeft altijd wel íets van elkaar weg.
Volgens wikipedia is Ludovicio Einaudi een minimalist, dus dan kun je naar die stroming gaan zoeken.

Kijk eens naar Simeon ten Holt, John Adams, Terry Riley en natuurlijk naar de baas van het minimalisme, Philip Glass.

Veel plezier!
Dankjewel! Philip Glass heeft ook mooie dingen! Ik heb nog het een en ander op internet gevonden. De tip van de stroming is ook een goede. Daar ga ik ook nog op zoeken. Dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2012, 20:43
xSnowWhite
xSnowWhite is offline
Luister eens naar Yiruma!
Ik houd zelf ook van Ludovico Einaudi, en Yiruma dus ook!
Bijv. River Flows in You van Yiruma vind je vast mooi!

Of anders lijkt Yann Tiersen er ook wel op, bijv. Comptine D'un Autre été L'après-midi
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten