ik ben benieuwd naar hoe jullie je begravenis willen hebben?
ik wil graag in een zwarte kist
en wil wel dat de mensen me kunnen zien door een raampje in de kist
ik wil absoluut geen christelijke begravenis maar gewoon op hoe mijn stijl is
ik wil in plaats van bloemen sigaretten op de kist
en als muziek wil ik josh groban met you raise me up en andrea borcelli met con te patiro
en na afloop is er in plaats van kofie coal en bier en in plaats van cake stroopwafels
Ik heb tegen mijn ouders gezegd dat ik in ieder geval orgaandonor wil zijn, ik zou graag mijn lichaam ter beschikking stellen aan medische studenten, maar dat hebben mijn ouders liever niet. Nou ja goed, ik merk er toch niks meer van dan en als zij het niet fijn vinden, dan is dat aan hen.
In geen geval een begrafenis in een kerk of met christelijke toestanden. En cremeren of begraven maakt me ook niks uit, maar mijn ouders kennende, zal het een crematie zijn. Het liefste zou ik tot diamant geperst worden, maar dat schijnt nogal prijzig te zijn ^^
Ik ben ooit begonnen aan een lijstje met muziek, maar dat is al lang geleden. Ook wou ik een soort expositie. Maar ach, ik merk het toch allemaal niet. Ik zal waarschijnlijk nog wel eens wat nummers opschrijven die ik wel toepasselijk vind, maar ik denk dat diegene die achterblijft het meeste heeft aan iets waar hij/zij troost in kan vinden. Zolang er maar geen religie bij komt kijken, vind ik het allemaal best.
Zoiets:
Spoiler
De kraaien op het land
Zwart als de raven
Zullen schateren op de dag
Dat deze jongen wordt begraven
De stoet vanuit de kerk
Tegen al m'n wensen in
Een laatste avond in de kroeg
Maar de familie had geen zin
't Zijn zulke brave burgerikken
Grijze mussen, berelaf
Ik kan sputteren wat ik wil
Ze dragen me naar het graf
Alwaar de goegemeente rouwend
Luistert naar de dominee
In zijn hart een goeie jongen
En de schare knikt gedwee
Terwijl 'k de kist graag had gezien
Op de bar, de deksel open
Een joint gaat in de rond
Jullie allemaal bezopen
Lul de oren van mijn kop
En dan de laatste drank besteld
Waarna een held're geestverwant
Een taxibusje belt
Een busje belt
Zet deze jongen bij het raam
Neem brood en koffie mee
En rij dan in het holst
Met z'n allen naar de zee
Zet me rechtop in het zand
Veeg het vuil van m'n gezicht
Zing de maan nog eenmaal toe
Tot aan het eerste ochtendlicht
Ga wandelen op het strand
Gooi wat schelpen in m'n schoot
Verzamel al het spoelhout
En bouw een kleine boot
En als dan 's avonds heel die zon
In die bak met water dooft
Duw me dan de zee op
Zoals me is belooft
Maak allemaal een fakkel
Steek het bootje in de brand
Ik zal m'n lied nog eenmaal zingen
Jullie dansen op het strand
Als indianen
Als indianen...
01-01-2013, 10:53
Verwijderd
gewoon, een normale begrafenis, zoals iedereen. Mijn ouders kennende word dat een begrafenis vanuit de kerk en dan word ik begraven op de gemeentelijke begraafplaats. Ik denk altijd maar zo: hoe ik leef, is hoe zij op mij gaan terugkijken als ik dood ben. Ik richt min of meer hun herinneringen aan mij in.
Voor mij is het vooral belangrijk dat de nabestaanden zich prettig voelen bij de begrafenis. Als ik sterf voor mijn moeder word ik dus begraven in een kist en ergens onder de grond gestopt op een plek die haar geschikt lijkt. Als mijn moeder al overleden is neemt mijn vriend de begrafenis op zich en hij maakt het dan zoals ik het zou willen als ik zelf op mijn begrafenis zou zijn. Dus of gecremeerd of in een laken gewikkeld in de grond onder een boom. Geen mensen in het zwart en vrolijke muziek en dans om te vieren dat ik heb geleefd en een bbq. Een soort feestje.
Mij maakt het niet echt uit want ik ben dan toch dood en ik krijg er niks van mee, maar mijn idee vind ik wel mooier dan dat van mijn moeder. Maar als zij haar kind verliest vind ik dat zij mag zeggen hoe het lichaam wordt weggewerkt.