Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2012, 09:28
Superphris
Superphris is offline
Hallo,

Ik heb het volgende probleem; mijn klas wil altijd alle proefwerken en so's verplaatsen. De mensen die niks in hun agenda opschrijven hebben altijd het hoogste woord, zo komt het dus dat we altijd een heleboel dingen op 1 dag hebben. Als we hier een discussie over hebben in de klas is het altijd één grote chaos en mogen we nooit stemmen. De so's komen daardoor altijd op data die maar een klein deel van de klas echt wil. Ikzelf heb ontzettend veel stress omdat ik het eerste blok 5 onvoldoendes stond (niet leren, geen huiswerk maken), en sindsdien plan ik, maar dat gaat nogal moeilijk als steeds alles verplaatst wordt.

Wat kan ik hieraan doen? Iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2012, 11:05
Em.
Em. is offline
Ik zou dit tegen je leraar zeggen (op een rustig moment, als de herriemakers er nog niet zijn/alweer weg zijn). Als er dan weer zo'n discussie losbarst, herinnert zo'n leraar zich misschien je opmerking en is ie minder snel geneigd dingen te verplaatsen/te denken dat de hele klas dingen wil verplaatsen.
Oud 08-12-2012, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Ik zou dit tegen je leraar zeggen (op een rustig moment, als de herriemakers er nog niet zijn/alweer weg zijn). Als er dan weer zo'n discussie losbarst, herinnert zo'n leraar zich misschien je opmerking en is ie minder snel geneigd dingen te verplaatsen/te denken dat de hele klas dingen wil verplaatsen.
Ik denk, dat Em gelijk heeft. Op het moment dat zo'n discussie aan de gang is, kapt je docent het waarschijnlijk zo snel mogelijk af om niet nog meer onrust te krijgen. En ja... dat betekent waarschijnlijk ook dat hij op zo'n moment geneigd is om de mensen met het hoogste woord gelijk te geven, omdat die nogal nadrukkelijk aanwezig zijn. Vooraf aangeven dat het probleem elke keer opnieuw opduikt kan inderdaad een geheugenklik helpen maken als het weer gebeurd. Neem desnoods een aantal leerlingen mee die het met je eens zijn als je met je leraar gaat praten.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 22:20
Verwijderd
Het kan ook helpen om dit eens met je mentor te bespreken, hij kan dit ook in de groep gooien of misschien samen met jouw een oplossing bedenken.

e.v.t. : een klasse-agenda;
deze wordt bijgehouden door een leerling uit de klas en hierin schrijft hij/zij al het hw (hiervoor moet je wel een leerling hebben die z'n hw altijd goed maakt/opschrijft

maar het is wel heel vervelend, dat is in onze klas ook wel eens een beetje zo;
dan is het zo van een uur van te voren: gewoon met zn allen zeggen dat we het niet snapten
of: gewoon zeggen dat we zoveel hw hadden dat niemand heeft kunnen leren

maar laatst was ik dat helemaal zat (ik had tot 01;15 geleerd) dus nouja dan trek ik mn mond open ook.
Ik heb gewoon gezegd dat ze het maar lekker uitzochten en dat ik ervoor zou zorgen dat ik mn SO had.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten