Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2012, 21:21
unknownStudent
unknownStudent is offline
Beste scholieren,

Ik besef dat ik misschien wat te oud aan het worden ben om hier wat advies te vragen, maar ik zou niet weten waar ik het anders zou moeten posten. So here we go...

Als student deel ik kamers aangezien ik nogal ver van de universiteit af woon. Op mijn studentenwoning heb ik iemand leren kennen, waarbij ik me altijd goed voel. Ik laat ze huilen maar nog frequenter lachen. Als ik me even slecht voel, loop ik naar haar en ben ik al mijn zorgen vergeten. We hebben wederzijds vertrouwen in elkaar, wat echt goed voelt.

Zelf voel ik me pas echt goed als ik iemand anders gelukkig kan maken. Bij haar had ik effectief het gevoel dat ik dat soms kon en dat heeft ze zelf eens eruit gegooid.

Er is echter een groot probleem...
Ze heeft een vriend, waar ik eigenlijk wel nog goed mee kan opschieten. Aangezien ze een vriend heeft, zal ze waarschijnlijk niet op dezelfde manier denken over mij als ik over haar. Hoewel ik dat niet zeker ben en dus ook niet durf vragen aangezien de gevolgen mij nogal nadelig kunnen zijn.

Iemand advies?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2012, 21:43
Verwijderd
Andere chicks hosselen en ondertussen kool and the gang blijven doen tegen dat meisje. Als jij haar op de een of andere manier boeit komt het vanzelf wel goed. Dat neemt met zich mee dat je geen dick hoeft te zijn tegenover haar vriend.

Geduld is een schone zaak.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 21:46
WolterB
WolterB is offline
Genoeg studenten en twintigplussers die hier rondlopen, dus maak je daar maar geen zorgen over

Verder lijkt het me niet handig om iets te beginnen met een huisgeno(o)t(e). Heb dat in het verleden meerdere keren mis zien gaan met grote gevolgen (verhuizing, verdeeld huis) tot gevolg en zéker niet iets beginnen wanneer ze nog in een relatie zit.
Daarbij is de kans dat je in de friendzone erg groot zoals je zelf al aangeeft en zal het kenbaar maken van je gevoelens aan haar gezien de hele situatie waarschijnlijk geen positieve uitwerking hebben op de situatie.

Dus aan jou dan de keuze. Leren om te gaan met de gevoelens die je hebt zonder er iets mee te doen of het contact afbouwen met haar om je gevoelens af te laten zwakken.
Oud 23-12-2012, 13:40
Verwijderd
Forbidden love is meer dat jullie elkaar leuk vinden en willen, maar dat het van de buitenwereld niet mag. Dat is hier helemaal niet zo. Heb je wat aanwijzingen dat ze je meer dan 'gewoon' leuk vindt? Hoe spreekt ze tegen jou over haar vriend? Lief? Vol twijfels?

Ik denk dat wanneer er totaal geen aanwijzingen zijn dat zij jou leuk vindt, en zij gewoon gelukkig is met haar vriend, je geen actie kunt ondernemen. Dan blijf je dus een gewone vriend. En kun je geen gewone vriend zijn zonder je continu op te vreten dat je haar eigenlijk wil, dan kun je maar beter geen vriendschap meer met haar hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 17:53
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Weet zij wel hoe jij over haar denkt?
Als je zo doorgaat word je waarschijnlijk gefriendzoned.

Maar zoals reverend zei, ondertussen andere meids regelen. Er zijn zat andere meisjes die net zo leuk zijn als haar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten