Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2013, 10:10
108934RS
108934RS is offline
moet je een condoom om tijdens het pijpen?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 10:44
bloodyb
bloodyb is offline
Moet niet, kan wel eventuele SOA's voorkomen.
Oud 10-01-2013, 10:54
bierkoning
bierkoning is offline
Als je veilig wil zitten is het wel aan te raden. Hebben jullie allebei een test gedaan waaruit blijkt dat jullie niks hebben, is het niet meer nodig in principe. Zwanger wordt je er niet van
Oud 10-01-2013, 11:13
Verwijderd
Soms vindt de gepijpte of de pijper het eng als de een klaarkomt in de mond van de ander. Dan wordt het misschien gebruikt. Maar de meeste mensen vinden het niks en doen liever zonder, qua het voelen of proeven.

Je wordt er niet zwanger van maar het is dan ook weer niet aan te raden geen condoom te gebruiken omdat je er toch niet zwanger van wordt. De stap naar gewone seks issnel gemaakt en dan vergeet je alsnog een condoom om te doen of je gaat prutsen, lekker rommelig met voorvocht enzo.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 11:55
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Ik zou het niet doen. Wordt het niet beter van.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 13:09
Verwijderd
Met condoom is pijpen nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 13:51
Nienna*
Nienna* is offline
Als je zeker wilt zijn geen SOA op te lopen, moet dat met condoom ja.
Als je allebei op SOA's getest bent en beide geen SOA hebt, is het geen probleem zonder condoom te pijpen. Bedenk inderdaad dat sommige meisjes of jongens het niet prettig vinden "plotseling" sperma in hun mond te krijgen, dus maak daar allicht afspraken over.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 15:15
Guarnere
Guarnere is offline
Het verhaal over SOA's is hierboven al duidelijk uitgelegd lijkt me, wel een toevoeging van mijn kant; voor de jongen is het wel vele malen lekkerder zonder condoom. Dat klinkt misschien heel egoïstisch, maar van de andere kant lijkt aan zo'n rubbertje zuigen mij ook niks
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 15:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Op een rubbertje zuigen is inderdaad heel ranzig, maar als je een random persoon pijpt waar je niks van weet, is het toch wel aan te raden
Oud 10-01-2013, 18:58
kevin89
kevin89 is offline
voor mij geen condoom bij het pijpen hoor.. ik pijp altijd zonder
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 19:02
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Op een rubbertje zuigen is inderdaad heel ranzig, maar als je een random persoon pijpt waar je niks van weet, is het toch wel aan te raden
Je moet alleen mensen pijpen die je kent of helemaal niet pijpen. Anders is het toch geen ene flikker aan.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 19:18
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Doe een SOAtest allebei. Daarna kun je gerust zonder condoom pijpen. Ik doe het zelf eigenlijk altijd zonder, van een condoom moet ik kokhalzen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 19:42
Jessicadr
Jessicadr is offline
zoals eerder gezegt, opletten voor de soa's maar het leukste in natuurlijk zonder.
met condoom is zoals zuigen op een plastieke zak, helemaal niets leuk aan vind ik
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Je moet alleen mensen pijpen die je kent of helemaal niet pijpen. Anders is het toch geen ene flikker aan.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 23:17
Kutje31
Kutje31 is offline
Nee tuurlijk niet! Moet zonder! Anders moet je dalijk nog gaan tongzoenen met n condoom om je tong!
Doe mij maar lekker natuurlijk!!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 10:19
108934RS
108934RS is offline
Citaat:
Nee tuurlijk niet! Moet zonder! Anders moet je dalijk nog gaan tongzoenen met n condoom om je tong!
Doe mij maar lekker natuurlijk!!
nou dan neem je dus eventuele soa's voor lief
van tongen kun je geen soa krijgen dus dat is heel wat anders
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 10:41
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
van tongen kun je geen soa krijgen dus dat is heel wat anders
Excuse me?

Er zijn wel degelijk SOA's die door middel van zoenen/speeksel kunnen worden overgebracht. Zoals bijvoorbeeld herpes.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 11:05
Guarnere
Guarnere is offline
Citaat:
Excuse me?

Er zijn wel degelijk SOA's die door middel van zoenen/speeksel kunnen worden overgebracht. Zoals bijvoorbeeld herpes.
Moet je er wel even bij vermelden dat de kans daarop zeer klein is, dat degene waarmee je tongzoent dan al besmet moet zijn en diegene daar tevens wondjes van in/rond zijn/haar mond moet hebben. Herpes kan eigenlijk alleen worden overgedragen door direct contact met het virus.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 11:11
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Moet je er wel even bij vermelden dat de kans daarop zeer klein is, dat degene waarmee je tongzoent dan al besmet moet zijn en diegene daar tevens wondjes van in/rond zijn/haar mond moet hebben. Herpes kan eigenlijk alleen worden overgedragen door direct contact met het virus.
Van wiki:

"With HIV, genital fluids happen to contain much more of the pathogen than saliva. Some infections labeled as STIs can be transmitted by direct skin contact. Herpes simplex and HPV are both examples. KSHV, on the other hand, may be transmitted by deep-kissing but also when saliva is used as a sexual lubricant."

Spoiler

Door speeksel dus.

Er zijn trouwens meerdere SOA's die je kunt krijgen door middel van speeksel, alleen is de kans daarop gewoon veel kleiner omdat het slijmvlies in je mond het tegenhoudt. Dat betekent niet dat het onmogelijk is.

Edit: er zijn veel soorten herpes en ze zijn allemaal op andere manieren overdraagbaar.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 11:11
Lente
Lente is offline
Citaat:
'Let op: iemand kan een herpesinfectie hebben zonder zelf klachten te hebben. Er zijn dan geen blaasjes of rode plekjes, maar ook zonder klachten kan iemand met herpes een ander besmetten.
Zo kan iemand het virus ook ongemerkt overdragen omdat de blaasjes op plaatsen zitten waar ze niet goed te zien zijn, bijvoorbeeld op de baarmoedermond of in de anus.
Omdat een condoom de geslachtsdelen nooit helemaal bedekt, is besmetting ook mogelijk als de blaasjes buiten de condoomrand zitten. '

(van http://www.soaaids.nl/soa/meest_voorkomende_soa/herpes)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 11:29
Guarnere
Guarnere is offline
Citaat:
'Let op: iemand kan een herpesinfectie hebben zonder zelf klachten te hebben. Er zijn dan geen blaasjes of rode plekjes, maar ook zonder klachten kan iemand met herpes een ander besmetten.
Zo kan iemand het virus ook ongemerkt overdragen omdat de blaasjes op plaatsen zitten waar ze niet goed te zien zijn, bijvoorbeeld op de baarmoedermond of in de anus.
Omdat een condoom de geslachtsdelen nooit helemaal bedekt, is besmetting ook mogelijk als de blaasjes buiten de condoomrand zitten. '

(van http://www.soaaids.nl/soa/meest_voorkomende_soa/herpes)
Met alle respect, maar dat is toch precies wat ik zeg? Dat die blaasjes ook op andere plaatsen kunnen zitten lijkt me logisch, maar het verhaal ging over tongzoenen, niet om vaginale of anale seks.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 11:30
Verwijderd
Dat is helemaal niet precies wat je zegt. Je had het over geringe kans en wondjes aan je mond hebben. Dat is niet zo. Verre van wat je zegt. Geef dan je ongelijk gewoon toe
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 11:45
Guarnere
Guarnere is offline
Citaat:
Dat is helemaal niet precies wat je zegt. Je had het over geringe kans en wondjes aan je mond hebben. Dat is niet zo. Verre van wat je zegt. Geef dan je ongelijk gewoon toe
Nee? Want je hebt het over plaatsen die er in dit verhaal totaal niet toe doen. Als jij blaasjes in je baarmoederhals hebt en ik ben jou aan het tongen, hoe moet ik dan in godsnaam besmet raken?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 12:08
Lente
Lente is offline
Citaat:
Nee? Want je hebt het over plaatsen die er in dit verhaal totaal niet toe doen. Als jij blaasjes in je baarmoederhals hebt en ik ben jou aan het tongen, hoe moet ik dan in godsnaam besmet raken?
lees het dikgedrukte gedeelte nog eens. Je kunt herpes hebben zonder dat je het weet, ook dan kun je iemand besmetten. Dan heb je dus GEEN koortslip, is het NIET zichtbaar, maar kan de ander het WEL krijgen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 12:26
Vowel
Vowel is offline
En zoals ik al aangaf is er ook een herpesvirus dat wél door speeksel wordt doorgegeven.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 12:49
Verwijderd
En ik ben niet Lente.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 16:03
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Mensen, het komt er gewoon op neer dat het niet leuk is met condoom, maar wel veilig.

Zo, nu heb je je antwoord. Tevreden? Deze discussie sloeg nergens op.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 16:09
Verwijderd
Hele discussie over herpes , terwijl de topic opener alleen maar vroeg of je met condoom moet.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Mensen, het komt er gewoon op neer dat het niet leuk is met condoom, maar wel veilig.

Zo, nu heb je je antwoord. Tevreden? Deze discussie sloeg nergens op.
Net zoals jouw commentaar op alles en iedereen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 17:42
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Net zoals jouw commentaar op alles en iedereen.
Kerel, jij bent nieuw, je zegt http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1872302 hier dat je alleen moet reageren op de vraag en niet offtopic moet doen. Nu doe je precies hetzelfde. Stop ermee om iemand steeds commentaar te geven zoals bierkoning ook al aangaf. Je vertoont offtopic gedrag.

Ontopic: Wat ik al zei.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Oh, ja, dat moet jij natuurlijk voor andere mensen bepalen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 18:57
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
Oh, ja, dat moet jij natuurlijk voor andere mensen bepalen.
Hahaha nee dat was een advies maar het staat er anders joh
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Hele discussie over herpes , terwijl de topic opener alleen maar vroeg of je met condoom moet.
Het heeft dan ook een duidelijk causaal verband met elkaar.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten