Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2013, 16:30
quinnquinten
quinnquinten is offline
Na het lezen van onderstaand bericht heb ik gekozen de zomer van 2013 met Dynamite Vakanties op kamp te gaan.
Ik ga waarschijnlijk kartkamp doen? wie ook kartkamp? of op kamp bij Dynamite Vakanties?

Vinea organiseert jeugdreizen voor jongeren. Na een aantal goede ervaringen hebben we helaas moeten constateren dat Vinea geen raad weet bij problemen.

Onze zoon nam deel aan een rondreis door Italie (Italiaventura). Voordat de reis begon moesten wij voor verplicht een formulier invullen met alle gegevens van de reis- en ziektekostenverzekering.
Door een insectenbeet werd onze zoon na 3 dagen al ziek. Van de reisleiding (dus niet Vinea zelf) kregen we een telefoontje dat ze met onze zoon naar een dokter waren geweest en dat onze zoon van de reisleiding (dus niet de dokter!) naar huis moest, dat hij in Bergamo was, en dat wij het zelf maar verder moesten regelen.
Wij moesten dus zelf de reisverzekering inschakelen die gelukkig een terugreis wilde regelen, maar daarbij tegen het probleem aanliep dat zij niet met de reisleiding mochten bellen - dat moest via ons waarna wij per SMS met de reisleiding mochten communiceren. Bellen was niet toegestaan.
Bij terugkomt bleek dat onze zoon al zijn dokterkosten zelf had moeten betalen, de ziektekostenverzekering was niet gewaarschuwd door Vinea. Trouwens, omdat daarnaast de reisleiding rechtstreeks met hem naar het ziekenhuis was gegaan zonder eerst een huisarts te raadplegen weigert de ziektekostenverzekering om die kosten te vergoeden.
Bovendien moest onze zoon ook nog 20 euro aan de reisleiding betalen als vergoeding voor de telefoonkosten van de reisleiding!

Natuurlijk hebben wij Vinea daarop aangesproken maar meer dan een "wij hebben alles goed gedaan" viel daar niet uit te krijgen. Waarvoor wij een formulier hebben moeten invullen met gegevens over de ziekte/reisverzekering weet ik nog steeds niet.

Conclusie: Vinea organiseert leuke reizen, maar als er iets gebeurd met je kind dan mag je het verder zelf uitzoeken. En als je door de handelwijze van Vinea problemen krijgt met de verzekering dan heb je pech gehad.

PS 2 dagen later was onze zoon weer beter
Advertentie
Oud 06-01-2013, 16:31
Verwijderd
en nu?
Oud 07-01-2013, 21:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat wil je bereiken met dit topic? Ik geloof niet dat dit gaat leiden tot een discussie en daarom sluit ik het topic.

Regels voor berichten