Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2003, 17:34
Landslide
Landslide is offline
Is er iemand hier op een zomerkamp geweest dat aa te raden is? Ik ben hard op zoek naar iets, maar ik vind alleen maar geef-elkaar-de-hand-christelijke kampen en polo-zeilkampen. Heeft er iemand een andere optie? Ben benieuwd!
Oud 12-01-2003, 17:46
Verwijderd
Je hebt ook scoutingkampen, maar daarvoor moet je bij shanli zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 17:46
Verwijderd
Lifestyle -> DK

Ik ben 2x met Vinea (www.vinea.nl) meegeweest en was me goed bevallen!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 17:49
Gwen.
Gwen. is offline
Ik ben heel vaak op scoutingkamp geweest en heb geweldige dingen gedaan. Nu ben ik er vanaf en ga ben ik wel oud genoeg om zelf op vakantie te gaan en heb ik geen behoefte aan mensen die binnen een week opeens vriendjes met me moeten worden en de verantwoording voor mij op moeten nemen en het recht hebben mij te zeggen wat ik moet doen. Kan ook allemaal erg leuk zijn natuurlijk. Vinea heb ik wel enthousiaste dingen gehoord.
Oud 12-01-2003, 18:00
Roxy
Roxy is offline
noop geen idee, ik ben zelf wel leidster geweest en misschien volgend jaar weer van ponykamp was wel gaaf maar daar heb je waarschijnlijk nie veel aan.. (www.deveerkracht.nl) mocht het je toch interesseren...
Oud 12-01-2003, 18:05
J-roen
J-roen is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Ik krijg altijd een heel eng beeld bij die kampen...
computerkamp
Oud 12-01-2003, 18:08
shanli
shanli is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Je hebt ook scoutingkampen, maar daarvoor moet je bij shanli zijn.

ja schat,dan moede eerst wel in de scouts zitten he
hier heb je de CM (christelijke mutualtiteit) die kampen organiseren per leeftijd,maar in Nederland weet ik het niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 18:09
Pharmacon
Pharmacon is offline
of ponykamp

kheb zelf meerdere scoutingkampen meegemaakt, en die waren altijd erg gaaf, eerst als jeugdlid, de laatste paar jaar als leidinggevende
Oud 12-01-2003, 18:15
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
J-roen schreef:
computerkamp
We Are Networking 99 en 2000 ownden wel
Oud 12-01-2003, 18:18
rodina
rodina is offline
KNF zomerinstructieweken, je moet wel je eigen pony hebben en meeslepen, maar 't is geweldig, gigantische goede lessen etc.
Oud 12-01-2003, 18:27
martijn1985
martijn1985 is offline
Vinea is absoluut een aanrader. Ben 2 keer meegeweest, was 2 keer erg leuk. Maar deze zomer ga ik alleen
Oud 12-01-2003, 18:38
Landslide
Landslide is offline
Ben geen scout..Van Vinea heb ik eigenlijk heel veel slechte reacties gehoord (een beetje een merkkleertjes-zeil-mentaliteit) maar ik ben er zelf nooit mee geweest. Dat valt misschien nog wel te proberen..En Ponykamp..nouja...valt AF.
Ik ben zelf wel geinteresseerd in muziekkampen ofzo..Ooit iemand mee geweest??
Oud 12-01-2003, 18:38
Verwijderd
Citaat:
J-roen schreef:
computerkamp
Campzone
WAN (We Are Networking dus)
NE2000

Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Hagezussa schreef:
Ben geen scout..Van Vinea heb ik eigenlijk heel veel slechte reacties gehoord (een beetje een merkkleertjes-zeil-mentaliteit) maar ik ben er zelf nooit mee geweest. Dat valt misschien nog wel te proberen..En Ponykamp..nouja...valt AF.
Ik ben zelf wel geinteresseerd in muziekkampen ofzo..Ooit iemand mee geweest??
Er is meer dan alleen zeilen, en ik heb er geen last van gehad.
Ik heb alleen positieve dingen erover gehoord..
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 18:48
Breg
Breg is offline
Citaat:
Hagezussa schreef:
Van Vinea heb ik eigenlijk heel veel slechte reacties gehoord (een beetje een merkkleertjes-zeil-mentaliteit) maar ik ben er zelf nooit mee geweest. Dat valt misschien nog wel te proberen
Ik ben zelf een paar keer met Vinea meegeweest en het is steeds goed bevallen. Er zitten wel wat mensen met veel merkkleertjes tussen ja, maar meestal valt het heel erg mee. Vorig jaar ben ik ook meegeweest en er zaten inderdaad een paar kakkers met heel veel merkkleertjes, maar er zaten ook een paar alternatieve mensen en grotendeels ´gewone` mensen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 20:12
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
McLaren schreef:
ik ook twee keer

de eerst keer Tsjechië, tweede keer Hongarije
was goed georagniseerd, je wordt redelijk vrij gehouden om dingen te doen, niet echt een blijf met zn allen bij elkaar policy, meestal wel in groepjes van minimaal 4 personen, maar das ook veel gezelliger

ben daarvoor vijf keer met circel meegeweest (sez keer ingeschreven, maar laatste ging niet door (een soort vergelijkbare organisatie), maar de laatste keer dat ik ging was alles slecht geregeld zelfs toen een groot deel van de mensen maagklachten kreeg door verontreinigd water. Dat is wel 5 jaar terug, maar 2 jaar geleden ging mn vakantie niet eens door omdat er te weinig aaanmeldingen waren en ben toen overgestapt naar vinea was me superb is bevallen.
Oud 12-01-2003, 20:32
Verwijderd
Ik ben van mijn tiende tot en met mijn zeventiende met Vinea meegeweest, allerlei verschillende kampen, bijna altijd leuk maar het hangt erg af van je staf. Ik heb soms ook vreselijke momenten gehad daar... Ben ooit met Haboniem meegeweest
YMCA schijnt vreselijk christelijk te zijn..
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef:
Ik ben van mijn tiende tot en met mijn zeventiende met Vinea meegeweest, allerlei verschillende kampen, bijna altijd leuk maar het hangt erg af van je staf. Ik heb soms ook vreselijke momenten gehad daar... Ben ooit met Haboniem meegeweest
YMCA schijnt vreselijk christelijk te zijn..
YMCA is ook zo'n homo nummer

Ik heb daar trouwens Scala ontmoet,
stomtoevallig zag ik een half jaar later dat ze ook hier zat..
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 21:26
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
YMCA is ook zo'n homo nummer

Ik heb daar trouwens Scala ontmoet,
stomtoevallig zag ik een half jaar later dat ze ook hier zat..
Om maar niet te spreken over Haboniem, maar dat is ook heel onbekend... en maar goed ook.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 13:10
Ninnoc
Ninnoc is offline
niet echt lifestyle, ik verplaats m naar dk omdat ik niet weet op welk forum hij anders zou moeten.
Oud 13-01-2003, 13:41
Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Ik krijg altijd een heel eng beeld bij die kampen...
Ik ook, ik denk meteen aan american pie. One time...at bandkamp...
Ik ga meestal zelf met een groep op vakantie.
Internationaal kamp lijkt me wel leuk (moet je alleen wel goed engels kunnen). Over vinea heb ik ook veel positieve reacties gehoord. Succes met zoeken!
Oud 13-01-2003, 14:25
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Citaat:
Hagezussa schreef:
Is er iemand hier op een zomerkamp geweest dat aa te raden is? Ik ben hard op zoek naar iets, maar ik vind alleen maar geef-elkaar-de-hand-christelijke kampen en polo-zeilkampen. Heeft er iemand een andere optie? Ben benieuwd!
Vinea roeleerrrrrrrt Zeilkampen zijn heel leuk als je van zeilen houdt ofkors, zijn natuurlijk wel redelijk wat kakkers maar dat hoort bij zeilen. Anders ga je gewoon naar een actioncamp van vinea, die zijn ook heel leuk.

Offtopic: Ben jij familie van Michiel Hageman?
Oud 13-01-2003, 14:26
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:

Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 15:00
Thomas
Thomas is offline
Doe ik niet aan.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 15:39
3Doentje
3Doentje is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Er is meer dan alleen zeilen, en ik heb er geen last van gehad.
Ik heb alleen positieve dingen erover gehoord..
Ik ben zelf met signaalkampen meegeweest (http://www.signaalkampen.nl) en ik heb alleen maar slechte reacties gehad van mensen die eerst et vinea mee zijn geweest en daarna met signaalkampen. Het is bij signaalkampen wel christelijk, mar niet echt dat je alleen maar met God bzig bent. Op de eerste plaats staat lol maken boven op, en daarna natuurlijk het zeilen, en daarna pas God. Zo heb ik het in iedergeval mee gemaakt.

greetzzzzzzzzzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2003, 15:44
Androgyn
Androgyn is offline
je hebt ook kampen in andere delen van de wereld
(denk aan engeland, frankrijk en amerika als je t groot wil aanpakken )
die zijn superchill, kan je vanalles doen van paardrijden tot artistieke vormgeving
maar die zijn echt heel gevarieerd...
Oud 13-01-2003, 15:46
Verwijderd
ik ben vorig jaar op duikkamp geweest in nautilus (een kamp boven den bosch), beviel me erg goed! leuke mensen, en leuke omgeving en je kan er mooi duiken!
en je kan er ook veel meer doen, survival, fun-sports, zeilen, kayakken, surfen, enz...

ik ga deze zomer weer met hetzelfde groepje dat ik vorige keer heb leren kennen, zo leuk was het!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 18:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ga gewoon op scouting, dan heb je ook kampen!! Dat is echt supergezellig, en je doet ook nog errug leuke dingen!!!!!!!!!!!!!
Oud 13-01-2003, 18:55
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee zoek liever een camping met een paar vrienden voor een weekie en dan lekker nix doen
Oud 13-01-2003, 19:48
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
bij vinea hebben ze heel veel kampen en bij cirkel ookwel paar. en als je 16 of ouder bent kan je met gogo tours mee ofzo gloof ik.. shcijnt leuk te zijn. ben al heel vaak meegeweest
bij vinea is alles beter geregeld maar tis wel duurder en bij cirkel is alles veel slechter geregeld maar wel goedkoper.. was afgelopen zomer geweest.. heel goor eten, stuk primitiever dan vinea. maar dat kwam gloof doordat vorige groep het beetje heel erg had verneukt..
bij cirkel hebben ze wel minder keus maar ook gewoon verschillende leeftijdsgroepen.. bij vinea ook, alleen veel meer keus.. ze hebben alle soorten vakanties...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:56
the tourist
the tourist is offline
Ik weet niet of mensen het NIVON kennen, heb ik hier nog niet zien staan idv. Het is een soort natuurorganisatie, maar daar merk je niet met alle kampen wat van. Je hebt kinderkampen met verschillende thema´s (tot 16 jaar), zeilkampen, jongerentheaterkampen (heb ik een keer gedaan, was heel leuk), reizen voor jongeren (sommige vanaf 15, sommige vanaf 17 of 19) in het buitenland. In de lente en zomer. De reizen die ik ermee heb gedaan vond ik erg leuk.
Als je er meer over wil weten moet je denk ik ff naar www.nivon.nl gaan. Het is trouwens niet alleen een organisatie voor kinderen en jongeren, je hebt ook reizen voor families en ouderen. Er zijn ook nivon-huizen in Nederland (in een paar andere europese landen ook geloof ik).
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:57
Landslide
Landslide is offline
Citaat:
Offtopic: Ben jij familie van Michiel Hageman?

He?? Nee! Wies dat nou weer?

Ok, Vinea is wel een optie..
Maar stel: je wil niet zeilen, en je bent zoiezo geen sportpersoon..wat doe je dan behalve Vinea?

...Ik ben een beetje veeleisend..
Oud 13-01-2003, 20:03
Verwijderd
kampen...

hmz, volgens mij moet je dan gewoon bij die outdoor travelorganisaties zijn ofzo.

maar dan krijg je idd meer het outdoor/survival gehalte
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 09:42
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Citaat:
Hagezussa schreef:

Iemand die ik ken.. Ik zag je nick en je kwam uit Den Haag, dus vandaar..
Oud 14-01-2003, 10:21
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
staan altijd wel advertenties in de krant,maar das meer als je ook ergens leiding wil zijn...maar waarschijnlijk kun je daar ook wel info vragen als je zelf mee wilt doen
Oud 14-01-2003, 11:28
Breg
Breg is offline
Citaat:
Hagezussa schreef:

Ok, Vinea is wel een optie..
Maar stel: je wil niet zeilen, en je bent zoiezo geen sportpersoon..wat doe je dan behalve Vinea?

...Ik ben een beetje veeleisend..
Je kan bij Vinea ook een strandvakantieboeken, ga je 1 of 2 weken naar zee in Frankrijks/Spanje ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 12:34
vette bonus
vette bonus is offline
het Vinea-kamp waar ik op vakantie ben geweest staat dit jaar niet meer in de gids: een survival kamp in Belgie.

er was ook niks aan. vandaar denk ik.

dit jaar ga ik héél misschien naar 1 of ander kamp genaamd: Bethanië (http://www.zdh-bethanie.nl/index02.html)
Oud 14-01-2003, 14:36
Bluesummers
Bluesummers is offline
ik ben 5 keer met vinea mee geweest, de eerste keer naar zo'n creatief gebeuren in drente ofzo tweede keer actiekamp op terschelling, 3e keer survival in de ardennen, 4e keer strand/actie in noord frankrijk, en 5e keer was k 2 weken(andere keren altijd 1week), 1 week actie in de pyreneeen, en 1 week niksen in Argeles(beiden zuid frankrijk voor de niet aardrijkskundigen onder ons) dus ja, ik ga wel eens mee met een zomerkamp *edit* en nu het gedeelte waar je ook nog wat aan hebt: ik kan het aanraden, er zijn veel verschillende kampen, echt niet alleen maar sport en zeil gedoe, en die mentaliteit-nooit wat van gemerkt! hangt er ook vanaf naar wat voor kamp je gaat, zo valt me op dat het zuid frankrijk kamp redelijk veel van die breezah sletjes had(logisch, met een strand/uitgaan vakantie)en dat survival juist veel meer alternatieve types.. niet dat k zeg dat het altijd zo is, maar ik vertel alleen mijn ervaring. Over het algemeen is het gewoon leuk ^_^
Oud 14-01-2003, 16:23
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Lifestyle -> DK

3X en mij ook prima bevallen alleen soms wel echt bikkelen als het vrieskoud is en je slaat de hele tijd om op het tjeukermeer
Oud 14-01-2003, 16:39
Verwijderd
naast verschillende keren zeilen (bij pean e.a.) ben ik ook op sportkamp geweest en wiskundekamp
sportkamp (tweehek) was wel leuk, maar ik na 1 keer heb 'k het wel gezien. Je doet niks écht uitgebreid enzo, vanalles wat, dat vond ik wel jammer .. Ze hebben d'r ook een computerkamp en een survivalkamp trouwens.
Wiskundekamp (vierkant voor wiskunde) was heel leuk 't klinkt erg schools, maar dat is 't niet. Je lost problemen op, werkt op je eigen tempo aan allerlei thema's (bv. 't achtallig stelsel, grafen etc.) en verder heb 'k heel veel spelletjes gedaan, en de gewone kampactiviteiten. mja.. 't valt niet echt uit te leggen wat het wiskundegedeelte inhoudt, maar ik vond 't leuk

dit jaar wil 'k misschien wel naar een taalkamp, frans leren of misschien engels.. maar wat ik tot nu toe heb gezien is veel te duur.. en een muziekkamp lijkt me ook wel leuk maar daarvan heb ik ook nog niet echt iets gezien dat me heel erg aanspreekt enzo maar misschien een idee
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 16:50
Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:
En jij? Zit jij op het VCL?
Oud 14-01-2003, 16:56
Tsoojamelk
Tsoojamelk is offline
BUITENKUNST!!!!

Echt de geweldigste plaats om te zijn, en dan vooral Drenthe natuurlijk

www.buitenkunst.nl
Oud 14-01-2003, 17:43
NielZ
NielZ is offline
Zelf ga ik misschien naar CampZone, maar daar moet je wel Nerd voor zijn...
Oud 14-01-2003, 19:26
Landslide
Landslide is offline
Citaat:
En jij? Zit jij op het VCL?
Oud 15-01-2003, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Tsoojamelk schreef:
BUITENKUNST!!!!

Echt de geweldigste plaats om te zijn, en dan vooral Drenthe natuurlijk

www.buitenkunst.nl
argh, kunst!

als er iets is wat ik probeer te vermijden is het kunst!

sorry
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 11:01
Verwijderd
Vraag gewoon de brochure aan van Vinea op de website. Je kunt uit heel veel soorten vakanties kiezen, dus niet alleen maar zeilen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:43
Landslide
Landslide is offline
Citaat:

Aan Ik ben de Walrus:
Ben jij Christopher Parker of vriend van en zit je op het Sorghvliet?
Oud 15-01-2003, 20:59
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
Lifestyle -> DK

Jaaa, ik ben deze zomer ook met Vinea gegaan en het was echt supergeweldig, volgend jaar ga ik zeker weer!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten