![]() |
|
Hoe oud ben je eigenlijk? Afwijkingen zoals "extreme" flaporen kunnen minder worden als je ouder wordt. Mss kan je er eens met je huisarts over praten? En daar heb je geen toestemming van je ouders voor nodig!
|
Afwijzend tegenover esthetische/cosmetische chirurgie staan is niet iets wat alleen maar voorkomt in geloofskringen, dus dat is niet zo zeer de kwestie hier, denk ik.
Het is wel belangrijk dat je een goed onderscheid maakt tussen esthetische/cosmetische chirurgie en plastische chirurgie als een geheel, want het zijn wel twee verschillende dingen. Als jij echt last ondervindt van jouw flaporen, dan gaat het niet om een operatie om jezelf alleen maar mooier te maken, maar ook om je psychische last te verminderen. Of het werkelijk noodzakelijk is kunnen wij natuurlijk niet zeggen, maar je zou eens met je huisarts kunnen praten om de opties te overwegen, of samen met een huisarts of psycholoog een verklaring opstellen waarin je de medische noodzaak benoemt. Eventueel zou je het ook met een imam kunnen bespreken natuurlijk, maar persoonlijk vind ik niet dat geestelijken (van welk geloof dan ook) de aangewezen persoon zijn om medisch advies te geven. Wat misschien een andere optie is voor jou is, als een operatie om welke reden dan ook niet mogelijk is, om bijv. samen met een psycholoog meer aan je zelfvertrouwen te werken.
||
Citaat:
mag ik trouwens vragen waarom(vrouwen)besnijdenis niet onder iets aan je lichaam veranderen valt? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar, ik denk dat het veel belangrijk is om tevreden te zijn met jezelf zult je bent. Met je mooie kanten en mindere mooie kanten. Dat je door de vorm van je oren wordt gepest is niet leuk. Maar ik ben bang dat mensen die je willen pesten, dat ook zullen doen, ook al heb je geen flaporen. Ze zullen wel iets anders verzinnen. Dat gepest gaat sowieso ophouden als je wat ouder bent. Probeer je nu goed te zijn in iets anders: leuke kleding, sporten, goede cijfers. Iedereen heeft wel een plus en min punt, jij ook. Misschien je haar laten groeien(dat je oren minder zichtbaar worden)? Denk goed over wie je bent en wat je wilt bereiken. Dat is veel beter voor je dan zorgen maken over je oren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het is hartstikke kosher allemaal. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||||
Verwijderd
|