Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2002, 23:28
Rioto
ik speel nou een aardig tijdje gitaar , maar hoe kan je bepalen op wat voor Niveau je speeld ? zeg maar als je de solo van nothing else matters kan spelen dat je dan goed bent?

Tell me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2002, 23:32
harrie84
harrie84 is offline
geo-driehoek
lineaal

die solo van nothing else matters stelt technisch nix voor

greetz
Oud 14-08-2002, 23:37
konflict
konflict is offline
solo's zijn sowieso meestal variaties op een toonladder, of arpeggio's van akkoorden.

speel maar 'ns een stuk uit de barok op een spaanse gitaar, met 4 vingers dus zonder plectrum... da's heel wat pittiger
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 00:25
Kazanka
Kazanka is offline
probeer new blues van Joe Satriani eens, als je dat nou kan spelen kan je wel zeggen dat je goed bent.

solo van noting else matters is een solo voor beginners
Oud 15-08-2002, 06:45
White Cluster
White Cluster is offline
als je bepaalde slayer solos kan spelen ben je toch ook goed bezig geloof ik
bv:angel of death,i hate you enzow
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 08:39
Verwijderd
ik vind dat goed zo relatief is, bijvoorbeeld, als jij aleen maar hardcore speelt en daar echt in uitblinkt kan een slayer-fan jou wel helemaal niet goed vinden...

maar wat ik dan doe is liedjes op gehoor uitzoeken (dat is best belangrijk) als je ze helemaal kan dan kijken of je ze helemaal mee kan spelen met de cd, echt psies in de maat dus, aan de hand daarvan kan je ongeveer wel meten waar je goed in bent en wat je eventueel wilt verbeteren

denkik dan
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 11:04
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Persoonlijk vind ik solo's niet zo erg belangrijk, zeker voor hardcore niet echt nodig, maar wel leuk. Ik vind vaak juist de simpele korte solo's het vetst (Sublime, Bad Religion). maar goed, zo'n Jimi Hendrix heeft natuurlijk ook wel wat
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 11:12
Rioto
hardcore speel ik af en toe is aangezien ik nog geen band heb.
ik speel meestal nummer zoals :
metallica - nothing else matters ( solo )
aerosmith - eat the rich
led zepplin - stair way to heaven

maar ik kan me niet meeten ik wil weten hoe goed ik ben .
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 11:19
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
de Nothing else matters solo slelt technisch inderdaad niet erg veel voor, maar het is er wel eentje met erg veel gevoel.

Als je toch in Metallica geinsteresseerd bent, probeer es wat verder te gaan en meer solo's op de Black Album te spelen.
Oud 15-08-2002, 11:24
Rioto
Citaat:
WelcomeHome schreef:
de Nothing else matters solo slelt technisch inderdaad niet erg veel voor, maar het is er wel eentje met erg veel gevoel.
die solo heeft aardig wat technishe shit er in zitten .. speel jij btw ook gitaar
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 11:37
arrebar
arrebar is offline
dat doe je niet je ziet wel hoe goed je bent
Oud 15-08-2002, 16:33
ook harrie
ook harrie is offline
je bent iig nooit goed genoeg
het kan altijd beter
Oud 15-08-2002, 16:35
FabI13
FabI13 is offline
Pink Floyd?
Oud 15-08-2002, 17:40
vakje27
vakje27 is offline
Goed en/of niet goed is voor iedereen verschillend : Wat de ene persoon misschien heel goed/moeilijk vind, akn de ander een simpel stukje vinden. Het ligt er dus maar net aan aan wie je het vraagt, plus inderdaad in welke muziek je je vooral interesseert.

Maar mijn mening van wat ik goed vind :

*Als je de grepen van veel accoorden goed en soepel kan pakken en aanslaan.
*Dat wanneer je een nummer naspeelt, het zowel melodieus als ritmisch goed in elkaar steekt.
*Dat je maat kan houden, en ook strak kan spelen

Wat ik bijv niet goed vind : een gitarist die best technisch en erg snel is, maar als hij een nummer speelt er te pas en te onpas een tel bij aanplakt/een tel weglaat
Oud 15-08-2002, 18:37
McMotion
McMotion is offline
daar sluit ik me bij aan

en om goed te zijn moet je denk ik in ieder geval mee kunnen spelen/jammen zonder het nummer te kennen, en zonder de rest van de muzikanten in de war te brengen

en tja.. een solo gitarist kan je misschien goed noemen als hij kan soleren met gevoel en er een soort verhaaltje mee kan vertellen, en allerlei verschillende toonaarden aan elkaar kan breien zonder fouten te maken... maar voor een slaggitarist of kampvuurkoorbegeleidingsgitarist is dat helemaal niet zo belangrijk
Oud 15-08-2002, 18:51
vakje27
vakje27 is offline
Citaat:
McMotion schreef:
daar sluit ik me bij aan

en om goed te zijn moet je denk ik in ieder geval mee kunnen spelen/jammen zonder het nummer te kennen, en zonder de rest van de muzikanten in de war te brengen

en tja.. een solo gitarist kan je misschien goed noemen als hij kan soleren met gevoel en er een soort verhaaltje mee kan vertellen, en allerlei verschillende toonaarden aan elkaar kan breien zonder fouten te maken... maar voor een slaggitarist of kampvuurkoorbegeleidingsgitarist is dat helemaal niet zo belangrijk

Klopt ook, een slaggitarist hoeft niet goed te kunnen soleren, maar de basis goed kunnen houden (en evt daarmee improviseren)

"kampvuurkoorbegeleidingsgitarist" Mooi woord voor galgje!
Oud 15-08-2002, 19:44
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Ik weet niet of je de film: "Crossroads" kent, niet de film van britney spears maar de film van Steve Vai.
Moet je maar eens op kazzaa of iets dergelijks zoeken.

Mijn mening: als je met gevoel speelt is het altijd goed, je kan zulke snelle vingers hebben maar als je zonder gevoel speelt ben je als gitarist niks.
Moet altijd denken aan mijn gitaarleraar vroeger: "Je moet meer vingeren" hij had altijd zo'n bassloopje en dat noemde hij zeer toepasselijk het: "vinger loopje"
Je moet meer vingeren zei hij dan altijd
Oud 15-08-2002, 19:46
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Citaat:
McMotion schreef:
maar voor een slaggitarist of kampvuurkoorbegeleidingsgitarist is dat helemaal niet zo belangrijk
Primaire akkoorden, een paar barrée akkoorden, en soms wat power akkoorden is meer dan genoeg!
Oud 15-08-2002, 21:34
Upior
Upior is offline
Maypole, als je een willekeurige lick van http://www.chopsfromhell.com kunt spelen met je ogen dicht, op originele snelheid en zonder haperingen dan kun je wel zeggen dat je aardig op weg bent (sommigen zijn overigens niet eens zo gek moeilijk)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 21:35
Rioto
Citaat:
Upior schreef:
Maypole, als je een willekeurige lick van http://www.chopsfromhell.com kunt spelen met je ogen dicht, op originele snelheid en zonder haperingen dan kun je wel zeggen dat je aardig op weg bent (sommigen zijn overigens niet eens zo gek moeilijk)
ik zal is een poging wagen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten