Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vraag niet of jullie erin geloven, maar of er mensen zijn die zelf deze diagnose hebben gekregen of hier informatie over hebben.
@Reverend: Dankjewel, maar ik denk ook niet dat het gezien moet worden als een ziekte. Wat ik wel zeker weet, is dat er een verband is met chronische vermoeidheid, wat dan weer wel een echte ziekte is en waarvoor medicatie bestaat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik zeg toch niet dat jij zegt dat jij zegt dat we er in moeten geloven Ik geloof wel dat hier een discussie van komt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Maar Winter, ik zeg ook niet dat ik dat dacht. Ik bedoelde dat het me niet kan schelen of je er wel of niet in gelooft, omdat dat mijn vraag niet was. Dit topic staat er nog geen dag op, dus dat kan nog best.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zie mezelf ook niet per sé als een 'apart' persoon. ik lijd aan het chronisch vermoeidheidssyndroom en toen ik van mijn huisarts en later ook mijn psycholoog en familieleden met dezelfde ziekte te horen kreeg dat hooggevoeligheid hier nauw mee verbonden is, wilde ik hier meer informatie over hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar heb geen Hsp Hoe kan dat dan? |
![]() |
|
chronisch vermoeidheidssyndroom. Wat heb je ook? CVS, of de andere dingen die ik noemde? Je zegt: 'Wat jij net opnoemde heb ik ook.'
|
Daar kan ik niets over zeggen. Zolang jij nooit te horen hebt gekregen of je dit wel of niet hebt, kun je ook niet zeggen dat het niet zo is.
correctie: je hebt geen HSP maar je bent (een) HSP. Het is geen ziekte dus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bijvoorbeeld ik heb autisme Hmm ik kan het niet krijgen omdat het niet bestaat .. want ik heb precies hetzelfde als wat je zei |
![]() |
|
Ik vind dat de maatschappij (en dokters/psychologen in het bijzonder) tegenwoordig veel te veel etiketjes overal opplakken. En dat vervolgens mensen zich daar vervolgens achter kunnen verschuilen (niet dat iedereen dat doet, maar veel mensen wel). Ik snap best dat bepaalde aandoeningen dermate ernstig zijn dat het handig is dat het beestje een naampje heeft, maar kom op zeg. Bij dit soort dingen vind ik het echt heel erg onzin.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Winter, het maakt me niet uit. Je helpt me niet echt, aangezien je het antwoord op mijn vraag niet hebt. Het kan me niet schelen of je wel of niet denkt dat het bestaat of dat je dezelfde kenmerken hebt. Je kunt wel roepen dat het niet bestaat, maar dat is niet wat ik wil weten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je voelt je blijkbaar aangevallen |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
astu : http://www.qooqle.nl/?q=hsp |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De stap van doodnormale menselijke aspecten naar "highly sensitive" snap ik dus niet helemaal. Waarom zou je het zo noemen? Ik durf te wedden dat 9 van de 10 forummers zich wel kunnen vinden in de eerdergenoemde lijst. Dus ja, in a way ben ik ook HS. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ja, dat klopt, er staan heel veel dingen op internet, maar er staat ook heel veel bullshit op. Ik wil antwoord van iemand die het echt weet of er zelf ervaring mee heeft. Voor je het weet zit je op een site met zweverige paranormalen en daar heb ik geen zin in.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
No offence, maar de mensen die ik ken die zichzelf HSP noemen (en dat zijn er 2), zijn gigantische aandachthoeren
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst was hier nog een kind dat meende dat ze gedachten kon lezen omdat ze "heel snel doorheeft hoe iemand over iets denkt". Echter heeft elk mens dat wel in meer of mindere mate (mensen herkennen graag patronen), maar toch bleef ze eraan vasthouden dat ze 'anders' en dus speciaal was. Ergens ook logisch natuurlijk. Met name voor jonge mensen is het veel interessanter om anders te zijn dan de norm. Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Iets ... Verwijderd | 9 | 10-11-2013 11:54 | |
Lichaam & Gezondheid |
Misofonie Verwijderd | 23 | 21-07-2013 19:50 | |
Psychologie |
Geslacht van je brein Armoed | 39 | 09-03-2008 11:46 | |
Psychologie |
Meisje uit de klas.. Ramia | 15 | 07-03-2006 20:52 | |
Psychologie |
Help mee aan het psychologische ABC!!! Miracle | 143 | 23-08-2004 10:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Verkracht, aangifte en dan zelf veroordeeld worden MasterMolly | 214 | 12-05-2002 16:31 |