Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Topicstarter, je noemt een aantal dingen. Een deel ervan komt er op neer dat je binnenkomende prikkels niet goed kunt filteren, en dat je moeite hebt je emoties te beheersen. Dit kan allebei heel goed bij je ADHD horen.
Dan klinkt een deel van wat je beschrijft alsof je introvert zou kunnen zijn. Introvertheid houdt in dat je meer energie krijgt van dingen doen in je eentje, en dat tijd doorbrengen met anderen juist energie kost. Het is niet hetzelfde als verlegen (dan vind je het eng om sociaal te doen) of autistisch (dan vind je sociale contacten moeilijk omdat je het vaak niet begrijpt). Er is natuurlijk overlap tussen deze drie dingen, maar het blijven drie verschillende dingen. Er zijn meer mensen extrovert (die krijgen juist energie van anderen, en ze vinden het vervelend om alleen te zijn) dan introvert, het is ongeveer twee tegen één. Daardoor is het voor extroverte mensen soms moeilijk om introverte mensen te begrijpen. Als je zoekt op internet zijn er wel heel veel websites over hoe je daarmee om kunt gaan. Dan noem je nog dat je het vervelend vindt als mensen je papieren kreuken. Dat is terecht! Mensen moeten hun tengels van jouw spullen afblijven. Of er meer aan de hand is dan alleen de dingen die je al wist, kunnen we aan de hand van je berichtje niet zeggen. Waar ben je onder behandeling voor je ADHD? Misschien kun je daar eens vragen of ze nog meer testen zouden willen doen. Laatst gewijzigd op 08-11-2013 om 19:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb vandaag weer een slechte test gedaan (rechten), ze hadden rechtbanken die voor de voorbeelden bevoegd waren gevraagd.. dus ik dacht dat je alleen rechtbanken mocht opschrijven (een woord waar dus rechtbank achter staat), en dat je hoven niet mocht opschrijven. Sommige waren wel hoven, maar hoe kon ik dat nu weten? Dat gaat nu elke keer zo met zo'n vragen. ![]() Met wiskunde daarentegen heb ik geen problemen .. Ik kan gewoon geen eigen mening vormen en inzichtsvragen oplossen. - Tjah, als ik zeg dat mijn vriendin eraf moet blijven doet ze het meer .. en ben ik weer een autist -.- Ps: Bedankt voor je reactie ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Er is vast wel een pilletje waardoor TS zó veel verdoofd wordt dat ze nergens meer gevoelens voor heeft. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-02-2019 om 08:14. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Iedereen hier plakt allehande diagnoses op je rug. Niet dat ze het verkeerd bedoelen, want iedereen hier wil je helpen, en nu is het ook niet mijn bedoeling om weer een nieuwe diagnose op je rug te plakken, maar ik denk wel dat hookee voor een deel gelijk heeft (niet het ADHD deel, want als de dokter dat zo vastgesteld heeft zal dat wel zo zijn) maar ik denk inderdaad dat je wel heel gevoelig bent. 1 op de 5 mensen is echter ook 'hooggevoelig' en dat maakt niet zoveel uit, maar als je er echt last van hebt kan het zijn dat je je hieraan stoort.
Hiermee kun je ook gewoon naar de huisarts staan en die kan je doorverwijzen naar mensen die je daarbij kunnen helpen. Om je een snelle indicatie te geven kun je deze test maken: http://www.hooggevoelig.nl/drupal6/h...ve-person-test xxx |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Hoe vind ik wél iets met Google? Boogie | 4 | 22-07-2012 20:33 | |
Psychologie |
Ik wil iets anders, maar wat? Is the grass always greener.. Quarterlife-crisis? TinyDancer | 36 | 07-11-2006 18:15 | |
Psychologie |
Iets Diovai | 64 | 25-03-2003 20:13 | |
Psychologie |
Meer kansen - PLICHT om er iets mee te doen... anders onwaardige luilak/parasiet... John Sickbock | 1 | 02-02-2002 09:53 | |
ARTistiek |
Begin van iets zand | 5 | 07-11-2001 13:10 | |
ARTistiek |
Even iets 4621473155 | 3 | 07-10-2001 14:07 |