Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik dacht dat het ermee te maken had dat de zuurstof uit de lucht die dan bij het voedsel en het blik komt ervoor zorgt dat er stoffen uit het blik opgenomen worden door het voedsel. Hier staat dat ook ongeveer dus het zal wel zoiets zijn.
||
![]() |
Citaat:
''Wat je niet direct opmaakt kan je ook in een plastic zakje zonder vocht invriezen. '' Producten die al gegaard zijn uit blik mag je nooit invreizen volgens mij!! |
![]() |
||
Citaat:
Invriezen werkt ook prima met blik/pot conserven, maar dan inderdaad wel zonder vocht. Dat het gegaard is maakt niet uit.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Maar een half blik in de diepvries is zonde van de ruimte. Ik doe het wel eens met erwtensoep in blik, helft er van opwarmen, blik een nacht in diepvries, volgende dag blik even onder de hete kraan houden tot het blok soep er uit valt, in diepvrieszak stoppen en weer in de diepvries!
|
Het Voedingscentrum zegt dat het inderdaad met tin aan de binnenkant van het blik te maken heeft, wat tegenwoordig in ons land eigenlijk niet meer voorkomt. Als daar zuurstof bij komt, neemt het voedsel tin op en dat is ongezond. Om risicos te voorkomen, wordt dus aangeraden om niets in open blik te bewaren, maar op zich zou het dus wel moeten kunnen.
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/tin.aspx Edit: mosterd na de maaltijd, zie ik, na de reactie van Daantje... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je grote blikjes niet zou mogen bewaren, dan maakt het geen verschil dat het een miniblikje is. Ik hecht er geen waarde aan, dus ik zet het blik in de ijskast, maar als jij het met andere dingen niet doet, zou ik het ook niet doen met de tonijn.
Hoe lang tonijn houdbaar is, heb ik echt geen idee van. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|