Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2002, 12:08
pooh_beertje
pooh_beertje is offline
hoi allemaal

gisteren had ik een gesprek met mijn vriend over mensen die dronken waren. We hebben trouwens een half jaar!
Toen begon hij ineens over zijn ex dat ze een keer dronken was enzo!
Dat vind ik helemaal niet erg hoor dat hij over der vertelt ze hebben toch 2.5 jaar wat gehad en ik kan goed met der overweg!
Maar hij ging ineens over de sex beginnen van die avond dat ze er later niks meer van wist! Nou dat hoef ik echt niet tot in de details te weten hoor wat ie vertelde!
Hij zei later ook wel ''Ik zal er maar over ophouden want ik zie dat je het niet leuk vind. maar ik vond het z'n grappig verhaal over dronken mensen" maar dat steekte gewoon bij me toen hij dat zei! Ik heb het later ook tegen hem gezegt hoor van dat ik het niet erg vond al vertelde hij over der maar de details in sex hoef ik niet te weten!
Wat ie ook wel vertelde dat hij voor mij kiest enzo ( dat geloof ik ook wel) en dat hij zijn ex niet terug wil!

We hebben trouwens nu een half jaartje vandaag

Maar ligt het nou aan mij dat zoiets steekt???
Ik ben echt niet jaloers ofzo hoor als jullie dat denken!
En weet ook zeker dat ie voor mij kiest anders zou hij toch allang weg zijn geweest!
Oud 15-08-2002, 12:28
Verwijderd
As for me:

Ik ben ook niet jaloers, maar ik zou sowieso van niemand alle details hoeven horen over seks dat ie heeft gehad met wie dan ook.

Ik was in het begin ook altijd ontsteld als ie weer eens over zijn ex begon, over welk onderwerp dan ook, dus niet alleen seks, maar dat is nu voorbij, heb er vrede mee, en zie haar nu ook niet meer als bedreiging (zo heb ik haar wel gezien). Dus nu kan ik wel gewoon over haar praten met hem. Ik bedoel: zij is wel een heel groot deel van zijn leven geweest (anderhalf jaar), dus er moet over kunnen worden gesproken.
Maar ook hier geldt: Ik hoef al die details niet te horen. Over haar niet, over niemand niet. Van hem niet, van niemand niet. Dus het zou niet zozeer komen omdat het over zijn ex is, maar gewoon..

Snap je..?

Maargoed, je gaf zelf al aan dat je vrede had met zijn ex, dus als het alleen hierom gaat moet je gewoon zeggen dat je al die details niet aan wil horen. En dat is niet raar! Dus gewoon zeggen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 12:30
Verwijderd
En gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 12:33
pooh_beertje
pooh_beertje is offline
Citaat:
En gefeliciteerd
Dank je

Citaat:
Maargoed, je gaf zelf al aan dat je vrede had met zijn ex, dus als het alleen hierom gaat moet je gewoon zeggen dat je al die details niet aan wil horen. En dat is niet raar! Dus gewoon zeggen.
Ik zei het ook al en at snapte hij ook
Maar bedankt
Oud 15-08-2002, 12:57
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Ik hoef sowieso geen details over iemands seksleven te horen (Ajb zeg!) laat staan dat van m'n vriend en z'n ex!!

Lijkt me dus logisch dat jij je zo voelt erover! Maar misschien deed ie het heel onbewust. Gewoon duidelijk zijn en als tie het nog een keertje doet, nog een keer zeggen dat je het niet zo leuk vindt.
Oud 15-08-2002, 13:39
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
pooh_beertje schreef:

Nee, dat ligt zeker niet aan jou!! Ik hoef ook totaal niks over het verleden van mijn vriend te horen. Hoewel, van één specifiek meisje vind ik het niet erg, vooral omdat ik me goed kan voorstellen dat hij ooit op haar gevallen is; ze is gewoon leuk. Zij is ook de enige die voor mij iets met hem heeft gehad, de rest was niet serieus. (...)
Maar over de rest wil ik geen enkel woord horen, want dan ben ik de hele dag kwaad en blijf ik eraan denken. ik wil me er geen voorstelling bij maken. Hij daarentegen vraagt soms wel veel over mijn verleden, omdat hij er dan beter mee kan omgaan. Zo zie je maar dat het heel erg kan verschillen hoe je op het verleden van je lief reageert.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 13:42
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
pooh_beertje schreef:
hoi allemaal
En weet ook zeker dat ie voor mij kiest anders zou hij toch allang weg zijn geweest!
je denkt dat jaloezie fout is, terwijl ik het normaal vind dat je het niet leuk vind als je vriend over anderen begint.
Het steekt omdat je na gaat denken over hoe hij sex heeft met een ander. Dat idee is niet leuk en dus steekt het. Lijkt mij.
Oud 15-08-2002, 13:46
Verwijderd
Dat soort dingen zou ik echt niet hoeven horen. Ten eerste is het inderdaad not done om in details uit te wijden over seks die je met andere personen hebt gehad, of die andere personen met elkaar hebben. Dat zijn hun zaken en die horen eigenlijk niet verder verspreid te worden dan de muren van hun slaapkamer of waarever ze het ook doen.

Verder zou ik er trouwens ook gigantisch jaloers van worden en me er klote door voelen. Ik ben normaal gesproken al hartstikke onzeker, ik moet er echt niet bijhebben dat ik ook nog met m'n neus op de seksuele feiten van haar en haar ex-vriend word gedrukt, dat zou ik absoluut niet leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 13:52
U-NiQ
U-NiQ is offline
Zoiets is nooit prettig om te horen lijkt mij, en ik zou het ook volledig oninteressant vinden.
Oud 15-08-2002, 15:01
Verwijderd
Citaat:
pooh_beertje schreef:
hoi allemaal

gisteren had ik een gesprek met mijn vriend over mensen die dronken waren. We hebben trouwens een half jaar!
Toen begon hij ineens over zijn ex dat ze een keer dronken was enzo!
Dat vind ik helemaal niet erg hoor dat hij over der vertelt ze hebben toch 2.5 jaar wat gehad en ik kan goed met der overweg!
Maar hij ging ineens over de sex beginnen van die avond dat ze er later niks meer van wist! Nou dat hoef ik echt niet tot in de details te weten hoor wat ie vertelde!
Hij zei later ook wel ''Ik zal er maar over ophouden want ik zie dat je het niet leuk vind. maar ik vond het z'n grappig verhaal over dronken mensen" maar dat steekte gewoon bij me toen hij dat zei! Ik heb het later ook tegen hem gezegt hoor van dat ik het niet erg vond al vertelde hij over der maar de details in sex hoef ik niet te weten!
Wat ie ook wel vertelde dat hij voor mij kiest enzo ( dat geloof ik ook wel) en dat hij zijn ex niet terug wil!

Neej hoor, ik vind het hardstikke logisch dat dat steekt.. Wanneer hij je details verteld dan kun je namelijk een beeld vormen, en dan zie je je vriend voor je met een ander dan jij, das natuurlijk nooit een prettig beeld.

Het is doodnormaal hoe je je erbij voelt, als je inderdaad maar niet gaat overdrijven dat je meteen denkt dat hij jou niet wil ofzo. En goed dat je eerlijk hebt gezegd dat je die dingen niet wil weten.

Ik vind dat je eigenlijk gewoon heel goed met je gevoelens bent omgegaan!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 15:28
pooh_beertje
pooh_beertje is offline
Citaat:
kirk22 schreef
je denkt dat jaloezie fout is, terwijl ik het normaal vind dat je het niet leuk vind als je vriend over anderen begint.
Ik denk niet dat jaloezie fout is hoor maar ik dacht ik zeg het er even bij!

En trouwens de boodschap is duidelijk over gekomen hoor hij snapt het nu echt wel hij bood net nog 10.000 keer zijn exuse aan toen ik hem aan de telefoon had
Oud 15-08-2002, 21:50
PardonMe
PardonMe is offline
Denk dat iedereen het wel vervelend vindt als zijn/haar vriendin/vriend over een ex praat..
Iedereen heeft iets van jaloezie inzich, en ik zie dit als *gezonde jaloezie*==> een ex heeft toch een belangrijke plaats gehad in het hartje van jouw vriend/vriendin, en als hij/zij over die ex praat dan steekt dat, zeker als hij/zij hun hele seksleven aan jou gaat vertellen...
Ik vind het vrij normaal dus dat jij dat allemaal niet aan wilt horen, zou ik ook absoluut niet willen weten allemaal!
Je seksleven is privé en dat is iets tussen jou en je vriend, hoeft niet iedereen te weten.. Logisch dat jij geen behoefte hebt aan de verhalen van je vriend en zijn ex..

Maarja hij wilde je gewoon een leuk verhaal vertellen (althans het dronken-gedeelte was misschien grappig?) en heeft er verder niet bij nagedacht dat jij dat misschien wel allemaal niet wilt weten..
Maar als je dat tegen hem zegt snapt hij dat neem ik aan wel..
Oud 16-08-2002, 17:58
zus en zo
zus en zo is offline
hmm...mijn vriend en ik praten wel eens over onze exen... en k vind t wel leuk om details te weten ook over sex...
kunnen we lachen enzo
maar ja, na een tijdje kan t wel vervelend worden denk ik...
maar dat verschilt per persoon. ik zelf heb er dus geen last van en kan er wel om lachen
Oud 16-08-2002, 23:10
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
pooh_beertje schreef:
We hebben trouwens een half jaar!

hoelang hebben jullie? sorry, beetje flauw.
Maar iig zou ik het ook absoluut niet willen horen van de sex die m'n vriend gehad zou hebben (hij heeft nog nooit sex met iemand anders gehad, maar bij wijze van spreken)... IEW!
Reageren

Regels voor berichten