Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
't Heeft niet zoveel zin om er boos/verdrietig om te worden? 't Is niet alsof men jou persoonlijk iets heeft aangedaan. Wél je moeder. Ik weet niet hoe je moeder er tegenaan kijkt natuurlijk, maar als zij er verder vrede mee heeft heb je er weinig aan om het weer op te rakelen. Woede en verdriet is begrijpelijk, maar ik hoop wel dat je snel in de gaten krijgt dat terugblikken op die manier op het verleden vrij pointless is. Als jij een goed, fatsoenlijk mens bent en plezier hebt in het leven in het algemeen en je moeder idem dito, so what? Uit een heel nare gebeurtenis kan iets moois komen. Daar ben jij dan in dat geval het bewijs van. Wees daar trots op, sta niet te lang stil bij hoe je verwekt bent.
Nu ja, praten met andere mensen kan helpen voor jou wellicht, maar ik zie daar het nut niet zo van in, in dit specifieke geval. Het is immers irrelevant als je nu een fijne thuissituatie hebt. |
![]() |
|
Ik vind het inderdaad ook logisch dat je er boos of verdrietig om bent. Deze man heeft niet alleen je moeder heel veel pijn gedaan, hij heeft er ook nog eens voor gezorgd dat jij geen vader hebt (althans, niet waar je mee om gaat, of mee om wil gaan). Dus eigenlijk heeft hij jou ook wat aangedaan, zij het indirect. Daar mag je ook boos om zijn. Verder heb je ook nog het genetische aspect: jij hebt een deel van zijn genen en dat kan je heel verward maken. Want je wil eigenlijk niet op zo'n iemand lijken.
Kortom, genoeg zaken waar je boos, verdrietig om verward over mag zijn. Het lijkt me goed als je dat voor jezelf accepteert: die gevoelens die je doormaakt, die zijn gewoon terecht. Zeker in de puberteit, een periode waarin je je bezig gaat houden met 'wie ben ik?' en 'waar kom ik vandaan?' Dus neem het jezelf niet kwalijk en kijk of je die gevoelens een plekje kan geven. Merk je nou dat je daarin vast loopt, vraag dan om hulp. En dat kan van iedereen zijn, net waar jij je fijn bij voelt.
|
zorgen dat je niet zoals vaak gebeurt met unresolved trauma blijft lopen.
Ik weet dat je gevoel niet zomaar kan uitschakelen maar met haten schiet je niets op, hou het liever bij verachten. Ik zou geen tips kunnen geven, enerzijds heb ik een grafhekel aan "dat soort" mannen en zou ik bijna willen zeggen neem wraak, maar anderzijds heeft dat geen zin. Ik zou het er vooral met je moeder over hebben als je dat lukt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Misschien heb ik wel een heel andere soort humor dan jij? Denk daar eens aan voordat je conclusie's trekt aub. en ik lachte alleen omdat ik aan t trollen was. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
wat moet ik doen ? xDiamondAim | 4 | 12-01-2017 20:35 | |
Psychologie |
niets meer om voor te leven Mira Dos Santos | 12 | 11-02-2004 07:16 | |
Seksualiteit |
Is seks slecht? Nona | 35 | 30-12-2003 18:36 | |
Psychologie |
nachtmerries: ANGST Fantôme | 27 | 07-10-2003 17:35 | |
Psychologie |
brief... Fantôme | 88 | 13-05-2003 18:17 | |
Psychologie |
Na ruim 5 jaar nog niet over een verkrachting heen zijn? Verwijderd | 71 | 03-02-2003 13:28 |