Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2012, 23:10
MijnNaamIsHaas}
MijnNaamIsHaas} is offline
Hallo, ik ben een 13 jarige jongen en ik heb n dilemma:
Mn moeder is verkracht, en daaruit ben ik voortgekomen.
Ik heb de laatste tijd steeds meer haatgevoelens voor mijn vader, ook al ken ik m niet.
Ik begin steeds vaker woede en verdrietbuien hierdoor te krijgen, iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2012, 00:10
Shendao
Shendao is offline
(Ik ben wel een beetje sceptisch over de waarheid van dit bericht omdat ik véél fakers gewend ben maar ik ga er vanuit dat dit echt is voor je)

Ik denk dat die haatgevoelens niet gek zijn. Heeft je moeder dit je onlangs zelf verteld of ben je er op een andere manier achtergekomen? Ik zou in ieder geval met haar erover proberen te praten (als zij daar geen bezwaar tegen heeft want ik kan me voorstellen dat het voor haar ook moeilijk is om erover te praten) en anders kun je misschien een leraar op school in vertrouwen nemen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 00:48
bloodyb
bloodyb is offline
Mmmm dat komt nogal hard aan. Erg triest. Ik kan me goed voorstellen dat je die man haat, maar wees blij dat je hem niet kent. Geef je niet over aan haatgevoelens want daar verziek je alleen je eigen leven mee. Als je weer een woedebui krijgt of je wordt erg verdrietig blijf er dan niet mee rondlopen maar ga er met iemand over praten, je moeder, een tante of oom, een leraar, een goeie vriend. Krop het niet op maar gooi het eruit! Sterkte.
Oud 26-11-2012, 15:35
MijnNaamIsHaas}
Hmm ja bedankt voor de tips en support, en ik kan me voorstellen dat er veel neppers zijn, helaas is t bij mij echt zo
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 17:54
bloodyb
bloodyb is offline
Ik geloofde je ook wel hoor!
Oud 26-11-2012, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Mmmm dat komt nogal hard aan. Erg triest. Ik kan me goed voorstellen dat je die man haat, maar wees blij dat je hem niet kent. Geef je niet over aan haatgevoelens want daar verziek je alleen je eigen leven mee. Als je weer een woedebui krijgt of je wordt erg verdrietig blijf er dan niet mee rondlopen maar ga er met iemand over praten, je moeder, een tante of oom, een leraar, een goeie vriend. Krop het niet op maar gooi het eruit! Sterkte.
This one!!!
Sterkte!!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 20:46
MijnNaamIsHaas}
Bedankt mensen
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 22:00
Verwijderd
't Heeft niet zoveel zin om er boos/verdrietig om te worden? 't Is niet alsof men jou persoonlijk iets heeft aangedaan. Wél je moeder. Ik weet niet hoe je moeder er tegenaan kijkt natuurlijk, maar als zij er verder vrede mee heeft heb je er weinig aan om het weer op te rakelen. Woede en verdriet is begrijpelijk, maar ik hoop wel dat je snel in de gaten krijgt dat terugblikken op die manier op het verleden vrij pointless is. Als jij een goed, fatsoenlijk mens bent en plezier hebt in het leven in het algemeen en je moeder idem dito, so what? Uit een heel nare gebeurtenis kan iets moois komen. Daar ben jij dan in dat geval het bewijs van. Wees daar trots op, sta niet te lang stil bij hoe je verwekt bent.

Nu ja, praten met andere mensen kan helpen voor jou wellicht, maar ik zie daar het nut niet zo van in, in dit specifieke geval. Het is immers irrelevant als je nu een fijne thuissituatie hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 12:44
Balance
Balance is offline
Ik vind het inderdaad ook logisch dat je er boos of verdrietig om bent. Deze man heeft niet alleen je moeder heel veel pijn gedaan, hij heeft er ook nog eens voor gezorgd dat jij geen vader hebt (althans, niet waar je mee om gaat, of mee om wil gaan). Dus eigenlijk heeft hij jou ook wat aangedaan, zij het indirect. Daar mag je ook boos om zijn. Verder heb je ook nog het genetische aspect: jij hebt een deel van zijn genen en dat kan je heel verward maken. Want je wil eigenlijk niet op zo'n iemand lijken.

Kortom, genoeg zaken waar je boos, verdrietig om verward over mag zijn. Het lijkt me goed als je dat voor jezelf accepteert: die gevoelens die je doormaakt, die zijn gewoon terecht. Zeker in de puberteit, een periode waarin je je bezig gaat houden met 'wie ben ik?' en 'waar kom ik vandaan?' Dus neem het jezelf niet kwalijk en kijk of je die gevoelens een plekje kan geven. Merk je nou dat je daarin vast loopt, vraag dan om hulp. En dat kan van iedereen zijn, net waar jij je fijn bij voelt.
Oud 27-11-2012, 14:38
xRev
xRev is offline
Veel sterkte, ik heb weinig toe te voegen hieraan maar het lijkt me lastig zat.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 19:07
arPos
arPos is offline
zorgen dat je niet zoals vaak gebeurt met unresolved trauma blijft lopen.

Ik weet dat je gevoel niet zomaar kan uitschakelen maar met haten schiet je niets op, hou het liever bij verachten.

Ik zou geen tips kunnen geven, enerzijds heb ik een grafhekel aan "dat soort" mannen en zou ik bijna willen zeggen neem wraak, maar anderzijds heeft dat geen zin.

Ik zou het er vooral met je moeder over hebben als je dat lukt.
Oud 05-12-2012, 01:19
Verwijderd
Ga met een psycholoog praten over je hoe je emoties hierover. Misschien helpt het.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 12:20
Verwijderd
Citaat:
(Ik ben wel een beetje sceptisch over de waarheid van dit bericht omdat ik véél fakers gewend ben maar ik ga er vanuit dat dit echt is voor je)

Ik denk dat die haatgevoelens niet gek zijn. Heeft je moeder dit je onlangs zelf verteld of ben je er op een andere manier achtergekomen? Ik zou in ieder geval met haar erover proberen te praten (als zij daar geen bezwaar tegen heeft want ik kan me voorstellen dat het voor haar ook moeilijk is om erover te praten) en anders kun je misschien een leraar op school in vertrouwen nemen.
zijn er veel fakers?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 09:15
Attention
Attention is offline
Citaat:
zijn er veel fakers?
Er zijn heel veel fakers.. voel je je aangesproken daardoor ofzo?
Oud 03-01-2013, 09:44
bloodyb
bloodyb is offline
Da's niet echt een aardige opmerking.
Oud 05-01-2013, 18:02
Kwaliteit
Kwaliteit is offline
Wat is er zo grappig aan dan? als je dit soort dingen leuk vind heb je een zieke geest en zou ik je direct doorwijzen om een dokter op te zoeken

Oja om terug te komen op de topic.

Succes en volg de tips op die zijn gegeven !

Laatst gewijzigd op 06-01-2013 om 09:54.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 11:14
LiizViicious
LiizViicious is offline
Citaat:
Wat is er zo grappig aan dan? als je dit soort dingen leuk vind heb je een zieke geest en zou ik je direct doorwijzen om een dokter op te zoeken

Oja om terug te komen op de topic.

Succes en volg de tips op die zijn gegeven !
waarom zou je direct een zieke geest hebben als je dit grappig zou vinden?
Misschien heb ik wel een heel andere soort humor dan jij?
Denk daar eens aan voordat je conclusie's trekt aub.

en ik lachte alleen omdat ik aan t trollen was.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 11:24
Kwaliteit
Kwaliteit is offline
Citaat:
waarom zou je direct een zieke geest hebben als je dit grappig zou vinden?
Misschien heb ik wel een heel andere soort humor dan jij?
Denk daar eens aan voordat je conclusie's trekt aub.

en ik lachte alleen omdat ik aan t trollen was.
Wavoor hou je het niet lekker voor je?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 11:24
zain
zain is offline
beste mijn naam is haas.
ik vindt het vervelend voor je.
en kut man.
oke veel beterschap.
en die man mag met een andere vrouw sexxen
Met citaat reageren
Advertentie