Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2013, 15:48
Tybostyle
Tybostyle is offline
hoi,

ik heb een semi-akoestische gitaar, maar het lukt me niet goed om hem te stemmen. alle snaren zijn goed gestemd met stem kastje maar als je de snaren aanslaat klinkt het helemaal niet mooi en zuiver.

weet iemand wat ik er aan kan doen?????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2013, 18:32
Elin3
Elin3 is offline
Dat is heel erg vreemd. Zijn je snaren wel op de goede tonen gestemd? (Sommige stemapparaten geven ook groen licht wanneer een andere toon dan die bij de snaar hoort wel zuiver gestemd is). Je juiste tonen van boven naar beneden moeten zijn: EADGBE (Een Aap Die Geen Bananen Eet).
Oud 01-02-2013, 20:24
Tybostyle
Tybostyle is offline
Citaat:
Dat is heel erg vreemd. Zijn je snaren wel op de goede tonen gestemd? (Sommige stemapparaten geven ook groen licht wanneer een andere toon dan die bij de snaar hoort wel zuiver gestemd is). Je juiste tonen van boven naar beneden moeten zijn: EADGBE (Een Aap Die Geen Bananen Eet).
ik heb het op de goede toon hoogte gestemd daarom vind ik het zo raar dat hij niet zuiver klinkt zou het te maken kunnen hebben met de snaren die ik heb?????
Met citaat reageren
Oud 01-02-2013, 21:15
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ik heb het op de goede toon hoogte gestemd daarom vind ik het zo raar dat hij niet zuiver klinkt zou het te maken kunnen hebben met de snaren die ik heb?????
De snelheid waarmee je gitaar ontstemd raakt kan aan je snaren liggen (sommige snaren zijn flexibeler/ rekbaarder en zullen dus sneller gestemd moeten worden) en bij een hele nieuwe gitaar kan je ook na kort spelen alweer moeten stemmen.
Maar als je de gitaar al even gebruik is het erg vreemd dat je hem niet goed gestemd krijgt. Controleer je gitaar anders eens met een (online) stemapparaat, dat je de toon hoort en kan vergelijken. Misschien is jouw stemapparaat wel gewoon in de war?
Oud 02-02-2013, 16:01
Tybostyle
Tybostyle is offline
Citaat:
De snelheid waarmee je gitaar ontstemd raakt kan aan je snaren liggen (sommige snaren zijn flexibeler/ rekbaarder en zullen dus sneller gestemd moeten worden) en bij een hele nieuwe gitaar kan je ook na kort spelen alweer moeten stemmen.
Maar als je de gitaar al even gebruik is het erg vreemd dat je hem niet goed gestemd krijgt. Controleer je gitaar anders eens met een (online) stemapparaat, dat je de toon hoort en kan vergelijken. Misschien is jouw stemapparaat wel gewoon in de war?
ik doe het altijd online zodat ik het kan vergelijken. ik heb nog een andere gitaar en daar zitten nylon snaren op. op deze gitaar zitten stalen snaren zit er veel verschil in het geluid tussen nylon en staal.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 19:53
thom100
thom100 is offline
Hoe duur is je gitaar? Misschien een rare vraag maar een gitaar van de Blokker voor 3 tientjes gaat namelijk nooit goed klinken
Als dit niet het geval is koop een Korg GA-1 tuner kost een tientje en is echt geweldig om mee te stemmen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 20:50
bloodyb
bloodyb is offline
Als je er net een set nieuwe snaren op het gezet zou het kunnen, die blijven nog even rekken. Het kan ook aan de kwaliteit van de stemmechaniejen liggen. Wat voor gitaar is het en hoeveel heeft ie gekost? Of bedoel je dat als alle snaren goed gestemd zijn hij lager op de hals vals klinkt?
Oud 05-02-2013, 16:18
Tybostyle
Tybostyle is offline
ik heb er weer nieuwe snaren op gezet. en weer opnieuw gestemd en nu klinkt hij weer helemaal goed. ik denk dat het te maken had met de snaren.

dus het probleem is op gelost.

dankjewel voor jullie hulp
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 17:16
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ik heb er weer nieuwe snaren op gezet. en weer opnieuw gestemd en nu klinkt hij weer helemaal goed. ik denk dat het te maken had met de snaren.

dus het probleem is op gelost.

dankjewel voor jullie hulp
Oké, houd er rekening mee dat je de eerste paar weken extra vaak moet stemmen omdat er gloednieuwe snaren op zitten, die moeten nu eenmaal een beetje ingespeeld worden.
Reageren

Regels voor berichten