Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2013, 21:32
ExpoRules
ExpoRules is offline
Heej hoi,
Ik ben 17 en wil graag een tekst op m'n onderarm laten tatoeëren, ik mag 't eigenlijk van mijn ouders als ik 18 wordt, maar nu ben ik met ze aan 't praten of het misschien nu voor de zomer mag. Want anders zie ik hem net een half jaar niet. Maar ik lees dus op alle tattoo sites en topics: ''Tussen de 16 en 18 mag je een tattoo MET toestemming.'' Maar volgens rijks overheid, wat ik meer vertrouw, mag je tussen de 12 en 16 een tattoo MET toestemming en vanaf 16 zonder. Dit zal wel kloppen dan toch? ( link: http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...-tatoeage.html ) En mijn ouders proberen me nog te behoeden voor mijn onderarm, omdat ik dat nooit zal kunnen verbergen (daarom heeft mijn vader hem op zijn bovenarm), zal ik hier echt spijt van krijgen? Niet van de tattoo zelf, maar van de plek? Bij solliciteren dacht ik: ik doe gewoon een 'nette' blouse aan.
Bedankt mensen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2013, 00:33
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Mijn broertje heeft ooit een tatoeage laten zetten op zijn onderarm op zijn 15e. Het is me een raadsel hoe mijn ouders daar ooit mee akkoord zijn gegaan. Hij is nu ondertussen 20 en hij is in die tussentijd behoorlijk gegroeit. Nu heeft ie dus een probleem omdat zijn tatoeage nu schuin op zijn onderarm staat. De tatoeage is dus verschoven en ik vind het er niet meer uitzien. Mijn advies: wacht met die tatoeage tot je helemaal bent uitgegroeit, dan heb je er langer plezier van.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 03:50
Verwijderd
Ik denk dat je vader gelijk heeft en dat je er spijt van krijgt.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 07:16
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je vader gelijk heeft en dat je er spijt van krijgt.
Er zijn heel veel plaatsen waar ze tatoeages niet waarderen, nog steeds, en bedenk je maar eens dat het bloedheet is en dat je met lange mouwen moet werken.

En wat voor tekst?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 08:12
Verwijderd
Ik zou sowieso nog een paar jaar wachten met het zetten. Als je je tattoo echt zo graag wil, dan wil je hem over een jaar of twee ook nog, op dezelfde plek. En dan maakt het wachten ook niet meer zoveel uit.
En wat speelgoedgitaar en Mutant zeggen. Ik denk niet dat je er per definitie spijt krijgt, ik denk wel dat je nog eens de plek zou moeten heroverwegen - er zijn genoeg plaatsen waar ze niet blij zijn met een getattoeerde medewerkers. En ja, er zijn ook meer dan genoeg plaatsen waar ze er niet meoilijk over doen. Het is ook maar net wat je belangrijk vindt. Ik zou heel graag een tattoo willen op een zichtbare plek, maar dat past niet helemaal bij wat ik uit wil stralen in het werk dat ik doe. Dus doe ik dat niet.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 12:41
bloodyb
bloodyb is offline
Ik kan me vergissen maar ik dacht dat "legale" tattootokos bij mensen onder de 18 alleen plaatjes op bovenarmen prikken.
Oud 07-03-2013, 13:13
Verwijderd
16+ ook, met toestemming van ouders
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 17:35
Heer Wil
Heer Wil is offline
Ik zou überhaupt gewoon geen tattoo doen, of een keertje zo'n tattoo die er weer vanaf gaat anders zodat je het eens een weekje kan bekijken of je het nog wel zo mooi vindt dan ... Anders idd niet op je onderarm, dat is spuuglelijk en bovendien idd niet te verbergen. Je vader heeft er ook eentje, dus hij zal het wel weten neem ik aan
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 23:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je hebt ook tijdelijke tatoeages, die zijn na een jaar of 5 weg, als ik het me goed herinner. Google dat even en pin me nergens op vast. Misschien is dat een beter idee.

Ik heb een hele kleine tattoo op mijn onderarm en ik heb er meer dan eens een pleister overheen moeten plakken als ik niet met lange mouwen werkte. Ze doen vaker wel dan niet moeilijk over zichtbare tattoo's, dus denk in ieder geval na over andere plaatsen, als je de tattoo per se toch wil laten zetten.
Oud 08-03-2013, 18:14
Verwijderd
Oh, jij was die van dit topic! Dan zou ik het zeker niet doen. Je begrijpt namelijk duidelijk nog niet zo goed wat het inhoudt als iets voor eeuwig op je lijf staat.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 20:35
ExpoRules
ExpoRules is offline
Citaat:
Mijn broertje heeft ooit een tatoeage laten zetten op zijn onderarm op zijn 15e. Het is me een raadsel hoe mijn ouders daar ooit mee akkoord zijn gegaan. Hij is nu ondertussen 20 en hij is in die tussentijd behoorlijk gegroeit. Nu heeft ie dus een probleem omdat zijn tatoeage nu schuin op zijn onderarm staat.
Ja daar ben ik ook wel een beetje bang voor.. qua lengte ben ik wel uitgegroeid maar ik zal nog wel gespierder gaan worden. En als ik ooit ga trainen ofzo zullen de letters ook scheef gaan staan of zo :/
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 20:38
ExpoRules
ExpoRules is offline
@mutant ''Моя жизнь, мои выборы'' Mijn leven, mijn keuzes. Ik kan hem ook op mijn rug of borst zetten, maar ik hou niet van zwemmen dus dan zie ik hem bijna nooit en ik vind het net leuk om hem altijd te zien.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 20:39
ExpoRules
ExpoRules is offline
@reverend Je hebt je reactie verwijderd of zo maar nee ik woon niet op een woonwagenkamp xD Lijkt dat zo met mijn topics? :')
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 21:30
Verwijderd
'Mои выборы' betekent niet 'mijn keuzes', maar 'mijn verkiezingen'. Als in, politieke verkiezingen. Ik heb 't al eens gezegd in een ander topic, maar het is raadzaam geen tatoeage te nemen in een taal die je niet spreekt.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2013, 22:31
Vice
Vice is offline
Citaat:
Er zijn heel veel plaatsen waar ze tatoeages niet waarderen, nog steeds, en bedenk je maar eens dat het bloedheet is en dat je met lange mouwen moet werken.

En wat voor tekst?
Op plaatsen waar tatoeages niet gewaardeerd worden, wordt het vaak ook niet gewaardeerd om korte mouwen te dragen.
Oud 09-03-2013, 15:36
Verwijderd
Klopt een vriendin van mij is 16 en heeft een tattoo laten zetten zonder toestemming van haar ouders.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Op plaatsen waar tatoeages niet gewaardeerd worden, wordt het vaak ook niet gewaardeerd om korte mouwen te dragen.
Nee hoor, er zijn heel wat zaken waar tatoeages niet gewaardeerd zijn, maar korte/opgerolde mouwen wel gewoon kunnen. Garages, bediening, verkoop, secretariaat, onthaal, lesgeven...

Ik heb ook vaak genoeg gehoord over vakkenvullers die geweigerd werden om piercings, anderskleurig haar en tatoeages. Iemand uit Nederland was helemaal in de war dat er hier in de H&M iemand met flinke tunnels, een sidecut en tatoeages werkte, maar dat is eigenlijk wel een uitzondering. Hier en blijkbaar dus ook in de randstad, want ze vertelde me dat een simpel ringetje door je lip al voor weigerachtigheid zorgt.

ExpoRules, jouw leven, jouw keuzes, inderdaad, have fun met het ingooien van je ruiten zelfs voordat je op de arbeidsmarkt begint
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 12:29
Vowel
Vowel is offline
Tja, op je onderarm is wellicht een lastigere plek dan bijvoorbeeld op je schouder of kuit, maar het hoeft niet per se problematisch te zijn.

Mijn neef heeft een bodysuit, maar werkt gewoon op kantoor. Het sluit precies aan wanneer hij een pak aanheeft (ook zonder jasje) en dan zie je het helemaal niet.

Wat waarschijnlijk een groter probleem is, is dat je er een tekst wilt (sowieso een slecht idee!) laten tatoeëren in een taal die je niet kent (nog slechter idee!) en dat je nog zo jong bent. Spijt krijgen is niet zeldzaam bij tatoeages.

Denk er nog goed over na en denk ook na over wat je later wilt doen en of het eventueel een groot probleem gaat worden. Nogmaals: het hoeft echt geen probleem te zijn en het gaat er uiteindelijk vooral om wat jij wilt. Ik ken ook genoeg mensen die bepaalde banen niet konden krijgen maar dat verder een prijs vonden die ze er graag voor betaalden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten