Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2013, 18:42
omnomnom
omnomnom is offline
Persoonlijk vind ik slechts enkelen de moeite waard om te bekijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2013, 18:44
Elin3
Elin3 is offline
De meeste zijn ergens wel grappig of herkenbaar, maar sommige concepten zijn te vaak hergebruikt en misbruikt. Ook is de humor vaak een beetje donker/ negatief. Echt iets waar je van moet houden...
Oud 09-02-2013, 18:53
omnomnom
omnomnom is offline
Citaat:
De meeste zijn ergens wel grappig of herkenbaar, maar sommige concepten zijn te vaak hergebruikt en misbruikt. Ook is de humor vaak een beetje donker/ negatief. Echt iets waar je van moet houden...
Daar ben ik wel mee eens, zoals dat "lonely forever" gedoe.
Door de meme "do it faggot" heeft zelfs iemand zelfmoord lopen plegen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 18:54
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
zoals dat "lonely forever" gedoe
Forever alone. Uit protest hebben wij dat omgedoopt tot forever available
Oud 09-02-2013, 19:05
Martiño
Martiño is offline
Forever alone is juist een hele leuke meme Het probleem is juist, imo, dat jongelui en mensen die "er niet bij waren vanaf het begin" soms niet goed snappen waar de memes eigenlijk over gaan. Dat zie ik ook heel erg bij de "Nederlandse 9gag" en vergelijkbare sites, dat ze wel memes maken, maar een beetje de plank misslaan qua humor en originaliteit.

De oldskool memes (lolcats, pedobear, trollface, rageguy, socially awkward penguin, futurama fry, etc. etc. en de heiligste der memes: de PICARD FACEPALM) vind ik erg leuk en daar kan ik nog steeds om lachen. Er komen zo nu en dan nog wel leuke nieuwe langs, maar ook een hoop waar ik van denk "meh". Maar een goede meme wordt zelden saai. En brave humor is zelden écht leuk, het is natuurlijk leuk en aardig als je forever alone omdoopt naar forever available (wat ironisch genoeg nog sneuer is ) omdat het zielig is, snap je denk ik niet helemaal waar de grap over gaat.

Het is een beetje alsof je een bandje volgt vanaf het begin, en goed weet waar de muziek over gaat en een fan van het eerste uur bent, en de band vervolgens erg populair wordt en je frustratie ervaart omdat de nieuwe fans niet goed begrijpen waar het over gaat (in jouw ogen) en er overal copycats opduiken en de markt overspoeld wordt met matige muziek van hetzelfde genre.
Oud 09-02-2013, 19:17
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En brave humor is zelden écht leuk, het is natuurlijk leuk en aardig als je forever alone omdoopt naar forever available (wat ironisch genoeg nog sneuer is ) omdat het zielig is, snap je denk ik niet helemaal waar de grap over gaat.
Het is idd zieliger ja, maar forever alone klinkt alsof je helemaal niemand hebt (op je kat na) en ook eigenlijk het huis niet uit komt etc. Forever available toont iets meer eigen initiatief zeg maar. Nog steeds triest en onbeantwoord, maar forever available doet ten minste een poging ^^.

Voor de rest: prima vergelijking met een band die je al dan wel niet lang volgt!
Oud 09-02-2013, 19:25
Noedelhap
Noedelhap is offline
Face memes (rage, shock etc.), Socially awkward penguin, Bachelor(ette) frog, Courage wolf e.d. zijn natuurlijk geniaal.

Mits er een leuke tekst onder staat natuurlijk. Er zijn een hoop niet-grappige noobs die hun eigen tekstjes verzinnen (of erger, in het Nederlands, Spaans of Duits) en die zijn dan weer ontzettend slecht.
Oud 10-02-2013, 00:24
Verwijderd
De moederneukende bad joke eel pwns all.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 00:46
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 01:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik denk dat als je serieus gaat praten over memes, dat memes gewoon niet 'je ding' zijn. Helemaal niet als je zoiets zielig vind. Dan mis je het punt wel heel erg. :')
Oud 10-02-2013, 02:49
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Persoonlijk vind ik slechts enkelen de moeite waard om te bekijken.
Mwah. Mensen laten me er wel af en toe een zien, en meestal is de tekst wel grappig, maar waarom dan zo'n raar plaatje erbij? Die dingen hebben zelden met de tekst te maken. Ze dienen eigenlijk alleen als een waarschuwing, dat er een flauw grapje volgt. Zo van, hé jongens, dit is ook zo'n meme-grapje. Wel lachen hoor!

Toevallig liet iemand me nog een meme zien, afgelopen week, en toen ik vroeg waarom er nou een afbeelding van een wolvenkop bij stond, was het antwoord: "Nou, die wolf is ook gek."
Oud 10-02-2013, 11:35
Verwijderd
Je snapt memes niet.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 16:26
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het is idd zieliger ja, maar forever alone klinkt alsof je helemaal niemand hebt (op je kat na) en ook eigenlijk het huis niet uit komt etc. Forever available toont iets meer eigen initiatief zeg maar. Nog steeds triest en onbeantwoord, maar forever available doet ten minste een poging ^^.

Voor de rest: prima vergelijking met een band die je al dan wel niet lang volgt!
Forever available klinkt juist nog veel sneuer. "Nee hoor, ik ben niet alleen, ik ben BESCHIKBAAR!!!". Ik zie het relatieplanetprofiel met de foto (gemaakt met zelfontspanner) van jezelf in je woonkamer met je twee katten op schoot al voor me.
Oud 10-02-2013, 16:27
Martiño
Martiño is offline
Een beetje dat vrouwtje uit Koefnoen dat gespeeld wordt door Paul Groot. Ipie.

Oud 10-02-2013, 16:32
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Door de meme "do it faggot" heeft zelfs iemand zelfmoord lopen plegen
En dat geloof jij, ja?

Citaat:
Oud 10-02-2013, 16:43
Martiño
Martiño is offline
Sommige plekken op het internet zijn gewoon niet lief en zacht, dus tja. *shrug* Een meme is ook maar een middel om een boodschap over te brengen, als memes zoals "do it faggot" niet bestonden vindt men wel weer andere manieren om te pesten.
Oud 10-02-2013, 17:59
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Elin3 schreef:
Knowyourmeme.com voor de mensen zoals jij.

Memes
Oud 10-02-2013, 18:02
Verwijderd
Ik vind ze stom en de meeste worden geforceerd en zijn niet eens grappig.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 09:33
omnomnom
omnomnom is offline
Citaat:
En dat geloof jij, ja?

[afbeelding]
Dat is zo sukkel, google diefex reddit
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 09:38
omnomnom
omnomnom is offline
Citaat:
Mwah. Mensen laten me er wel af en toe een zien, en meestal is de tekst wel grappig, maar waarom dan zo'n raar plaatje erbij? Die dingen hebben zelden met de tekst te maken. Ze dienen eigenlijk alleen als een waarschuwing, dat er een flauw grapje volgt. Zo van, hé jongens, dit is ook zo'n meme-grapje. Wel lachen hoor!

Toevallig liet iemand me nog een meme zien, afgelopen week, en toen ik vroeg waarom er nou een afbeelding van een wolvenkop bij stond, was het antwoord: "Nou, die wolf is ook gek."
Memes zijn gewoon zo simpel en oppervlakkig dat soms de grap niet duidelijk is
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 14:58
Verwijderd
Citaat:
En jij bent echt in de veronderstelling dat het door "DO IT FAGGOT" komt? Please hoor, dushi.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 15:05
Verwijderd
Hangt van de meme en dus tekst af.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 15:10
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja, het zal best dat ie zelfmoord heeft gepleegd, maar dat komt niet door de meme zelf, laat staan dat de online community die hem weigert een reden te geven het niét te doen, iets te verwijten valt.

Bovendien waren er mensen die hem aanspoorden het niet te doen, maar dat was tevergeefs.

Dus right back at ya
Oud 19-02-2013, 22:54
tripster
tripster is offline
Veel saaiheid maar ook veel toffe.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 23:25
aniN
aniN is offline
verschilt bij mij per meme, de ene vind ik leuk de andere niet.

Enkele die ik leuk vind

- Paranoid Parot
- Pedobear
- Racist Dog

Die ik niet leuk vind

- Forever Alone
- Ragecomics
- Rock Rolled

ik hou van zwarte humor, dus ook zwarte memes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2013, 23:41
Verwijderd
Citaat:
ik hou van zwarte humor, dus ook zwarte memes
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 13:50
niña
niña is offline
Ik vind Leonardo+Oscar stiekem altijd leuk.
Reageren

Regels voor berichten