Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2013, 21:12
Verwijderd
hallo,

Ik werk bij een supermarkt en we volgen een project: de klant is koning.
ik vroeg me af of iemand misschien een idee had om de klant op 1 te zetten?

alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2013, 21:14
Businessguy
Avatar van Businessguy
Businessguy is offline
Goede service verlenen en aangezien je in een supermarkt werkt kan je als een klant lang de schappen ziet doorzoeken vragen waar hij of zij naar opzoek is en helpen.
__________________
Het komt wel goed schat.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2013, 23:25
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
In een supermarkt willen de meeste mensen met rust gelaten worden, ze willen zo snel mogelijk weg.
Als ik de suiker zoek spreek ik wel een medewerker aan en dan mag hij me vertellen waar ik het kan vinden (meestal lopen ze helemaal met me mee alsof ik een kleuter ben...)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2013, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Goede service verlenen.
Dit is een ongelofelijk goede tip!!! ik wilde aanraden matige service te verlenen maar ik denk dat jouw strategie beter werkt!

Citaat:
In een supermarkt willen de meeste mensen met rust gelaten worden, ze willen zo snel mogelijk weg.
Als ik de suiker zoek spreek ik wel een medewerker aan en dan mag hij me vertellen waar ik het kan vinden (meestal lopen ze helemaal met me mee alsof ik een kleuter ben...)
Met het eerste deel ben ik het eens, met het tweede deel niet, ik vind het wel fijn dat ze even meelopen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 10:40
Verwijderd
Iemand nog serieuze reacties?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 10:43
Verwijderd
Een supermarkt is in essentie natuurlijk niet een plek waar je heel veel customer care kunt uitvoeren. Veel mensen willen toch vooral snel en goedkoop boodschappen doen. Waar je aan kunt denken is een uitgebreid assortiment zodat mensen alles bij jullie kunnen kopen, veel proefplekjes (kaas, vlees, gebak, koffie), betaalgemak (zelfscanners, zorgen dat rijen bij kassa's kort zijn). Maar ik ga er eigenlijk van uit dat jullie dat zelf ook al bedacht hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 08:56
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Iemand nog serieuze reacties?
Ik mis hier het woordje "meer" in het midden.
Ik ben een regelmatige klant van supermarkten en wil graag serieus genomen worden.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 12:05
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Zelf vind ik het heel prettig als supermarkten ruim opgezet zijn zodat je er makkelijk en snel doorheen komt. Hoewel het in sommige supermarkten beleid schijnt te zijn dat er veel bijgevuld wordt tijdens drukke periodes, vind ik dat erg vervelend omdat die karren best wel in de weg staan.

Ik heb ook wel eens gehad dat ik op zoek was naar een product, maar het goedkope merk was op en toen kreeg ik de dure variant mee voor de prijs van de goedkope, dat vond ik best goede service.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 17:00
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Naar de wc kunnen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 19:22
Geality
Avatar van Geality
Geality is offline
Wij hebben het afgelopen jaar een soortgelijk project gedraaid binnen onze supermarkt. Hierbij kwamen als speerpunten vooral naar voren dat de klant aandacht fijn vindt. Voorbeelden hiervan zijn:
  • Spreek een klant aan wanneer deze de winkel binnen komt, een simpele 'Goedendag' is effectief en genoeg
  • Ben proactief, als een klant moeilijk kijkt, probeer deze aan te spreken en te vragen of je kunt helpen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 22:07
Verwijderd
Citaat:
  • Spreek een klant aan wanneer deze de winkel binnen komt, een simpele 'Goedendag' is effectief en genoeg
  • Ben proactief, als een klant moeilijk kijkt, probeer deze aan te spreken en te vragen of je kunt helpen
De eerste vind ik niet meer dan normaal, maar ik weet dat dat in Nederland, en dan heb ik het niet over supermarkten per se maar het hele land, erg vreemd is.

Het tweede punt vind ik soms juist erg irritant, bijvoorbeeld in kledingwinkels (in supermarkten kijk ik geloof ik nooit moeilijk ik haal wat ik wil halen?) wil ik rustig kunnen twijfelen tussen spullen zonder dat er een irritante verkoper in mijn nek hijgt.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 22:09
Geality
Avatar van Geality
Geality is offline
Citaat:
De eerste vind ik niet meer dan normaal, maar ik weet dat dat in Nederland, en dan heb ik het niet over supermarkten per se maar het hele land, erg vreemd is.

Het tweede punt vind ik soms juist erg irritant, bijvoorbeeld in kledingwinkels (in supermarkten kijk ik geloof ik nooit moeilijk ik haal wat ik wil halen?) wil ik rustig kunnen twijfelen tussen spullen zonder dat er een irritante verkoper in mijn nek hijgt.
Eerste vind ik ook meer dan normaal, maar zoals je al aangeeft is dat niet representatief voor de gehele samenleving.

Ik doelde meer op situaties dat je klanten ziet staan met een blik van "Ik kan het niet vinden" of "Welke van de twee is nu beter?". Het moet zeker niet zo opdringerig zijn dat je na 15 seconden (net zoals in sommige kledingwinkels) al in je nek gehijgt wordt door een of andere verkoop(st)er.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 07:03
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik doelde meer op situaties dat je klanten ziet staan met een blik van "Ik kan het niet vinden" of "Welke van de twee is nu beter?".
Maar om nou alle vakkenvullers op te leiden tot gezichtsuitdrukkinganalist en productspecialist lijkt me wat ver gaan. Een keus uit een assortiment van bijvoorbeeld soep bestaat uit persoonlijke smaak, verpakking, merk, eerdere ervaring, wat z'n moeder vroeger kocht, prijs en gazomaardoor, dan komt er een snotneus van een vakkenvuller me helpen en zeggen dat ik deze maar moet nemen? Nee, ik wil geen ongenode discussies aangaan, ik vraag er wel om. Wat hij/zij even voor me mag doen is in de buurt blijven of in het voorbijgaan even een blik werpt of er een artikel ontbreekt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 19:37
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
In 'n supermarkt moeten producten voorradig zijn en ik moet niet thuiskomen met bedorven producten. Dat eerste geldt met name voor actieproducten, anders neig ik er vaak naar om 't misleidende promotie te noemen.. De winkel dient ook 'n beetje logisch gestructureerd te zijn; geen cola naast de kassa's en sinas achterin de winkel, als overdreven voorbeeld). Daarnaast is 't ook fijn als je in de gangpaden met twee winkelwagens langs elkaar kunt lopen.

Verder dient er voldoende personeel rond te lopen die ik aan kan spreken, mocht ik bepaalde producten niet vinden. En als 't even kan: redelijk kundig personeel. Anders gaat ie de gehele winkelbezetting rond om tot de conclusie te komen dat ze 't betreffende product niet verkopen..

Tot slot vind ik wachttijden bij de kassa van gemiddeld 3 minuten acceptabel. Uitloop ergert me niet héél erg, maar wel als dat komt doordat die caissières achteloos met elkaar zitten te kleppen over alles behalve hun werk.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 03:03
william92
william92 is offline
Altijd lachen is heel blangerijk. Ook als je moe bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ranking the Scholieren #3
Geel
500 16-10-2010 14:57
Verhalen & Gedichten Een plekje van vertrouwen in mijn hart...
tropical_breeze
15 24-08-2006 12:21
Verhalen & Gedichten Nog 2 columns uit de oude doos
Shitonya
4 23-03-2004 16:17
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.