Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Een supermarkt is in essentie natuurlijk niet een plek waar je heel veel customer care kunt uitvoeren. Veel mensen willen toch vooral snel en goedkoop boodschappen doen. Waar je aan kunt denken is een uitgebreid assortiment zodat mensen alles bij jullie kunnen kopen, veel proefplekjes (kaas, vlees, gebak, koffie), betaalgemak (zelfscanners, zorgen dat rijen bij kassa's kort zijn). Maar ik ga er eigenlijk van uit dat jullie dat zelf ook al bedacht hebben.
|
![]() |
|
Zelf vind ik het heel prettig als supermarkten ruim opgezet zijn zodat je er makkelijk en snel doorheen komt. Hoewel het in sommige supermarkten beleid schijnt te zijn dat er veel bijgevuld wordt tijdens drukke periodes, vind ik dat erg vervelend omdat die karren best wel in de weg staan.
Ik heb ook wel eens gehad dat ik op zoek was naar een product, maar het goedkope merk was op en toen kreeg ik de dure variant mee voor de prijs van de goedkope, dat vond ik best goede service.
|
Wij hebben het afgelopen jaar een soortgelijk project gedraaid binnen onze supermarkt. Hierbij kwamen als speerpunten vooral naar voren dat de klant aandacht fijn vindt. Voorbeelden hiervan zijn:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het tweede punt vind ik soms juist erg irritant, bijvoorbeeld in kledingwinkels (in supermarkten kijk ik geloof ik nooit moeilijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik doelde meer op situaties dat je klanten ziet staan met een blik van "Ik kan het niet vinden" of "Welke van de twee is nu beter?". Het moet zeker niet zo opdringerig zijn dat je na 15 seconden (net zoals in sommige kledingwinkels) al in je nek gehijgt wordt door een of andere verkoop(st)er. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
In 'n supermarkt moeten producten voorradig zijn en ik moet niet thuiskomen met bedorven producten. Dat eerste geldt met name voor actieproducten, anders neig ik er vaak naar om 't misleidende promotie te noemen.. De winkel dient ook 'n beetje logisch gestructureerd te zijn; geen cola naast de kassa's en sinas achterin de winkel, als overdreven voorbeeld). Daarnaast is 't ook fijn als je in de gangpaden met twee winkelwagens langs elkaar kunt lopen.
Verder dient er voldoende personeel rond te lopen die ik aan kan spreken, mocht ik bepaalde producten niet vinden. En als 't even kan: redelijk kundig personeel. Anders gaat ie de gehele winkelbezetting rond om tot de conclusie te komen dat ze 't betreffende product niet verkopen.. Tot slot vind ik wachttijden bij de kassa van gemiddeld 3 minuten acceptabel. Uitloop ergert me niet héél erg, maar wel als dat komt doordat die caissières achteloos met elkaar zitten te kleppen over alles behalve hun werk.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ranking the Scholieren #3 Geel | 500 | 16-10-2010 14:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Een plekje van vertrouwen in mijn hart... tropical_breeze | 15 | 24-08-2006 12:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Nog 2 columns uit de oude doos Shitonya | 4 | 23-03-2004 16:17 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 |