Advertentie | |
|
![]() |
||
Waaruit leid je af dat hij progressief is?
Of respectvol, trouwens: Citaat:
Ik lig er verder niet zo wakker van hoor, maar of er opeens veel zal veranderen in de kerk lijkt me sterk.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Hij is en blijft een paus, dus pro-homo zal het zeker niet worden. Gratis condooms zitten er ook niet in. Hij is relatief progressief, of in ieder geval, anders dan de vorige paar. Ik was blij verrast met zijn standpunten, behalve die over homoseksualiteit, maar ik had daar al erg lage verwachtingen.
|
Iets minder conservatief dan de vorige paus is nog steeds conservatief. Ik heb geen enkel progressief standpunt gehoord, ieder achtergrondartikel dat geschreven wordt over de paus benadrukt ook dat hij niet als progressief wordt beschouwd. Dat hij sociaal bewogen is en betrokken is bij de armen vind ik niet zo opmerkelijk, dat zijn of waren de meeste geestelijken wel.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Kort samengevat was het pas goed geweest als het een polygame, getrouwde, biseksuele AIDSneger met een condoomfabriek was geweest? Ik ben er verder heel erg blij mee want Franciscus van Assisi is mijn lievelingsheilige ![]()
|
Ik weet niet wat jouw probleem is
![]()
Laatst gewijzigd op 17-03-2013 om 22:49. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Habemus Papam. Levitating Nun | 135 | 21-04-2005 11:50 |