Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2013, 17:30
jozefien..
jozefien.. is offline
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem .. Ik hou ontzettend van muziek maken en zingen. Ik vind piano spelen ook echt ontzettend leuk. Ik kies ook muziek in de bovenbouw en een piano thuis hebben, om te oefenen, zou dus erg handig zijn ! Ook lijkt het me leuk om noten te leren lezen en op pianoles te gaan.. Maar er is één probleem, ik mag geen piano van m'n ouders, ook niet als ik het zelf betaal.. Ik ben erg verdrietig en weet niet hoe ik m'n ouders kan overhalen dat dit echt iets is wat ik leuk vind en al te graag wil leren bespelen !
Liefs,
Wanhopige Jozefien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2013, 18:51
Em.
Em. is offline
Waarom mag je van je ouders geen piano? Als je dat weet, kun je oplossingen/argumenten tegen/compromissen verzinnen.
Oud 26-03-2013, 18:55
Elin3
Elin3 is offline
En een keyboard? Het is natuurlijk geen piano, maar het is minder groot, minder duur en je kunt er ook goed op leren spelen.

Vraag inderdaad eens aan je ouders waarom je geen piano mag.
Oud 26-03-2013, 18:56
Verwijderd
een keyboard is meestal goedkoper, en neemt minder ruimte in, misschien is dat een optie?

EDIT: ooh haha, tegelijk gepost

Laatst gewijzigd op 26-03-2013 om 19:01. Reden: Twee reacties samengevoegd
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 19:09
Daantjer
Daantjer is offline
Je kan ook kijken naar digitale piano's, stagepiano's, keyboard of MIDI-keyboards, die nemen niet al die ruimte in.
Oud 26-03-2013, 21:45
Verwijderd
En mochten de opties hierboven niet werken, dan kun je misschien vragen of je na schooltijd in een muzieklokaal mag blijven om te spelen. Als je ouders na een tijdje zien dat je zó gemotiveerd bent dat je er zelfs langer voor op school blijft, bedenken ze zich misschien wel
Met citaat reageren
Oud 26-03-2013, 21:52
bloodyb
bloodyb is offline
Vinden ze dat een piano te groot is of te veel geluid produceert? Dan is de oplossing mss een keyboard of electronische piano. Die kan je denk ik wel op je kamer kwijt en je kunt er een koptelefoon op aansluiten. Denk er wel aan de meeste keyboards niet de aanslag hebben van een echte piano, veel electronische piano's wel.
Oud 28-03-2013, 06:57
hookee
hookee is offline
Kan het zijn dat je al eerder iets heel graag wilde, je ouders erin geïnvesteerd hebben en je er daarna niet meer naar omgekeken hebt? Dan kan ik me voorstellen dat ze er negatief over zijn.
Het kan uiteraard ook met het geluid te maken hebben of dat je wel graag zingt maar daardoor je huiswerk niet maakt...
Als het om het geluid, de kosten of ruimte is, is een keyboard de oplossing en marktplaats of koning(inn)endag je vriendje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten