Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2013, 17:50
hearrtbeatt
hearrtbeatt is offline
Hallo,

Ik wil graag de iPod Touch 5 kopen in Engeland. Heeft iemand hier ervaringen mee?
(Niet per se met de iPod, maar met elektronica aanschaffen en meenemen naar Nederland?)

Ik heb gelezen dat je bij de douane moet aangeven waarom je hem meeneemt, als je van Amerika naar Nederland gaat. Is dit ook zo als je van Engeland naar Nederland gaat?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2013, 21:16
bloodyb
bloodyb is offline
Ja volgens mij moet je daar invoerrechten over betalen. Dus niet in je koffer stopen maar verpakking weggooien en iPod in je zak stoppen!
Oud 24-04-2013, 07:39
Verwijderd
Dit pas beter op Hardware & Elektronica, dus ik heb het topic verplaatst.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 10:18
bloodyb
bloodyb is offline
Nee Muutje beter lezen he, het gaat over invoerrechten dus op Geld en Recht
Oud 24-04-2013, 10:25
Verwijderd
Ja Muutje, léés toch eens

Grapje, hoor. Het was mijn onachtzaamheid.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 10:36
Verwijderd
Luister niet naar bloodyb. Uiteraard hoef je geen invoerrechten te betalen, aangezien dit binnen de EU is. Amerika is geen deel van de EU, dus daar gelden andere regels en dat is niet te vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 14:29
bloodyb
bloodyb is offline
Idd. Mijn foutDe Engelsen zijn toch niet zo isolatonistisch(?) als ik dacht.
Oud 24-04-2013, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Nee Muutje beter lezen he, het gaat over invoerrechten dus op Geld en Recht
Oh, daar had ik nog over gedacht, maar ik heb Q gevolgd en ben vergeten daar verder iets over te zeggen.

Bestaat simlock nog? Want dat zou wel een probleem kunnen opleveren. In geval van telefoonelektronica dan.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 16:56
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Bestaat simlock nog? Want dat zou wel een probleem kunnen opleveren. In geval van telefoonelektronica dan.
Het gaat op een iPod en niet op een iPhone, de koper heeft dus nergens last van.
Oud 24-04-2013, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Het gaat op een iPod en niet op een iPhone, de koper heeft dus nergens last van.
In dit geval niet. Maar:

Citaat:
(Niet per se met de iPod, maar met elektronica aanschaffen en meenemen naar Nederland?)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 20:08
hearrtbeatt
hearrtbeatt is offline
Citaat:
In dit geval niet. Maar:
"

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik zelf ga een iPod kopen, dus dan heb ik inderdaad niet te maken met simkaarten en dergelijke. Ik had dat er puur bijgezet, omdat mensen misschien wel iets anders gekocht hadden dan een iPod uit het buitenland.

Ik heb ook gezien dat in Amerika de douane erg streng is, en dat iPhones/iPods vaak niet in Nederland aankomen en ergens stranden. Dit wil ik natuurlijk niet meemaken.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 22:44
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Ja Muutje, léés toch eens

Grapje, hoor. Het was mijn onachtzaamheid.
Een milde steniging is hier wel op z'n plaats!
Oud 26-04-2013, 15:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
"

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik zelf ga een iPod kopen, dus dan heb ik inderdaad niet te maken met simkaarten en dergelijke. Ik had dat er puur bijgezet, omdat mensen misschien wel iets anders gekocht hadden dan een iPod uit het buitenland.

Ik heb ook gezien dat in Amerika de douane erg streng is, en dat iPhones/iPods vaak niet in Nederland aankomen en ergens stranden. Dit wil ik natuurlijk niet meemaken.
Als jij hem daar koopt (dus fysiek de winkel instapt en niet via internet) zal hij niet ergens stranden. Het ergste dat je kan overkomen is dat de douane je 'betrapt' en je alsnog invoerrechten oid moet betalen. Maar dat is in jouw geval allemaal niet aan de orde aangezien je in de EU blijft.
Oud 26-04-2013, 16:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar Engeland/Groot-Brittanië is geen Schengenland, maakt dat in dit geval niet uit?
Oud 26-04-2013, 17:49
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
"

Dat kan alleen gebeuren als je hem op laat sturen en dan alleen nog als je weigert invoerrechten te betalen. Als je hem zelf meeneemt is er niks aan de hand.
Oud 27-04-2013, 06:24
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik heb ook gezien dat in Amerika de douane erg streng is, en dat iPhones/iPods vaak niet in Nederland aankomen en ergens stranden.
Iets uitvoeren is zelden een probleem (afgezien van een groot geldbedrag, zeldzame dieren, planten of landgebonden, zeldzame artikelen), het probleem zit 'm bij het invoeren; hier wordt gecontroleerd wat er binnenkomt en of er belasting over betaald is. Ik heb nog nooit een bordje "something to declare" bij de ingang van een vliegveld.gezien.
Sterker nog; je zou bij het uitgaan van een niet EU-land betaalde belasting over je I-pod terug kunnen krijgen, mits je in de winkel daarvoor enige formulieren invult en meeneemt. (en vervolgens stiekem niet je I-pod in NL aangeeft). In NL daarentegen zouden ze om een bonnetje kunnen vragen om te bewijzen waar je 'm gekocht hebt. Maar bij een I-pod zullen ze dat niet zo gauw (meer) doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten