Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik weet trouwens niet of ie helemaal goed is, maar we hebben 'm nagekeken dus het meeste is wel goed.
Ik heb trouwens 27b toch nog gevonden: Xerxes stuurde als verkenner een ruiter naar de legerplaats van de Grieken om te zien hoeveel er waren. Toen de ruiter aankwam, zag hij niet heel de legerplaats, maar hij bespioneerde alleen de mensen die buiten waren, voor wie de wapens voor de muur lagen; toevallig stonden Spartanen buiten opgesteld. Van hen zag hij sommigen oefenen, en anderen hun haar kammen. Toen hij dat zag/bekeek, verbaasde hij zich en hij leerde de menigte kennen. Toen hij alles precies had vernomen, reed hij in alle rust terug; want niemand achtervolgde hem. Toen hij terug was gereden, maakte hij duidelijk aan Xerxes, wat hij allemaal had gezien. Het scheen Xerxes dat de Spartanen belachelijk deden en hij ontbood Demaratos, een man uit Sparta, die met hem tegen Griekenland ten strijde trok. Toen hij aangekomen was, vroeg Xerxes hem alles. Demaratos zei: " U hebt ook vroeger, toen wij ons in beweging zetten tegen Griekenland, van mij gehoord over die mannen; toen lachte jij mij uit. Hoor toch ook nu de waarheid ![]() alsjeblieft.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Latijns leren Ndimension | 60 | 05-02-2012 18:42 | |
Help! Iemand die ook dat klote Grieks heeft.. surena | 9 | 10-04-2003 19:43 | |
Hoelang duurde het bij jou voordat je Grieks kon lezen/vertalen? Popputjuh | 18 | 28-10-2002 19:02 | |
Romeinse goden :-( | 2 | 13-11-2001 18:04 | |
Testversie nieuwe ANNOUNCEMENT Sikamikanico | 8 | 13-07-2001 11:42 | |
ik heb donderdag een mondeling grieks....en *K@ney* | 6 | 17-08-2000 16:36 |