Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2013, 08:28
Nemo
Nemo is offline
Hallo,
Ik heb sinds een week last van veel niezen (vooral heel vaak achter elkaar). Toen werd ik gisteren wakker met een zere keel en gedurende de dag begon het steeds meer op een hooikoortsaanval te lijken, mijn ogen zijn klein en wat roder, mijn neus loopt helemaal leeg (meer nat dan echt snot) en ik nies nog steeds heel regelmatig.

Maar is het nu wel het hooikoortsseizoen al? Het rare is dat ik dit ook vaak in oktober heb en juist niet zoveel in de zomer. Heeft het zin om naar de dokter te gaan en uit te vinden waar ik allergisch voor ben?
Oud 18-03-2013, 09:10
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Het zou heel goed hooikoorts kunnen zijn. Het is maar net waarvoor je allergisch bent dus het is niet te zeggen dat als je hooikoorts heb je altijd in april daar last van hebt. Je zou er best voor naar de huisarts kunnen gaan dan kunnen ze kijken of je allergisch bent. Je zou ook pilletjes kunnen kopen bij de Etos of zo.

Heb zelf heel erg veel last van hooikoorts en heb pillen via de huisarts gehad alleen had ik daar niet veel aan. Allergiepillen bij de Etos gekocht en die werken beter. Misschien dat je daar eens kan informeren. (Ik heb ze van
Prevalin)

Heb je trouwens eerder last gehad van hooikoorts-symptomen? En hoe oud ben je eigenlijk?
Oud 18-03-2013, 09:47
Nemo
Nemo is offline
Ik heb mij nooit laten testen bij de huisarts. Op een dag kreeg ik last van dit soort klachten en ben ik langsgegaan en kreeg ik medicatie, mijn dokter heeft nooit iets gevraagd

Ik heb inderdaad neusspray en pillen, maar ik krijg niet het idee dat het ook maar iets helpt. Ik heb wel jaarlijks last van deze klachten en ik ben 25 en heb het denk ik sinds mijn 17e ofzo. Het rare is dat ik het ook kan hebben op dagen dat het ijskoud is of het regent. En dan op dagen dat de zon schijnt en al mijn vriendinnen met hooikoorts gek worden en binnen blijven, dan heb ik nergens last van Oh en ik ben gisteren helemaal niet buiten geweest, dan hoor je toch juist minder last te hebben?
Oud 18-03-2013, 11:02
Ieke
Ieke is offline
Het hangt er maar net vanaf waar je allergisch voor bent. Klassieke hooikoorts is vooral op gras en boom soorten. Er zijn wel van die kaarten die aangeven wat wanneer door de lucht gaat. Dat kan wat zeggen. Verder kan je natuurlijk een lergietest laten doen, maar dat soort testen testen niet alle mogelijkheden. Vooral de meest voorkomende.
Oud 18-03-2013, 13:05
Verwijderd
Kan idd hooikoorts zijn en maakt niet of het seizoen niet of wel is, ik ken iemand die er nu ook last van heeft soms, en het is tenslotte voorjaar . In iedergeval kan je een allergie test laten doen, worden er gaatjes geprikt in je arm
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 18:57
Verwijderd
Als je er vooral last van hebt als je de hele dag binnenzit, is het dan geen huisstofmijtallergie? De klachten zijn hetzelfde.

Als je twijfelt of het wel echt hooikoorts is, en ook aangezien je medicijnen niet echt werken, is het helemaal geen slecht idee om toch langs de huisarts te gaan voor een allergietest. Een test voor de meest voorkomende inhalatie-allergenen (stofjes die allergische neusklachten en longklachten veroorzaken) kan in het bloed gedaan worden. Dat wordt niet standaard gedaan bij mensen met typische hooikoorts-klachten omdat het goedkoper is om gewoon een keer te proberen of de medicijnen helpen (want meestal doen ze dat, en dan weet je ook zonder bloedtest wel genoeg), maar als ze niet helpen is het 't proberen waard.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 10:10
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
En ald je stopt met je medicijnen merk jr dan dat het erger wordt? Want ik dacht ook dat mijn allergie pillen niet werkte, tot mijn strip een keer op was en ik dacht nieuwe halen heeft ook niet echt zin. Toen werd het een stukje erger.
Oud 28-03-2013, 15:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nu ook al hooikoortsklachten dus dat kan wel. Je kan wel googelen op een pollen-kalender maar dan moet je wel weten waar je allergisch voor bent (of je kijkt wanneer je klachten hebt en wat er dan in bloei staat).
Oud 29-03-2013, 11:57
Balance
Balance is offline
Misschien ook wel gewoon snipverkouden?
Met name de keelpijn herken ik niet van hooikoorts. Maar anderen wellicht wel..

Regels voor berichten