Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2003, 21:28
Ninnoc
Ninnoc is offline
medicijnen, van paracetamolletjes tot morfine, is altijd een discussie. Wat zijn de voordelen en wat de nadelen? welke bijwerkingen? Soms is het noodzakelijk soms is het een beetje luxe (mijn paracetamol op zondagochtend), soms slik je medicijnen om de bijwerking van andere te onderdrukken. Ga je dood aan je medicatie of aan je ziekte (bijv. in sommige kankergevallen en bij aids ed)? Kun je bij ernstige ziektes de discipline opbrengen?
Neem jij om het minste of geringste pijnte een pijnstiller of wil je zo min mogelijk troep in je lichaam? Probeer je eerst andere zaken zoals gezonder eten of mider drinken of alternatieve geneeswijzen of laat je je meteen platspuiten?

Voor deze topic heb ik 2 vragen:
1) wat slik/spuit etc. jij? en waarvoor of tegen is dat? Ben je er tevreden over?
2) ben jij iemand die zo weinig mogelijk medicijnen inneemt of grijp je er snel naar ? En wat is snel/weinig voor jou?
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 21:36
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
** verhaal**

Voor deze topic heb ik 2 vragen:
1) wat slik/spuit etc. jij? en waarvoor of tegen is dat? Ben je er tevreden over?
2) ben jij iemand die zo weinig mogelijk medicijnen inneemt of grijp je er snel naar ? En wat is snel/weinig voor jou?
1. Ik slik geen medicijnen. Het enige wat ik slik is af en toe een vitamine pil

2. Vroeger gebruikte ik vaak aspirine's enz omdat ik vaak koppijn had ik nam ze ook wel is preventief in. Ik weet eigenlijk niet echt waarom, maar tegenwoordig slik ik echt nooit meer gewone aspirine's enz als ik al koppijn heb (wat zelden zo is) dan neem ik een homeopatisch middel en dat werkt ook (bij mij igg)
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 13:31
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
1.vette junk ik is spuit 5 keer per dag insuline (voor suikerziekte) en soms ibuprofen (menstuatiepijn) ben wel tevreden maar ja wat moet ik anders!

2.m grijp eigenlijk niet zo heel erg snel naar paracetamol ed maar alst echt pijn doet of ik me ergens anders op moet concreren ofzo dna neem ik ut wel! helemaal alsk ik weet dat het helpt
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 14:25
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Voor deze topic heb ik 2 vragen:
1) wat slik/spuit etc. jij? en waarvoor of tegen is dat? Ben je er tevreden over?

nu niks maar waarscijnlijk zo snel mogelijk wel weer.. ik heb een betablokker gehad tegende migraine, het hielp totaal niet dus ik ben dr ook niet tevreden over

verder heb ik een spierontspanner en slaapmiddel gehad.. ook niet tevreden ovetr, de spierontspanner hielp niet en het slaapmiddel werkte te lang.. (ik liep de hele dag rond als een zombie)
2) ben jij iemand die zo weinig mogelijk medicijnen inneemt of grijp je er snel naar ? En wat is snel/weinig voor jou?

ik neem zo min mogelijk. tegen een beetje koppijn niet, maar als het echt knallende koppijn is en zelfs slapen niet meer lukt neem ik wel wat. vooral als ik pw week ofzo heb neem ik wat eerder.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 15:11
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
1. ik slik momenteel multivitamine, vitamine C1000 en echinaforce (en de pil), dit om te voorkomen dat ik al te vaak ziek word. ik weet niet zo goed of het helpt, laten we hopen van wel, maar momenteel ben ik ziek (moet er wel bij zeggen dat ik net met al die dingen ben begonnen).

2. ik slik niet snel medicijnen, alleen als iets echt TE wordt. Ik heb momenteel bijvoorbeeld koorts/griep (koorts is ondertussen gezakt). De moeder van mijn vriend had dat een weekje geleden en ze vertelde dat zij wel aspirientjes (chefrientjes ofzoiets) nam. Ze raadde mij ook aan dat te doen. Maar ik doe dat liever niet, of ik moet me wel heel beroerd voelen.
Ik zou sneller iets nemen als ik moet overgeven oid (een zetpil bijvoorbeeld), omdat ik daar een 'goede' ervaring mee heb en ik kotsen echt vreeeeeeeeeeeselijk vind. Maar over het algemeen neem ikhelemaal niet snel iets (we hebben geeneens geneesmiddelen ofzo, zoals aspirines of andere 'zooi', in huis).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 15:36
poesiefox
poesiefox is offline
Oh, ik ben een kind van de chemische generatie. In verdoe mijn tijd niet met natuurmiddeltjes. De pharmaceutische industrie kan de werkzame stoffen in die plantjes uitstekend namaken, en het is ook nog beter te doseren, en er zitten geen ballast-stoffen in.

Aspirine bijvoorbeeld is acetyl-salicyl zuur, en dat komt in een iets andere vorm voor in berkenbast. Vroeger moest je na een kater dus eerst een boom gaan lopen strippen en daar thee van zetten.En als die boom dan op was...

Morfine is volgens mij gezuiverde opium, wat je rustig je hele leven als verslaafde kunt spuiten, alleen de onthoudingsverschijnselen zijn vervelend. De ellende met junkies komt door de troep die de dealers erin stoppen om het meer te maken in grammen, om de winst te vergroten. Heroine is een chemisch namaaksel van morfine.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 15:11
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Ah, Ik kan me uitleven hier geloof ik!

1.
Slikken;
De pil (om mijn menstuatie op gang te houden)
4 oxazepam (kalmeringsmiddel)
1 valium (kalmeringsmiddel)
1 Singulair (onderhoudsmedicijn astma)
1 Zytec (tegen hooikoorts en allergie)
4 afslankpillen (mja waar zou dat nou voor zijn...)

Drinken;
Multivitamine 31, (voor de kalium die erin zit *heb kalium tekort)
vitamine C, (is gezond en om gezond te blijven)

Inhaleren;
4 atrovent (tegen astma)
4 serevent (tegen astma)
4 flixotide (tegen astma)

zo nodig;
Inhaleren;
max 6 ventolin (tegen benauwdheid, astma)

Slikken;
Imigran (tegen migraine)
Paracetamol (tegen hoofdpijn en menstruatiepijn)
Paracetemol Codaine (tegen hoofdpijn)


Ja, ik ben de halve dag bezig met al die rotzooi innemen!

2.
Eigenlijk ben ik juist iemand die liever geen medicatie slikt, inhaleert etc,
maar je ziet het... Zonder de meeste medicijnen lig ik in het
ziekenhuis, dus das ook geen optie.
Dit is op dit moment een manier om mezelf staande te houden..

Iedereen van de schrik bekomen?
__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 18:35
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Dashja schreef:
Ah, Ik kan me uitleven hier geloof ik!

1.
Slikken;
De pil (om mijn menstuatie op gang te houden)
4 oxazepam (kalmeringsmiddel)
1 valium (kalmeringsmiddel)
1 Singulair (onderhoudsmedicijn astma)
1 Zytec (tegen hooikoorts en allergie)
4 afslankpillen (mja waar zou dat nou voor zijn...)

Drinken;
Multivitamine 31, (voor de kalium die erin zit *heb kalium tekort)
vitamine C, (is gezond en om gezond te blijven)

Inhaleren;
4 atrovent (tegen astma)
4 serevent (tegen astma)
4 flixotide (tegen astma)

zo nodig;
Inhaleren;
max 6 ventolin (tegen benauwdheid, astma)

Slikken;
Imigran (tegen migraine)
Paracetamol (tegen hoofdpijn en menstruatiepijn)
Paracetemol Codaine (tegen hoofdpijn)


Ja, ik ben de halve dag bezig met al die rotzooi innemen!

2.
Eigenlijk ben ik juist iemand die liever geen medicatie slikt, inhaleert etc,
maar je ziet het... Zonder de meeste medicijnen lig ik in het
ziekenhuis, dus das ook geen optie.
Dit is op dit moment een manier om mezelf staande te houden..

Iedereen van de schrik bekomen?

Afkicken van de kalmerende middelen zou ik willen zeggen, maar verder is het niks bijzonders.

Ik slik hooikoortstabletten, vitaminepillen en antibiotica tegen een steeds weerkerende blaasontsteking. Ik slik pijnstillers tegen de migraine (aspirine helpt evengoed als Imigran, maar minder bijwerkingen en veel goedkoper) en ik heb altijd een verstopte neus. Maar druppelen doe ik alleen voor het slapen gaan.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 18:50
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Drexz schreef:
maar tegenwoordig slik ik echt nooit meer gewone aspirine's enz als ik al koppijn heb (wat zelden zo is) dan neem ik een homeopatisch middel en dat werkt ook (bij mij igg)
hoe heet het? ik heb laatst ook zoiets gekocht (kost wel ff 6 euro nog wat per 40 ) bij zo'n natuurwinkel. maar het werkt totaal niet!
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:05
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Okay nu ontopic
Op het moment slik ik:
- de pil (diane 35) tegen te zware mentruatie, puistjes en om hem af en toe door te kunnen slikken
- Cetirizine (tegen hooikoorts die zometeen gaat beginnen, zelfde als Zyrtec)
- vitaminepillen (extra weerstand, moest van m'n ouders)
- en veel pijnstillers (tegen hoofdpijn over het algemeen)

2) Ja ik slik eigenlijk vrij snel. Zodra het gewoon hinderlijk is neem ik wat. Die grens ligt thuis hoger dan als ik onderweg ben. En soms slik ik gewoon meer dan anders... Dan gaat er één strip per week door... en soms helemaal niks... dusja
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
1. Ik slik (als ik er last van heb) pillen tegen hooikoorts, heb behoorlijk wat middelen tegen verkoudheid (pillen/sprays aangezien ik bijna chronisch verkouden ben), heb een inhalator tegen astma en slik geregeld ibuprofen als pijnstiller.
2. Ach, ik ga er van uit dat het allemaal voor m'n gezondheid is, al weet ik dat sommige dingen beter niet in je lichaam kunnen komen. Toch leef ik liever een paar jaartjes minder maar wél zonder pijn dan dat ik door blijf lopen met klachten.
Ik heb tijden gehad dat ik elke dag verging van de hoofdpijn, toen slikte ik echt dagelijks meerdere pijnstillers. Tegenwoordig valt het allemaal best mee en vind ik het wel best.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:31
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
1. geregeld een vitaminepilletje en de laatste week 3000mg paracetamol per dag ivm een gebroken arm. daarbij heb ik toen ook 1000mg naproxen per dag geslikt (ook een pijnstiller)

2. normaal slik ik niks. heb nooit hoofdpijn en zeer zelden een kater.ik heb t niet zo op pijnstillers en doe t veel liever zoveel mogelijk zonder ze. ik merkte dsat ook de afgelopen week, dat ik totaal niet gewend was aan pijnstillers tot ik er ineens eren heleboel slikte.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:42
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

Voor deze topic heb ik 2 vragen:
1) wat slik/spuit etc. jij? en waarvoor of tegen is dat? Ben je er tevreden over?
2) ben jij iemand die zo weinig mogelijk medicijnen inneemt of grijp je er snel naar ? En wat is snel/weinig voor jou?
1) Slik anti-depressiva (2xdag) en de pil (1 elke avond). Tegen depressie dus enzow en pil om regelmatig ongesteld te zijn en niet te veel bloed te verliezen. Na 7 jaar ongesteld te zijn en veel verschillende soorten anti-conceptie te zoeken en homeopatische dingetjes enzow eindelijk goede pil gevonden en daar tevreden mee. En anti-depressiva ook wel tevreden mee Ook ff vogelen met dosering maar heb hem gevonden
2) Ookal loop ik 3 dagen met hoofdpijn... Geen asprientje komt erin. Me lever heeft t al redelijk zwaar door wat ik slik dus meer wil ik er echt niet bij hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:44
Verwijderd
1) Ik slik dagelijks een multivitamine pil, MSM pillen en DE pil (Diane35). Verder gebruik ik vrij regelmatig pijnstillers (over het algemeen Sanalgin (gelukkig hebben ze het weer in de handel genomen ) en soms Diclofenac). Verder slik en 'druppel' (oogdruppels) ik soms dingen tegen hooikoorts. Ik heb ook Ventolin en één of andere 'neus'inhalator, wat ik heel soms gebruik. Van de week moet ik nog ff langs de dokter...vragen of ie tegen allergie en kramp iets heeft...

2. Ik neem zo weinig mogelijk medicijnen. Wat hier boven staat lijkt heel veel (en dat is het ook ). Het meeste neem ik zelden in, zou eigenlijk wel moeten, maar ja... Wat ik neem heb ik ook echt nodig. Met pijnstillers moet m'n vriend soms enorm aan m'n kop zeuren voor ik er eentje in neem...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 20:02
Buffy
Buffy is offline
ik gebruik op dit moment een soort vezels op recept, die helpen mijn spastische darmen dragelijker te maken. en af en toe gebruik ik een paar dagen laxeertabletten (ook op recept)

ik gebruik niet snel medicijnen, alleen af en toe een paracetamolletje als ik flinke koppijn heb. voor de rest als ik er eigenlijk niet meer onderuit kan (die spastische darmen hebben ervoor gezorgd dat ik door de pijn 2 dagen op de bank heb moeten liggen)
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 12:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik nu microgynon 30 (de pil), en soms paracetamol (Finimal) en soms Trachitol tegen keelpijn. Verder gebruik ik niet veel medicijnen en ik gebruik het ook niet echt vaak maar ik ga ook niet eerst heel erg pijn lijden als je ook een paracetamol kan nemen en dat het daarna over is en je je dan tien keer beter voelt.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 13:29
Cerberus
Cerberus is offline
ik gebruik echt zelden medicijnen.
zelf geen paracetamol of ibu-profen toen ik mijn elleboog gebroken had. heel soms heb ik echt knallende koppijn, dat ik er misselijk van wordt. dan slik ik wel een pijnstiller.
verder ben ik ook allergisch voor penicilline en valium.

ik ben dus niet iemand die snel naar het medicijn kastje loopt
waarom niet?? geen idee..
__________________
~pas op voor grootspraak: er kan iemand in de buurt zijn die je als kind gekend heeft~
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 19:08
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
1) wat slik/spuit etc. jij? en waarvoor of tegen is dat? Ben je er tevreden over?
Elke dag een vitaminedingetje moet van mn moeder. Verder slik ik niets, maar ik smeer altijd wel ja ik heb sinds ik geboren ben huidproblemen, dus ik heb al ik weet niet hoeveel zalfjes gehad. Nouja geen ernstige problemen, je kan er meestal ook niks van zien, maar het is vaak wel vervelend. En op dit moment heb ik ook een ontstoken oog, dus daar gebruik ik dan wel iets voor (een of andere ooggel) En verder.. ja, op dit moment verder niks

2) ben jij iemand die zo weinig mogelijk medicijnen inneemt of grijp je er snel naar ? En wat is snel/weinig voor jou?
Zo weinig mogelijk, aspririne neem ik alleen als ik echt ont-zet-tend hoofdpijn heb, dat ik me bijna letterlijk geen houding meer weet te geven van de pijn. En verder slik ik niet (snel) echte medicijnen.
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 20:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Aerolin = kortwerkende luchtwegverwijder voor bij benauwdheidsaanvallen.
(Ik heb instabiele asthma, chronische hyperventilatie en nog een soort hyperventilatie.)

Symbicort Turbuhaler = langwerkende luchtwegverwijder plus ontstekingsremmer.
(Voor dezelfde aandoeningen.)


Aerolin gebruik ik al ongeveer twee jaar, zeer tevreden over.
(De naam is overigens kort geleden veranderd in 'Airomir'.)

Symbicort heeft helaas heel wat bijwerkingen.
-VAAK:
hoofdpijn
hartkloppingen
schimmelinfecties in de mondholte
milde irritatie in de keel
hoesten
heesheid
-SOMS:
opwinding
rusteloosheid
nervositeit
misselijkheid
duizeligheid
slaapstoornissen
versnelde hartslag
spierkrampen
-SPORADISCH:
huiduitslag (bijvoorbeeld jeuk of vorming van bultjes)
benauwdheid


Beide zijn overigens inhalers: door de mond inhaleren, aerosol.
(De Symbicort Turbuhaler werkt wel anders dan de Aerolin.)

Symbicort gebruik ik pas drie dagen, geeft pas na 6 tot 8 weken resultaat. Aerolin (nieuwe naam Airomir) gebruik ik bij acute benauwdheidsaanvallen, al 2 jaar, die heb ik dus altijd bij me.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 21:32
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 03-03-2003 @ 22:28:

Voor deze topic heb ik 2 vragen:
1) wat slik/spuit etc. jij? en waarvoor of tegen is dat? Ben je er tevreden over?
2) ben jij iemand die zo weinig mogelijk medicijnen inneemt of grijp je er snel naar ? En wat is snel/weinig voor jou?
1 ventolin (zo nodig) en seretide > astma
zalfje-met-moeilijke-naam > jeugdpuistjus
zalfje-waar-ik-nooit-de-naam-van-heb-bekeken > eczeem dat af en toe op duikt
vaseline achtig zalfje > om eczeem te voorkomen
immigran > migraine
zyrtec > allergie
tavegil > allergie (noodgevallen)
epi pen > allergie (noodgevallen)
arniflor > kneuzingen

ben er wel tevreden over. > ventolin en seretide zit nu al heel lang op de laagste hoeveelheid, dus ben ik erg blij mee. de rest ach, is geen dagelijks gebruik, alleen zo nodig....

2) slik vrij snel panadol. > heb vaak hele erge hoofdpijn en als ik dat op voel komen neem ik gelijk 2 panadolletjes (of immigran dus) en ook bij andere pijnen... maar zoals keelpijn, keelpastilles neem ik niet, die vind ik te goor, heb ik liever keelpijn...
ik denk dat ik wel meer panadol slik dan gemiddeld... maar niet meer dan aangegeven.. > nadeel is alleen dat je er aan gaat wennen en dan werkt het niet meer zo geweldig

verder, ventolin probeer ik zo min mogelijk te gebruiken, maar als t moet moet t niets aan te doen

Laatst gewijzigd op 12-03-2003 om 21:34.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.