Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2013, 19:59
Verwijderd
Ha forum,

Ik zit met een soort probleempje en ik hoop dat jullie er advies op kunnen geven

Ik heb redelijk verliefde gevoelens voor een meid waar ik gewoon vrienden mee kan/wil zijn, en ik wil helemaal niet meer dan gewoon vrienden zijn maar die verliefde gevoelens zijn wel echt klote. Ik zie het zelf ook niet zitten om een relatie te hebben met haar... maar als ik thuis ben denk ik best veel aan haar. Daar baal ik wel echt van, ik wil niet verliefd op haar zijn!

PS: titel van topic klopt niet 100%, ik bedoelde eigenlijk 'verliefde gevoelens maar niet relatie met die persoon willen', want vrienden wil ik gewoon blijven^^
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2013, 20:27
katnisseverdeen
katnisseverdeen is offline
zoiets heb ik ook. ik wilde niet verliefd zijn, maar dan om een andere reden: ik wist van te voren al dat ik hem niet kon krijgen... het brengt veel te veel gedoe en teleurstellingen met zich mee. dat was ongeveer 2 weken geleden. maar nu hebben die gevoelens me overtuigd dat ik écht verliefd ben en het voelt gewoon zo fijn dat ik niet meer niet verliefd wil zijn. snap je? ik heb nog niets met hem, hoop wel dat dat ooit nog komt en dat had ik 2 weken geleden totaal niet gewild, want ja... ik wilde ook gewoon vrienden blijven!
er is dus ook best wel veel kans dat die liefde jouw gaat overtuigen en dat je écht verliefd word, en dan vind je het niet meer erg maar alleen heel fijn. als je dat wilt voorkomen kun je misschien naar andere meisjes gaan kijken, en dan in gedachten opnoemen wat er niet leuk is aan dat meisje waar je gevoelens voor hebt of zoiets. het beste is om gewoon verliefd op iemand anders te worden, maarja. makkelijker gezegd dan gedaan hè?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 20:41
Verwijderd
Top advies! Super dat je je zo fijn voelt... Ik weet alleen wel echt 100% zeker dat ik niet met haar wil zijn, en al helemaal dat ik geen relatie op dit moment wil. Dus in principe is het zo dat als ik naar andere meiden ga kijken ik nog steeds geen relatie wil hebben. Best raar huh? Het komt erop neer dat ik geen relatie wil omdat ik besef dat ik mijzelf nog niet leuk genoeg vind om een meid echt gelukkig te kunnen maken. Onzekerheid enzo, maar dat komt goed. Alleen zou de komende tijd relaties willen vermijden, dat is me al een tijdje gelukt, alleen tja, nu kan ik niet om deze verliefdheid heen, waar ik van baal:/
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 20:57
katnisseverdeen
katnisseverdeen is offline
ik snap het. dan kan je een lijst maken met de negatieve dingen van haar, maar ik weet niet of hierdoor ook jullie vriendschap gaat lijden... en als zij jou ook leuk vind, moet je er gewoon voor gaan! dat gevoel is er niet voor niets! en anders kan je wel gevoelens hebben voor haar, maar niets laten merken en gewoon normaal gedragen zoals altijd! dan gaat het waarschijnlijk vanzelf over, tenminse dat hoopik voor je!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 21:07
Verwijderd
Ze heeft weinig positieve dingen, ze is in principe perfect op 1 punt na (dat ze bij iedereen extreem aardig doet, en doet alsof iedereen haar beste vriend is,.. daardoor weet je dus niet of ze dingen meent of dat ze het nept, wat behoorlijk irritant kan zijn omdat ik dus eigenlijk niet eens weet in hoeverre we vrienden zijn. Dus naast dat ik sowieso geen relatie met haar wil, is het ook nog eens een onwiiiijs kleine kans dat zij mij leuk vind.

Ik loop al een tijdje met de gevoelens rond, alleen is het niet makkelijk van die gevoelens af te komen omdat ik haar wel echt supertof vind elke keer dat we samen zijn. Tja.. Ergens anders mijn gedachten op focussen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten