Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2013, 23:21
janfrankes
janfrankes is offline
hoi allemaal
ik heb een vraag
1 keer in de maand neem ik een blowtje (soms 2)
echter slik ik ook medicatie 54 mg corncerta (adhd)
en 2 keer 1 mg risperdal (tegen angsten en sexuele gevoelens)
maar de risperdal (of risperdon wat je wilt) is een anti psygotica
kan het kwaad als ik daarbij blow?
ik heb het mijn psygiater en huisarts gevraagd en hun meningen waren verschillend
de huisarts zei dat het leek of ik helemaal betoeterd was
de psygiater zei daartegenin dat het geen probleem is dat ik blow
en zei dat sommige van zijn clienten het zelfs gebruiken als zelfmedicatie
en die slikken het ook
wat denken jullie???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2013, 08:05
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Lees de bijsluiter en anders, als je er geen last van hebt, dikke prima!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 10:14
Patataap
Patataap is offline
Ik zou het gewoon niet doen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 22:48
De Echte Marco
De Echte Marco is offline
Lees inderdaad even de bijsluiter, als het lichamelijk wel verantwoord is dan moet je het helemaal zelf weten
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 08:02
Verwijderd
Huisartsen reageren snel negatief op dingen die in hun ogen niet goed zijn, maar als je psychiater zegt dat het geen kwaad kan, dan denk ik dat je daar het beste naar kunt luisteren, hij kent je medicatie en je mentale toestand het beste en weet ook welk effect het kan hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 18:15
Zoari
Zoari is offline
Ik snap je probleem op een of andere manier.
Heb je al een keertje Medicatie in cominatie met Cannabis gebruikt?
Zo nee, moet je het dan is voorzichtig uitproberen.
Als de Medicatie geen effect op je heeft zou het voor mijn doen geen probleem zijn!

-Zoari
Met citaat reageren
Oud 02-02-2013, 18:58
ClaudiaM
ClaudiaM is offline
er is toevallig gisteren een jongen uit mijn klas met een ambulance afgevoerd, omdat hij een acute psychose kreeg door te blowen terwijl hij medicatie gebruikt (ook voor adhd). wel heeft hij er eerder geen last van gehad, maar toch lijkt het me een beetje riskant..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 12:12
*oma*
*oma* is offline
Ik dacht dat het wel een trigger kan zijn voor een psychose. Maar ik weet niet of dat nou een broodje aap was of bewezen.
Oud 03-02-2013, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat het wel een trigger kan zijn voor een psychose. Maar ik weet niet of dat nou een broodje aap was of bewezen.
Is bij mijn weten geen broodje aap. Ik ken mensen bij wie dat zo werkt.

Maar de psychiater kent de geschiedenis van zijn patiënt normaal en moet kunnen inschatten of blowen een gevaar zou kunnen vormen. En antipsychotica worden niet alleen gegeven bij psychoses.

Ikzelf heb antipsychotica gekregen om andere redenen en hoewel er in mijn dossier staat dat in psychosegevoelig (waar de psychiater zich ook vragen bij stelt) zou zijn, heb ik nog nooit psychoses gehad en was de psychiater van mening dat blowen voor mij geen problemen zou veroorzaken.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 01:17
Epicurus
Epicurus is offline
Ik slik 72mg concerta en blow ook +- 1 per maand, nooit ergens last van gehad, maar concerta kan wel psychoses etc geven (zie bijsluiter) marihuana volgens mij ook, dus wellicht dat het elkaar kan versterken, maar dat weet ik niet. Van die andere medicijnen weet ik niets.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 17:35
Verwijderd
Wat ook van belang en makkelijk na te gaan is.
mensen in je familie, enige verwanten met geestesziekte of die psychoses hebben gehad?
als het antwoord ja is kan je beter de wiet laten liggen dit kan inderdaad wat al eerder vermeld word psychoses triggeren.( een goed voorbeeld is Schizofrenie dat wanneer hiervoor aanleg is de kans aanzienlijk groter is dat deze getriggerd word)
ik verwacht dat medicatie dit risico alleen maar vergroot.

overigens is altijd een kans op dergelijke problemen (laat jij nou net de eerste zijn)
het beste kan je het antwoord inderdaad overlaten aan de psychiater.

Laatst gewijzigd op 24-03-2013 om 23:24.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 22:17
imosed
imosed is offline
Ik ben het eens met je psychiater, lichamelijk gaat het je lichaam sowieso geen kwaad doen om te blowen, het versnelt je hartslag niet dus overdosis is uitgesloten.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 22:28
Verwijderd
ikzelf ben opgenomen geweest in een psychiatrische inrichting.. ik heb veel mensen meegemaakt die blowde icm medicatie.. het is per persoon, per medicatie verschillend.. gewoon proberen, als het je slecht bevalt stoppen.. bevalt het goed,, geen probleem toch
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 23:24
Patataap
Patataap is offline
Citaat:
ikzelf ben opgenomen geweest in een psychiatrische inrichting.. ik heb veel mensen meegemaakt die blowde icm medicatie.. het is per persoon, per medicatie verschillend.. gewoon proberen, als het je slecht bevalt stoppen.. bevalt het goed,, geen probleem toch
No offense maar die mensen zitten niet voor niks opgenomen. Het gaat ze niet al te lekker af.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 23:27
Verwijderd
Citaat:
No offense maar die mensen zitten niet voor niks opgenomen. Het gaat ze niet al te lekker af.
TS zal zijn medicatie ook niet slikken omdat hij het lekker vind ;9
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 23:47
Patataap
Patataap is offline
Citaat:
TS zal zijn medicatie ook niet slikken omdat hij het lekker vind ;9
Dit gaat over medicatie die waarschijnlijk voorgeschreven is tegen acne, blowen met een psychische stoornis zou ik persoonlijk sowieso al ten strengste afraden. Ik bedoelde alleen duidelijk te maken dat, omdat anderen iets doen, het nog niet per se een weloverwogen keuze hoeft te zijn
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 00:00
Verwijderd
risperdal is tegen psychoses, heeft niks met acne te maken.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Dit gaat over medicatie die waarschijnlijk voorgeschreven is tegen acne, blowen met een psychische stoornis zou ik persoonlijk sowieso al ten strengste afraden. Ik bedoelde alleen duidelijk te maken dat, omdat anderen iets doen, het nog niet per se een weloverwogen keuze hoeft te zijn
Hij heeft het over de Risperdal tegen angsten (het is ook een antipsychoticum) en gaat naar een psychiater, dus hij zal wel ergens last mee/van hebben. Maar dat staat niet meteen gelijk aan een psychische stoornis. En ook niet iedereen die is opgenomen in psychiatrische ziekenhuizen heeft psychische stoornissen. Er zijn heel veel verschillende soorten problemen en de ene kan tegen blowen en de ander niet. Vandaar dat ik zeg dat zijn psychiater zijn psychische problemen het beste kent en dus het beste kan oordelen of het wel of geen kwaad kan. Psychiaters hebben in tegenstelling tot psychologen, kennis van medicatie, de psyche én het lichaam.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 22:55
Patataap
Patataap is offline
Oh excuses! Ik verwarde dit topic met een ander, foutje. Ik ben t met je eens, EYE. Ik zal in het vervolg wat beter opletten
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 04:11
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Wat een (patat)aap..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 11:58
Patataap
Patataap is offline
forum.scholieren.com/showthread.php?t=1875912

Had dit topic nog in mijn achterhoofd, en ik zat op mijn telefoon, dus als je een topic aanklikt spring je automatisch naar de 1e ongelezen post. Maar slim is t niet, nee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten