Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2013, 19:02
ikonzeker
ikonzeker is offline
Hallo,

Ik heb ongeveer een half jaar stevig jointjes gerookt. Dit ging van maandelijks, naar wekelijks, naar dagelijks.

Nu heb ik zo'n 3-4 maanden niks meer opgestoken en kom ik weer in de verleiding om weer eens wat te roken, in de hoop dat ik dit in de hand kan houden( één keer in de maand ong.)

Ik wil graag naar jullie mening vragen. Is dit verstandig, of gewoon van afblijven? Helemaal mooi zou zijn als er iemand is die er ervaring mee heeft.

Hoor 't graag van jullie!

Groet,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2013, 21:01
MTpower
MTpower is offline
Ik heb hier ervaring mee.

Jaren dagelijks geblowd. Vorig jaar een tijd in het buitenland gezeten waar het lastiger was om aan wiet te komen, het ook nog eens duurder was en vaak mindere kwaliteit. Automatisch dus ook zwaar geminderd met blowen.
Terug in Nederland dacht ik het ook wel weer in de hand te kunnen houden, echter was ik enkele weken later alweer dagelijks aan het blowen (vooral door verveling)
Nu ben ik iemand die erg van een blowtje houdt, maar ik hou het graag onder controle. Wat ik nu doe is gewoon niet meer kopen dan ik wil roken (vroeger ging het bij de shop automatisch met 5 gram tegelijk). Nu haal ik voor het weekend vaak 1 grammetje en als dat op is, is het op.
Als ik het in huis heb liggen dan rook ik het op. Heb ik het niet liggen, dan mis ik het ook eigenlijk niet. Net als met lekkere koekjes
Oud 23-04-2013, 14:56
Verwijderd
Als je moeite hebt (gehad) met er af te blijven, denk ik dat je je opnieuw in de verslaving gaat werken. Ik ken genoeg mensen met allerlei verslavingen (ook wiet) en de 'enkele' keer na een verslaving komt al snel weer neer op een enkele keer per dag.

Als je het kunt doen zoals MTpower het beschrijft, dan lijkt het me prima, als je dat niet kunt en je wilt niet in dezelfde situatie verzeild raken, dan niet doen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 10:14
mikey8686
mikey8686 is offline
ik denk dat je idd gewoon tegen jezelf moet zeggen dat je bijvoorbeeld alleen elke maandag 1 grammetje mag kopen. als dat niet werkt zou ik er helemaal afblijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten