Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2013, 15:06
havo'er
havo'er is offline
hallo iedereen,

ik zit nu in 3 havo en moet een profiel gaan kiezen. ik wil later HBO rechten studeren of HBO bestuurskunde.dus heb ik dat ik E&M gekozen met wiskunde B , Frans en M&O. is dat wel handig voor als je hbo rechten of bestuurskunde wilt gaan doen?

maar ook een vriendin zegt dat ik beter niet wiskunde B kan gaan doen ,omdat ik slecht ben in Natuurkunde en mijn wiskunde docent denkt wel dat ik wiskunde B aan kan. dus ik weet niet wat ik moet doen? ik sta een 7.6 voor wiskunde en 5.7 voor natuurkunde .

en heb je wat aan wiskunde B later ?

Laatst gewijzigd op 06-04-2013 om 16:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2013, 16:05
Martiño
Martiño is offline
Tja, ik zou je leraar wiskunde geloven, die kijkt je werk na. Die vriendin niet
Oud 06-04-2013, 22:34
Verwijderd
Met wiskunde B 'zou' je meer inzicht moeten krijgen/ontwikkelen. In jouw positie zou ik het wel doen. Je denkt er meer analytisch mee en er gaan opleidingen voor je open als rechten/bestuurskunde het niet wordt.

Je hebt denk ik meer aan wiskunde A dan B voor een studie als rechten of bestuurskunde. Correct me if I'm wrong though. Ik weet namelijk niet of je uberhaupt wiskunde krijgt bij rechten, laat staan iets met differentiaal rekenen o.i.d wat je veel bij Wiskunde B terug ziet.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 15:07
xxcelinexx
xxcelinexx is offline
ik zit ook nu in 3 havo en moet vrijdag mijn profielkeuze inleveren. ik kies voor wiskunde A omdat ik niet zo goed ben in wiskunde en wiskunde B een stuk moeilijker schijnt te zijn. Bij ons op school zeggen ze dat als je niet erg goed bent in wiskunde dat je dan beter A kan kiezen. B heeft ook best veel met natuurkunde te maken. A is meer kansberekening.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 22:36
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
ik zit ook nu in 3 havo en moet vrijdag mijn profielkeuze inleveren. ik kies voor wiskunde A omdat ik niet zo goed ben in wiskunde en wiskunde B een stuk moeilijker schijnt te zijn. Bij ons op school zeggen ze dat als je niet erg goed bent in wiskunde dat je dan beter A kan kiezen. B heeft ook best veel met natuurkunde te maken. A is meer kansberekening.
Het grootste verschil tussen wiskunde A en wiskunde B is dat het twee verschillende domeinen van de wiskunde beslaan, voor wiskunde A is dat vooral kansberekening en statistiek en voor wiskunde B is het voor analytische wiskunde en meetkunde. Beide hebben een algebrabasis, alleen bij wiskunde B is deze een stuk uitgebreider. Ook is het zo dat de onderwerpen die je zowel bij wiskunde A als bij wiskunde B tegenkomt, in vergelijking eerder bij wiskunde B worden behandeld (en uitgebreider/moeilijker). Bij ons zat er bij sommige onderwerpen wel een half jaar tussen. Dat B best veel met natuurkunde te maken heeft is niet waar, dat je met wiskunde B een kleine voorsprong bij het vak natuurkunde hebt weer wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten