Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2002, 14:31
DR-ONLINE
DR-ONLINE is offline
kan iemand a.u.b deze stukje voor mijn spaanse presentatie over catalonia vertalen in het spaans, ik heb het zelf ook vertaald maar ik ben bang dat ik teveel grammatica foutjes heb gemaakt.

CATALONIA heeft 6,1 miljoen inwoners, met al 1,6 miljoen inwoners in de hoofdstad barcelona.
barcelona is een dichtbevolkte regio. Bracelona is de grootste stad van catalonia. een kwart van alle catalanen woont in barcelona.

Barcelona is een van de aantrekkelijkste steden in Europa. Je kan in Barcelona alles vinden oud, nieuw , mooi, lelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2002, 17:06
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
als je hem nou eerst hier neerzet...

Laatst gewijzigd op 29-12-2002 om 17:12.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 20:51
joaquadriesje
joaquadriesje is offline
Barcelona is de grootste stad van Catalonia:
Barcelona es la ciudad mas grande de Cataluña.

meer weet ik niet meer...
Oud 31-12-2002, 13:26
DR-ONLINE
DR-ONLINE is offline
de spreekbeurt is best wel lang maar ik heb alvast een stukje ervan hier neergezet als iemand de grammatica foutjes voor me verbetert dan zal ik het andere stukje later doen.

Catalonia is een land met zelfbestuur
Cataluna es un pais con la comunidad autónoma

Dat betekent dat het een land is een spanje met een eigen parlament en regering
Esta significia esta es un pais en espana con propio gubernamental y parlamento

In spanje zijn er 17 autonome staten, bijvoorbeeld ook valenica, baskenland, galicie en andulosie
En espana hay 17 comunidades autónomas, por ejemplo el país valencia, el país vasco, galicia y anulosia

Catalonia heeft een oppervlakte van 31895 km
Cataluna tiene una superficie de 31895 km

Dat is 6,2% van spanje
Esta es 6,2% de espana

En catalonia is daarmee even groot als belgie
Y cataluna es tan grande como belgica

Cataluna is gelegen in het noordoosten van spanje, in het zuiden grenst het met valencia, in het westen met arogon, in het oosten met middellandse zee en in het noorden met het noorden van frankrijk
Cataluna está situada en el noroeste de espana, en el sur limita con en país valencia, en el este limita con aragon, en el oeste con mediterráneo y en el norte con el norte de francia.

Het heeft 6,1 miljoen inwoners en de hoofdstad is barcelona
Tiene 6,1 miljones habitantes y la capital es barcelona

De officiele taal in catalonia is catalaans
La lengua official en cataluna es catalan

Catalaan is een romeinse taal
Catalan es uno romano lengua

Als men het schrijft lijkt het op frans en spaans, als je het uitspreekt klinkt het als portugees
Si se escribir catalan sueno entre francés y espanol, si se pronunciar sueno como portueges
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 16:09
Joaquim
Joaquim is offline
Zo Zo Dr.Online ik ben echt onder de indruk echt goed vertaalt ik ben zelf cataalsn/spaans en half nederlands ik spreek spaans redelijk en catalaans ook maar volgens mij is dat esa en niet esta esta is namelijk deze en nog effe catalaans lijkt absoluut niet op portugees meer op italiaans hoe je het zegt vind ik en veel woorden zijn afgeleid van occitaans dus het komt het best in de buurt van occitaans (frans) want Amic=vriend in catalaans en frans en waar is betekent in catalaans On es ? lijkt ook weer op frans maar portugees No! Hehe Maar goed vertaalt man~!

Adeu! I Per Sempre Blaugrana!
Oud 07-01-2003, 17:33
manutdpippo
manutdpippo is offline
Is het niet "Catalan es una lengua romana" ipc "catalan es uno romano lengua"? Want lengua is vrouwelijk en romano/romana staat bij lengua.Ofwel kan je ook zeggen "Catalan es un idioma romano"(idioma is mannelijk)
Oud 07-01-2003, 17:42
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
manutdpippo schreef:
Is het niet "Catalan es una lengua romana" ipc "catalan es uno romano lengua"? Want lengua is vrouwelijk en romano/romana staat bij lengua.Ofwel kan je ook zeggen "Catalan es un idioma romano"(idioma is mannelijk)
jij hebt gelijk ja.. bijvoeglijk naamwoorden komen sowieso 8er t znw,.. t is geen frans he

hasta luego
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 10:56
DR_ONLINE
alvast bedankt, maar je hoeft het niet meer na te kijken want ik heb de spreekbeurt al gehad en het ging volgens mij best wel goed
hasta luego!!!!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2013, 08:31
hulpgezocht
joaquim zou je mij ook kunnen helpen met mjijn spaans presentatie?

Citaat:
Zo Zo Dr.Online ik ben echt onder de indruk echt goed vertaalt ik ben zelf cataalsn/spaans en half nederlands ik spreek spaans redelijk en catalaans ook maar volgens mij is dat esa en niet esta esta is namelijk deze en nog effe catalaans lijkt absoluut niet op portugees meer op italiaans hoe je het zegt vind ik en veel woorden zijn afgeleid van occitaans dus het komt het best in de buurt van occitaans (frans) want Amic=vriend in catalaans en frans en waar is betekent in catalaans On es ? lijkt ook weer op frans maar portugees No! Hehe Maar goed vertaalt man~!

Adeu! I Per Sempre Blaugrana!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten