Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2013, 14:19
Verwijderd
Hallo.
Ik ben een jongen en ben 15 jaar oud, maar ik zou heel heel heel graag een meisje willen zijn. Dit gevoel heb ik sinds dat ik weet vanaf mijn 5jaar.

Ik praat hier over met een psycholoog en mijn ouders. Ik heb 2 broers en 1zus.

Ik kleede mij vroeger altijd als meisje, maar dit niet meer want mijn zus en moeder komen er altijd achter.

Ik heb altijd al de stomste dingen gedaan om te zorgen dat ik een meisje werd en zij soms ik snij dat rot ding er af.

Ik ben hier door in depressie geraakt en heb ook zelfmoord pogingen gedaan maar durfde het nooit.

Ik zoek veel dingen op, maar moet altijd zorgen dat ik niet gepest wordt, want ik had dit begin schooljaar vertelt en ze vinden het raar en hebben mij genegeerd een jongen pest mij er nog mee. De klas was toen niet compleet dit vondt ik een voor deel.

Laatst gewijzigd op 30-03-2013 om 12:10. Reden: Twee topics samengevoegd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2013, 14:23
DAH
DAH is offline
Citaat:
Ik ben eigenlijk liever een meisje.
Ik gaat het om een jongen tezijn
Hoezo, als ik vragen mag?
Oud 28-03-2013, 14:36
Verwijderd
ik wil een meisje zijn omdat ik,
ik vindt het figuur en het lichaam prettiger vinden, lang haar hebben zonder gepest teworden, mooiere kleren make up.
je emoties kunnen tonen zonder dat er weer gepst teworden. zelf kindren krijgen zonder bij de bevalling te staan en toe kijken. om heel veel redenen dit zijn er nog maar een paar
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 16:52
Verwijderd
Dat kan allemaal prima als jongen, behalve dat kinderen werpen dus.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 17:43
Verwijderd
Hoe zo kan dit prima ik word wel gelijk gepest. Bovendien in mijn ogen kun je als meisje meer dan een jongen

Laatst gewijzigd op 28-03-2013 om 17:48.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 18:10
DAH
DAH is offline
Ik heb relatief lang haar. De eerste keer dat ik het liet groeien kreeg ik er weleens gemene opmerkingen over. Nu laat ik het voor een tweede keer lang groeien en ik hoor niets. Lang haar kun je prima doen. Het begin kan zwaar zijn, maar als je niet lijkt te geven om de gemene opmerkingen en de mensen om je heen wat meer gewend zijn aan je haar, zul je je haar in alle rust door kunnen laten groeien. Make-up, idem dito. Wat kleren betreft kun je je iets vrouwelijker.kleden. Ga niet meteen een jurkje dragen, naar school.

Ik heb trouwens ook het idee dat vrouwen veel meer kunnen, dat voor vrouwen meer sociaal geaccepteerd is.
Oud 28-03-2013, 18:18
Verwijderd
Tegen woordig wil ik niet meer in de spiegel kijken want dan voel ik mij teleurgesteld dat ik geen meisje ben. Ik zou mij veel beter voelen als meisje en zou mijn dipesie gevoel weg zijn. Dan voel ik mij niet meer jaloers op mensen die verandert zijn tot meisje
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 18:38
Verwijderd
Mijn probleem is dat ik bang ben om gepest te worden.
Als ik ga leven als een meisje
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Hoe zo kan dit prima ik word wel gelijk gepest. Bovendien in mijn ogen kun je als meisje meer dan een jongen
Dat ligt waarschijnlijk aan jou en een klein beetje aan je omgeving. Dat heeft niets met geslacht te maken.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 18:53
Verwijderd
Ik heb het wel een keer vertelt aan mijn klas die keken raar op en ze hebben mij kompleet genegeerd voor 1week gelukkig was de klas niet compleet, maar door een jongen pest mij er heel erg mee
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 19:14
Vowel
Vowel is offline
anoniem19970, ben jij dezelfde persoon die vindt dat transgenders geen echte vrouwen/mannen zijn? Zo niet: als jij graag een meisje wilt zijn, dan moet je eens met iemand gaan praten om uit te zoeken wat je echt wilt en wellicht kun je dan dat proces starten.

Edit: Nou goed, kijk. Het is kiezen of delen. Als jij graag een meisje wilt zijn, maar je wilt je absoluut niet laten "ombouwen" omdat je dan geen "echt meisje" bent (jouw eigen verwoording), dan is er niemand die iets voor je kan doen.
En als je niets wilt doen, dan heeft erover blijven zeuren ook geen nut.

Laatst gewijzigd op 28-03-2013 om 19:20.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 19:34
Verwijderd
Maar het ligt aan mijn ouders die geloven en willen niet dat ik mij laat ombouwen, want de bijbel enzo
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 20:04
Vowel
Vowel is offline
Dus je ouders willen liever dat je ongelukkig bent? Fijne ouders.

Maar wanneer je achttien bent hebben ze niets meer over je te zeggen, dus dan kun je doen wat je wilt. Nog even volhouden tot die tijd.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 20:14
Verwijderd
Maar je moet nagaan dat ik nu ook geen hormonen slik enzo dus dan ben je tegen die tijd dat ik 18 jaar ben ben ik man met baard in de keel en de adamsappel heb dus zicht naar man ben.

Dus ben te laat vindt ik
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 10:07
Vowel
Vowel is offline
Vind jij?

Je snapt dat ze daar allemaal behandelingen voor hebben, hè? Een transvrouw die het hele traject heeft afgelegd heeft bijvoorbeeld echt geen adamsappel meer.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Hoezo denk je/vind je dat vrouwen/meisjes meer kunnen?

Voor mij kunnen mannen/jongens net zo veel als meisjes/vrouwen we zijn gelijkwaardig
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 11:42
Verwijderd
Ja eigenlijk wel dat vrouwen meer kunnen en doen meer rechte meer spanning
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 11:45
Verwijderd
Maar waarom denk je/vind je dat meisjes/v meer kunnen?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 11:47
Verwijderd
Als ik bij dameskleding sta word je raar aan gekeken staat een meisje bij jongens kleren is er niks aan de hand dit is een voorbeeld
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 11:50
Verwijderd
Er staan ook wel jongens bij vrouwen afdeling, meestal wel met hun vriendin of wat dan ook maar dan word er ook niet raar naar gekeken, maar ook wel eens alleen..

Misschien moet je niet aantrekken wat anderen vinden?
Misschien kijken ze er niet eens daar vinden ze het niet raar, maar denk je dat en dat je daarom denkt wat vrouw/meid meer kunnen?

Laatst gewijzigd op 29-03-2013 om 12:04.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 12:09
Verwijderd
Meiden hebben meer keuze in alle opzichten dus alles kunnen zij kopen en doen

Ik heb dit probleem als zo lang ik weet langer dan 10jaar
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 12:17
Verwijderd
Heb je nog wat voorbeeld waarin v/meid meer keuze hebben?
Ik denk soms ook wel ik wil een jongen zijn , maar niet zo dat ik het echt wil ofzo, ik wil wel meisje blijven gewoon..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 16:20
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Hij heeft wel gelijk hoor. Maar om me nou te laten ombouwen, nee. Geloof me, een jongen zijn heeft net zoveel nadelen en voordelen als bij een meisje.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Hij heeft wel gelijk hoor. Maar om me nou te laten ombouwen, nee. Geloof me, een jongen zijn heeft net zoveel nadelen en voordelen als bij een meisje.
Maar dat we meer kunnen en alles is onzin
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Ik denk soms ook wel ik wil een jongen zijn , maar niet zo dat ik het echt wil ofzo, ik wil wel meisje blijven gewoon..

Amor, volgens mij laat jij je best snel dingen aanpraten. Het is normaal om af en toe te denken dat het andere geslacht het makkelijker of leuker heeft, dat heeft bijna iedereen weleens. Dat is niet hetzelfde als in het verkeerde lichaam geboren zijn. Wat jij nu doet is vergelijkbaar met 'ik ben ook weleens sip' zeggen in een topic over depressie.

Dat meisjes wel jongensdingen 'mogen' doen maar niet andersom klopt en is inderdaad niet eerlijk. Maar dat anoniem19970 van die simpele, praktische redenen noemt heeft volgens mij meer te maken met dat 'ie niet goed kan verwoorden waarom hij dit gevoel dan wél zo sterk heeft. Logisch, want daar is ook helemaal geen simpele reden voor, dat is iets in je hersenen.

Je verandert niet eventjes van geslacht puur omdat je de haardracht mooier vindt.

Laatst gewijzigd op 29-03-2013 om 16:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2013, 16:43
Verwijderd
Verder denk ik dat anoniem19970 dezelfde persoon is als anoniem2208, die eerder dit topic had.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 16:45
Verwijderd
Citaat:

Amor, volgens mij laat jij je best snel dingen aanpraten. Het is normaal om af en toe te denken dat het andere geslacht het makkelijker of leuker heeft, dat heeft bijna iedereen weleens. Dat is niet hetzelfde als in het verkeerde lichaam geboren zijn. Wat jij nu doet is vergelijkbaar met 'ik ben ook weleens sip' zeggen in een topic over depressie.

Dat meisjes wel jongensdingen 'mogen' doen maar niet andersom klopt en is inderdaad niet eerlijk. Maar dat anoniem19970 van die simpele, praktische redenen noemt heeft volgens mij meer te maken met dat 'ie niet goed kan verwoorden waarom hij dit gevoel dan wél zo sterk heeft. Logisch, want daar is ook helemaal geen simpele reden voor, dat is iets in je hersenen.

Je verandert niet eventjes van geslacht puur omdat je de haardracht mooier vindt.
Ik ben niet in het verkeerde lichaamgeboren dat heb ik nooit gezegt

Als die zo graag een meisje wilt zijn, dan moet die toch gewoon naar de dokter gaan die stuurt je wel veder naar psycho ofzo
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 16:59
Verwijderd
En ben al lang bij een spygoloog
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 17:00
Verwijderd
Citaat:
En ben al lang bij een spygoloog
Oke, waar wil je verder hier nog hulp mee?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 17:02
Verwijderd
Kweet het niet.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 17:02
Verwijderd
Oke.. waarom heb je dan topic gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 17:04
Verwijderd
Ik wil denk ik meer uitleg dat ik zelf niet kan kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 17:05
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Uitleg waarover?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 17:06
Verwijderd
Over hoe en wat en wat het precies is, enzo en als het mogelijk is om te stopen met de gedachtens enzo
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 17:13
Verwijderd
Als je het zo graag wilt lijkt me niet echt dat het zomaar te stoppen is als je transg. bent
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 17:52
Verwijderd
Ik ben ook altijd jaloers al ik een meisje zie.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 18:16
Vowel
Vowel is offline
Luister nou eens even. Als jij werkelijk een meisje bent (dat wil zeggen: geboren in het verkeerde lichaam) dan kun je niet zomaar even stoppen met die gedachten. Dat is iets in je hersenen. Dat zul je altijd zo blijven voelen.

Dan kun je twee dingen doen: 1) het proces beginnen om een vrouw te worden, of 2) het zo laten zoals je nu bent, maar dan word je niet echt gelukkig, lijkt me zo.

Maar aangezien jij optie 1 niet wilt omdat je denkt dat je dan geen "echt" meisje bent, weet ik ook niet meer wat je dan wel wilt horen.

Het is kiezen of delen. Er is geen magisch trucje waardoor je je opeens niet meer zo voelt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 19:58
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Pfoe wat een kutsituatie eeh.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 23:52
Verwijderd
Ik vind het echt rot voor je! Maar 1 troost:
~ Je hoeft niet ongesteld te zijn
Ik weet dit helpt je niet zoveel, maar de manier zelf kan je wel miss iets minder ongelukkig laten voelen: bedenk ook eens een hele rij nadelen aan een meid zijn ..

Verder vind ik een jongen die emotie toont veel leuker dan een jongen die niet 'echt' kan praten
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 10:27
Heer Wil
Heer Wil is offline
Alles wat je opnoemt wat een meisje zou kunnen is of onzin, of het is omdat Je omgeving het afkeurt, maar daarvoor moet je vooral geen meisje worden want dan zul je altijd het gevoel hebben dat je bent omgebouwd omdat je omgeving dat van je verlangde. Daarnaast is een voordeel aan een jongen zijn dat we sterker en assertiever zijn en dus makkelijker tegen pesten kunnen optreden, maak daar eens gebruik van!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het echt rot voor je! Maar 1 troost:
~ Je hoeft niet ongesteld te zijn
Ik weet dit helpt je niet zoveel, maar de manier zelf kan je wel miss iets minder ongelukkig laten voelen: bedenk ook eens een hele rij nadelen aan een meid zijn ..

Verder vind ik een jongen die emotie toont veel leuker dan een jongen die niet 'echt' kan praten
Als ik ongesteld kon zijn kan ik dat gebruiken voor gym bv
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 22:36
Verwijderd
Citaat:
omdat je langs de kant mag gaan zitten wanneer het amper gaat met je buikkrampen,
Elke maand word ik er hatstikke ziek van en hang ik 2 dagen kotsend boven het toillet,

Volgensmij denk jij veel te makkelijk over het meid zijn, beter denk je eerst een keer echt na over de nadelen of laat je je eens wat beter informeren.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 22:47
DAH
DAH is offline
Bij mij op school moet je gewoon gymen tenzij je ècht niet kan.
Oud 02-04-2013, 01:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Als je een geslachtsoperatie ondergaat, kun je niet ongesteld worden, of zwanger. Je hebt geen baarmoeder, want je bent geboren als man. Ze kunnen veel tegenwoordig, maar dat niet.

Sowieso vind ik het maar een raar excuus om meisje te willen zijn. Al je redenen trouwens. En uiteindelijk zet je het toch niet door, omdat je het onnatuurlijk vind en "je blijft het altijd zien".
Oud 02-04-2013, 02:20
Verwijderd
Citaat:
(...) dat anoniem19970 van die simpele, praktische redenen noemt heeft volgens mij meer te maken met dat 'ie niet goed kan verwoorden waarom hij dit gevoel dan wél zo sterk heeft. Logisch, want daar is ook helemaal geen simpele reden voor, dat is iets in je hersenen.

Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 02:22
Verwijderd
Het is eigenlijk best een tragische casus, dit. Want het kan goed zijn dat TS neurologisch een meisje is, maar ik denk niet dat hij de cognitieve en zelfreflectieve vaardigheden heeft voor zelfverwerkelijking. Het zou me verbazen als 'ie precies snapt wat ik met de vorige zin probeer te zeggen, nota bene. Nou, probeer dan maar 'ns een vinger te leggen op je identiteit.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 20:54
Verwijderd
Ik ben niet zelfverzekerd genoeg om mij te kleden enzo om als meisje door het leven te gaan
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 22:44
stop-ect
stop-ect is offline
Mogelijk is het verstandig eerst de puberteit te doorgaan. En daarna een beslissing te nemen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2013, 12:48
Verwijderd
Citaat:
:')
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 01:02
Verwijderd
Paranoide zegt in dit topic inderdaad een aantal slimme dingen. Je hoeft ons niet met allerlei concrete voorbeelden te overtuigen dat je liever een meisje wilt zijn. Als jij je in je hoofd een meisje voelt, dan is dat gewoon zo. Het maakt niet uit (en zeker op jouw leeftijd) dat je nog niet zo goed kunt verwoorden waarom dat zo is en waarom je je zo voelt.

Het vervelende is echter wel dat je toch een keuze zult moeten maken voor jezelf. Dat hoeft niet nu, je kunt dat ook nog een tijdje uitstellen tot die hormonen van je wat minder chaotisch door je lichaam razen en je de puberteit een beetje achter je hebt gelaten. Je moet dan voor jezelf beslissen of je ermee kunt leven dat je een vrouw in een mannenlichaam bent of dat je dit toch liever uit door je ook vrouwelijker te gaan gedragen/kleden. Uit je posts blijkt dat je vindt dat een transgender nooit 'echt' iemand van het andere geslacht kan worden. Als je dit echt vindt, zul je er vrede mee moeten sluiten dat je nooit een vrouw zult zijn en zul je ermee moeten leven dat je nu eenmaal in een mannenlichaam bent geboren.

Overigens ligt het feit dat je omgeving er zo vervelend op reageert waarschijnlijk nog aan je leeftijd. Naarmate je ouder wordt gaan mensen uit je omgeving dit vast beter begrijpen en zul je je meer kunnen uiten zoals jij dat wilt, zonder daar (veel) kritiek op te krijgen.

Edit; een tijdje geleden heb ik een middag op mijn universeit bijgewoond waar documentaires over o.a. transgenders werden uitgezonden. Deze korte documentaire kwam daar ook voorbij. Misschien eens interessant voor je om te bekijken

Laatst gewijzigd op 06-05-2013 om 01:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten