Citaat:
Hoi,
KI wordt door velen gezien als een 'soft informatica studie'. Ik weet er zelf niet veel over, maar wat ik je wel kan vertellen is dat de invulling van de opleiding verschilt per universiteit. Als je van plan bent om dit aan de VU of UVA te studeren, kan ik je wel in contact brengen met iemand die hier meer over weet.
Bij Biomedische Wetenschappen ben je idd veel met onderzoek bezig. Het is niet een hele technische studie, dus ik weet niet of je het wel leuk gaat vinden.
Ik doe zelf Medische Natuurwetenschappen, wat vrij technisch is maar wel toepassingen heeft in de gezondheidszorg. Na deze opleiding zou je ook in het bedrijfsleven terecht kunnen komen. Als je hier meer informatie over wil, laat het maar even weten.
xx
|
Bedankt voor de reactie. Ik heb onderhand al meegelopen bij biomedische wetenschappen en dat viel behoorlijk tegen eigenlijk. Terwijl ik biologie eigenlijk best leuk vond. Ik denk dat de gezondheidssector niet echt iets voor mij is.
Ik ga binnenkort ook meelopen bij KI in Nijmegen. Ik heb de vakkenpakketten van informatica en KI in Nijmegen eens vergeleken en er zit enorm veel overlap in. Je krijgt sowieso even veel wiskunde programmeren en modelleren. Het verschil zit hem in het informatiekundige deel van informatica. Dat krijg je bij KI niet.
Medische natuurwetenschappen? Daar ga ik wel eens naar kijken!