Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2013

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2013, 21:42
LauraJansen
LauraJansen is offline
Hallo. Ik ben iemand die altijd te laat begint voor alles en altijd kom ik er wel mee weg, nu ben ik bang dat dit met het examen een andere wending krijgt. Ik vroeg mij af of jullie nog advies hebben.

Voor gs bijvoorbeeld moeten we de VS en Republiek kennen (in totaal 8 hoofdstukken) nu heb ik de VS 2 twee keer doorgelezen en aan de republiek nog niets gedaan. Met andere vakken maak ik zo af en toe een examenopgave maar het schiet nog niet echt op. Iemand tips hoe ik geschiedenis het beste kan indelen? En hoe ziet een normale dagplanning eruit? Ik ben zo bang dat ik het niet red en ik wil zo graag slagen en klaar zijn met de middelbare school.

Dit is overigens mijn cijferlijst:

Ne: 7,1
Fa: 5,9
En: 6,6
Gs: 6,2
Ak: 5,3
Wi: 5,4
Ec: 5,9
Combinatiecijfer: 7

Als je hier nog feedback op hebt, of aandachtspunten dan hoor ik dat graag!
Advertentie
Oud 06-05-2013, 21:50
TheHunter
TheHunter is offline
PFF jij hebt weinig vakken. Gewoon stampen, als echte echte noodoplossing kun je dit nog doen:
Keihard leren voor alle vakken behalve geschiedenis, en die in de 2e zitting (herkansing) doen.
Maar dit is echt alleen als je niet anders kunt, je hebt nog een week dus dat word gewoon leren hoe erg dat ook is.
Oud 07-05-2013, 07:08
Younes1069
Younes1069 is offline
GS lyceo drie-daagse examentraining ...
Oud 07-05-2013, 07:13
Elin3
Elin3 is offline
Gewoon nu nog keihard leren. Besteed geen energie aan stressen en denken "Oh, nee, ik ben veel te laat begonnen", gebruik je energie om nu nog hard te gaan studeren. Met voldoende zelfdiscipline kom je er wel.
Een examentraining, zoals Younes1069 zegt is vooral handig als je de stof niet goed begrijpt. Als je de stof wel begrijpt kan je net zo goed thuis zelf leren en ook nog wat tijd overhouden om je andere vakken voor te bereiden.
Oud 07-05-2013, 10:53
LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Te duur en geen tijd vrind.
Oud 07-05-2013, 10:54
Sanderrr96
Sanderrr96 is offline
Citaat:
Te duur en geen tijd vrind.
Tja, gewoon uit boeken leren dan maar he haha
Oud 07-05-2013, 10:56
LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Gewoon nu nog keihard leren. Besteed geen energie aan stressen en denken "Oh, nee, ik ben veel te laat begonnen", gebruik je energie om nu nog hard te gaan studeren. Met voldoende zelfdiscipline kom je er wel.
Een examentraining, zoals Younes1069 zegt is vooral handig als je de stof niet goed begrijpt. Als je de stof wel begrijpt kan je net zo goed thuis zelf leren en ook nog wat tijd overhouden om je andere vakken voor te bereiden.
Hiervan was ik mij al bewust, alleen is het probleem dat ik niet weet wat ik onder 'hard leren' moet verstaan. 4 uur leren per dag? 14 uur?
Oud 07-05-2013, 10:57
Sanderrr96
Sanderrr96 is offline
Trouwens, je als je nu even een duidelijk schema maakt en genoeg afwisselend leert, onthoud je het het beste en hoef je alleen nu maar keihard te leren in plaats van dalijk een heel jaar over te moeten doen
Oud 07-05-2013, 10:58
LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
PFF jij hebt weinig vakken. Gewoon stampen, als echte echte noodoplossing kun je dit nog doen:
Keihard leren voor alle vakken behalve geschiedenis, en die in de 2e zitting (herkansing) doen.
Maar dit is echt alleen als je niet anders kunt, je hebt nog een week dus dat word gewoon leren hoe erg dat ook is.
Het mag weinig zijn maar de stof is veel voor mijn doen. Slimme tip overigens alleen is mij doel om in een keer te slagen .
Oud 07-05-2013, 11:02
Sanderrr96
Sanderrr96 is offline
Heb je niet van die samengevat boekjes, die helpen enorm
Oud 07-05-2013, 14:29
LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Heb je niet van die samengevat boekjes, die helpen enorm
Neen, ik heb alleen maar examenbundels (want crisis).
Oud 07-05-2013, 15:03
Elin3
Elin3 is offline
Dit klinkt misschien lullig, maar misschien moet je niet wanhopig hier op tips gaan zitten wachten. Je niet afvragen hoe lang je op een dag moet leren etc. maar gewoon beginnen! Maak een overzicht van de stof die je nog moet leren. Wat je al begrijpt kan je doorlezen, want je niet snapt nog extra mee oefenen. Niet zeuren maar leren
Oud 07-05-2013, 17:10
TheHunter
TheHunter is offline
4 uur is veel te weinig, ik doe deze week gemiddeld 8 uur op een dag. Verschil is wel dat dit geen stampvakken zijn maar betavakken.
Oud 07-05-2013, 21:22
Younes1069
Younes1069 is offline
Ik begrijp de stof van geschiedenis dus niet, alhoewel zo een curcus veel tijd in beslag neemt (niet vergeten heel veel geld) kan het toch een hele goede optie zijn om zelfs deze laatste moment hier gebruik van te maken, na het examen geschiedenis hou ik voldoende tijd over voor de vakken engels en economie. De vakken engels en economie vergen dan ook niet de enorme leerstof wat het examen geschiedenis wel eist
Oud 10-05-2013, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook die examentraining van lyceo gevolgd ! Wat een slecht organiseerde bende! Zonde van men tijd en geld
Advertentie

Regels voor berichten