Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2013, 18:06
sturby
sturby is offline
Hallo,

Ik ben Carl, ik ben 1m90 en 15jaar. Ik wordt geschat op 1m98 en wil dat absoluut niet.
Op verschillende forums heb ik zitten zoeken over informatie over groeiremmers, ondertussen weet ik al iets meer maar nog niet wat ik precies wil. Overal waren het mensen van rond de 12/13 jaar begonnen aan groeiremmers, ben ik op mijn vijftiende niet te oud om er aan te beginnen?

Ik heb ook nog een optie 2 bedacht, ik zou kunnen beginnen met fitnessen wat ik al een eindje van plan ben, maar ik wil mijn spieren/botten ook niet overbelasten en kapot gaan maken dus met 2 keer per week gaat dat ook niet veel verschil maken voor mijn groei of wel?

Alstublieft help mij met dit probleempje.

Dank bij voorbaat
Met citaat reageren
Oud 03-03-2013, 18:32
Pluis
Pluis is offline
Fitness gaat je niet belemmeren in je groei. Je spieren en pezen zullen eerder stuk gaan dan je botten als je een soort van overbelasting en daardoor groeistop wilt hebben.

Hoe het precies zit met de groeiremmers weet ik niet, maar het zou best kunnen dat je daar inderdaad al te laat mee bent, in die middelen hebben wel bijwerkingen. Ik zou er eens over praten met je huisarts, die weet dat hopelijk wel. En anders kan die je verwijzen naar een kinderarts, die weet het sowieso.
Oud 03-03-2013, 19:26
sturby
sturby is offline
En zijn er eventueel ook andere oplossingen?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2013, 19:43
Pluis
Pluis is offline
Alleen hele rigoreuze zoals een stukje uit je botten laten zagen, maar ik denk niet dat je daar gelukkig van wordt.

er mee leren leven is dus helaas je beste optie.
Oud 03-03-2013, 20:09
Martiño
Martiño is offline
1,98 meter is ook lang, maar toch ook niet het einde van de wereld? Wat vind je er zo enorm erg aan dat je serieus overweegt om aan de groeiremmers te gaan?
Oud 03-03-2013, 20:22
sturby
sturby is offline
Welja, op klasfoto's lijk ik wel een reus, en zoek maar eens kleren voor iemand van bijna 2 meter...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2013, 21:09
Pluis
Pluis is offline
Er zijn speciale lange mensen kledingwinkels. Nederlanders schijnen de langste mensen ter wereld te zijn, dus je woont iig in het goede land. En nu ben je nog een van de weinige grote jongens omdat je nog maar 15 bent, over 3 jaar zijn je klasgenoten ook flink gegroeid en valt het wel mee.
Oud 03-03-2013, 21:32
Verwijderd
Mijn zus heeft op haar 15e in elk geval nog groeiremmers gekregen, maar het is echt aan een arts om jouw geval te bekijken en advies te geven. Opties uitleggen, de kansen en zin van behandelingen voorleggen.

Wel is 2 meter niet gigántisch, zeker niet als je alleen kijkt naar de generatie van na 1980. Eigenlijk vind ik jongens onder de 1.85 best klein En nu voelt het allemaal heel belangrijk en vreselijk extreem door hoe je in de klas uitsteekt, maar dat houd je (lomp gezegd) toch wel een beetje de komende 3 jaren. Als je eenmaal niet meer op de middelbare school zit valt het allemaal minder op en is het gewoon minder belangrijk voor je. Het is niet niks om je groei af te remmen en kan ook een hele hoop bijwerkingen hebben. Mijn zus gaf achteraf aan dat ze met haar huidige kennis het risico niet meer had genomen. Destijds was ze ook gefocust op niet meer zo opvallen, en deed ze gewoon wat mijn ouders het beste leek. Je bent toch echt pas 15.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2013, 03:44
Verwijderd
Hoi!

Waarom wil je absoluut geen 1.98m worden? Is juist gaaf man! Nu vind je het misschien irritant omdat je op deze leeftijd nogal opvalt tussen je klasgenoten, maar het is echt geen extreme lengte. En zeker geen lengte om scary medicijnen te gaan nemen, die weet niet wat in de war kunnen sturen.. En kleding is prima te vinden natuurlijk. EN... je kan gaan basketballen. Ik ben er net via Facebook achter gekomen dat een oud klasgenoot waarmee ik op jouw leeftijd in de klas zat, een tijd in Amerika heeft gebasketbald!! Vet cool! En bij volleybal is het vast ook niet vervelend. Ik zou het je echt met klem afraden en ik denk dat je arts het ook geen goed idee vind. En zelf je lichaam gaan overbelasten terwijl je niet eens zeker weet of dat zal "helpen"... hmm. Geen sim idee. Je kan wel beetje gaan trainen om je wat breder te maken. Met wat meer spieren voor je je ook zelfverzekerder en is de verhouding ook wat beter. Dan lijkt je minder lang! Take care.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2013, 14:14
Verwijderd
Geen zorgen, als jij eenmaal volwassen bent, en je lichaam wat meer in verhouding is, dan is er niks meer aan de hand.
Van jouw generatie ben je echt niet de enige lange man. Vrouwen houden bovendien vaak van lange mannen. En 1.98 is nog niet eens 2 meter joh. Er zijn ook zat mannen van 2 meter en langer en die daar trots op zijn.

Komt goed!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2013, 18:21
Verwijderd
Ga lekker basketballen joh.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2013, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Ga lekker basketballen joh.
Dat zeg ik!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2013, 19:51
Verwijderd
Dat vind ik dan altijd weer zo'n dooddoener. Misschien heeft hij niks met sport of met volleybal of basketbal.

Mannen van rond de 2 meter zijn echt niet zo zeldzaam meer.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2013, 18:39
Thatshow
Thatshow is offline
Met gewicht heffen word de groei belemmerd, en ik bedoel geen hand gewichtjes.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 02:05
Eclipse12
Eclipse12 is offline
Je moet trots zijn.
Ik weet dat je een Ectomorph bent ( lang-slank) want dat is bij zo'n 99.999% van jonge jongens die lang zijn.

Wacht 3 jaartjes, zodra je 18 bent ga dan een hele goede voedingschema maken en beginnen met trainen.

Jongen, ik kan je beloven dat mensen zouden dromen dat ze jou waren.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 00:04
otacilio
otacilio is offline
Dit is wel erg impulsief, je wilt dus niet meer groeien omdat je een reus lijkt op klassenfoto's? er zijn ook positieve kanten. Veel vrouwen vinden lange mannen aantrekkelijk! 1,98 is ook niet bizar lang hoor. het is niet zo dat je hiervoor naar speciale zaken moet. Je moet ook niet opeens ziek veel gaan sporten, dat is niet goed voor je.
Oud 16-03-2013, 16:47
sturby
sturby is offline
Citaat:
Je moet trots zijn.
Ik weet dat je een Ectomorph bent ( lang-slank) want dat is bij zo'n 99.999% van jonge jongens die lang zijn.

Wacht 3 jaartjes, zodra je 18 bent ga dan een hele goede voedingschema maken en beginnen met trainen.

Jongen, ik kan je beloven dat mensen zouden dromen dat ze jou waren.
Bedankt voor het antwoord, maar mijn benen en mijn bovenlijf zijn totaal niet in verhouding.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2013, 17:23
Martiño
Martiño is offline
Maar groeiremmers gaan gebruiken wil niet zeggen dat die verhouding opeens wel gaat kloppen, waarschijnlijk blijven ze gewoon hetzelfde.

Hoe weet je trouwens of je benen/lijf niet in verhouding zijn? Gemeten of zie je dat alleen in de spiegel?
Oud 12-05-2013, 17:27
sturby
sturby is offline
Citaat:
Maar groeiremmers gaan gebruiken wil niet zeggen dat die verhouding opeens wel gaat kloppen, waarschijnlijk blijven ze gewoon hetzelfde.

Hoe weet je trouwens of je benen/lijf niet in verhouding zijn? Gemeten of zie je dat alleen in de spiegel?
Je ziet dat direct in de spiegel, ik draag nu lange t-shirts, maar dat blijft opvallen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 17:54
Schrödinger
Schrödinger is offline
Waarom precies vind je het nu een probleem? 1m90 is zeker niet extreem lang, ook niet voor jouw leeftijd, en zo lang je onder de 2 meter blijft moet passende kleding vinden geen enkel probleem zijn. Op jouw leeftijd was ik ongeveer 1m85 lang (nu 1m90) en ik heb nog nooit problemen gehad met mijn lengte.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 21:35
Verwijderd
Mijn broers en mijn vader zijn ook allemaal 2 meter, en mijn ene broer zelfs een paar cm daarover. Ze kunnen prima hun kleren vinden, dus dat is geen probleen.

Dat irritante gevoel wanneer je weer overal bovenuit steekt herken ik ook. ik ben een meisje van 1.85 en ik ben ook altijd de langste geweest. Dat is soms heel akward, maar het heeft ook echt wel voordelen, en daarom zou ik mijn groei echt niet stop zetten als ik jou was.

En dat van 'bekijk het positief, lekker basketballen' is natuurlijk onzin. Er zijn wel mensen die het heel leuk vinden, maar natuurlijk niet iedereen (ik ook niet).

Succes met je keuze, en mocht je toch graag je groei willen stoppen, dan zou ik toch eerst met je huisarts overleggen. Hij weet of die pillen nog zin hebben, en als je die pillen wil halen ben je wss toch een recept nodig
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 22:04
Verwijderd
Hoi Carl. hihiihihihihihih

OT: Je kan het beste met je huisarts praten over groeiremmers. Er zijn niet echt middelen buiten dit om je groei te belemmeren. Sowieso is kleding niet een probleem, genoeg grote maten in de normale kledingwinkels (V&D, Sting).
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten