Advertentie | |
|
![]() |
|
Eerste alinea begin je met hoe je de vacature hebt gevonden en kort wie jij bent. Je hoeft niet uit te leggen dat je geen ervaring hebt in de horeca, want dat zien ze ook op je CV. Leg er, zoals is gezegd, in ieder geval geen nadruk op.
Begin zinnen niet met 'ik'. Daarna beschrijf je waarom de baan je aanspreekt en wat jij te bieden hebt, zoals je zelf al hebt gedaan. Een sollicitatiebrief voor een bijbaan hoeft overigens niet heel lang te zijn hoor, maar je kunt nog wel wat meer over je eigen motivatie vertellen. |
![]() |
||
Citaat:
Verder: keukenmedewerker is één woord, OV-kaart ook. Je woordvolgorde klopt soms niet, bijvoorbeeld: 'maar ben ik bereid' moet zijn 'maar ik ben bereid'. Succes!
|
Betreft: Vacature Keukenmedewerker
Geachte heer/mevrouw, Door middel van deze brief reageer ik op de vacature van keukenmedewerker. Omdat ik van meerdere mensen heb gehoord hoe goed de sfeer bij Vapiano is en hoe verrassend lekkere gerechten er geserveerd worden, lijkt Vapiano mij de ideale plek om aan een nieuwe baan te beginnen. Ik ben een leergierig persoon die zichzelf graag op meerdere vlakken wil ontplooien. In de omgang met gasten zou ik mijzelf graag verder ontwikkelen. (+ ik zou in deze alinea nog een aantal kwaliteiten noemen die jij in huis hebt en die goed van pas komen in en restaurant. BV dat je vriendelijk bent, een open uitstraling hebt, oplettend bent, flexibel bent, goed kunt samenwerken). Hoewel ik zelf niet in Rotterdam woon, vormt dit voor mij geen probleem. Ik ben in het bezit van een OV-kaart en bereid om te reizen. Ik hoop dat ik in mijn brief mijn enthousiasme voor deze baan heb kunnen laten blijken en zou mijn motivatie en kwaliteiten graag toelichten in een persoonlijke gesprek. Met vriendelijke groet, (...) Ik heb geprobeerd jouw bewoording er in te laten en het wat positiever te maken. Misschien kun je er wat mee, maar wellicht heb je je brief inmiddels allang verstuurd (ik kijk nu pas naar de datum), dan misschien voor een volgende brief ooit ![]()
|
![]() |
|
|