Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2013, 14:20
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Zou iemand misschien mijn motivatie brief kunnen corrigeren op fouten en misschien nog aanvullen op dingen dat ik mis? Zelf vindt ik mijn motivatie brief kort.

Betreft: Vacature Keuken medewerker

Geachte heer/mevrouw,

Ervaring in de horeca heb ik niet, maar daar staat tegenover dat ik een persoon ben die leergierig is en zichzelf op verschillende vlakken wil ontplooien. Vooral op sociaal gebied, de omgang met klanten, zou ik mezelf graag meer willen ontwikkelen.

Ik heb gekozen voor Vapiano omdat ik van meerdere mensen heb gehoord hoe goed de sfeer was en hoe verrassend lekker de gerechten waren. Het leek mij daarom een erg leuke plek om aan een nieuwe baan te beginnen. Zelf woon ik niet in Rotterdam zoals u in mijn curriculum vitae kunt zien maar ben ik bereid om te reizen en beschik ik over een OV kaart.

Graag overtuig ik u van mijn kwaliteiten in een gesprek waarbij ik deze brief en eventueel mijn CV verder toe kan lichten.

Met vriendelijke groeten,

xxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2013, 14:35
bloodyb
bloodyb is offline
Het lijkt mij een keurige brief hoor en als ze meer motivatie van je willen horen kan dat ook in een eventueel gesprek. Succes met de sollicitatie.
Oud 03-05-2013, 14:59
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
Het lijkt mij een keurige brief hoor en als ze meer motivatie van je willen horen kan dat ook in een eventueel gesprek. Succes met de sollicitatie.
Dankjewel!!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2013, 08:30
Pluis
Pluis is offline
Ik vind het niet zo handig voor een horecabaantje te beginnen met "ik heb geen horeca ervaring". Begin dan in ieder geval nog met iets positiefs over jezelf! En ik weet niet beter dan dat je wanneer je solliciteert voor een functie je ook in je eerste alinea van de brief benoemt dat je voor die baan solliciteert.
Oud 04-05-2013, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het niet zo handig voor een horecabaantje te beginnen met "ik heb geen horeca ervaring". Begin dan in ieder geval nog met iets positiefs over jezelf! En ik weet niet beter dan dat je wanneer je solliciteert voor een functie je ook in je eerste alinea van de brief benoemt dat je voor die baan solliciteert.
Dit inderdaad. Eerste alinea gewoon beginnen met iets over jezelf vertellen, waar je de vacature hebt gevonden en dan dus vertellen dat je daar voor solliciteert.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 08:14
Verwijderd
en in de horeca spreekt men van gasten en niet van klanten. Details.
En dat je geen ervaring hebt zou ik er uithalen, in elk geval niet op deze manier benadrukken.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 10:35
Adore
Adore is offline
Eerste alinea begin je met hoe je de vacature hebt gevonden en kort wie jij bent. Je hoeft niet uit te leggen dat je geen ervaring hebt in de horeca, want dat zien ze ook op je CV. Leg er, zoals is gezegd, in ieder geval geen nadruk op.

Begin zinnen niet met 'ik'.
Daarna beschrijf je waarom de baan je aanspreekt en wat jij te bieden hebt, zoals je zelf al hebt gedaan. Een sollicitatiebrief voor een bijbaan hoeft overigens niet heel lang te zijn hoor, maar je kunt nog wel wat meer over je eigen motivatie vertellen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 16:23
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dit inderdaad. Eerste alinea gewoon beginnen met iets over jezelf vertellen, waar je de vacature hebt gevonden en dan dus vertellen dat je daar voor solliciteert.
Dit vooral.

Verder: keukenmedewerker is één woord, OV-kaart ook. Je woordvolgorde klopt soms niet, bijvoorbeeld: 'maar ben ik bereid' moet zijn 'maar ik ben bereid'. Succes!
Oud 15-05-2013, 20:47
Fantôme
Fantôme is offline
Betreft: Vacature Keukenmedewerker

Geachte heer/mevrouw,

Door middel van deze brief reageer ik op de vacature van keukenmedewerker.
Omdat ik van meerdere mensen heb gehoord hoe goed de sfeer bij Vapiano is en hoe verrassend lekkere gerechten er geserveerd worden, lijkt Vapiano mij de ideale plek om aan een nieuwe baan te beginnen.

Ik ben een leergierig persoon die zichzelf graag op meerdere vlakken wil ontplooien.
In de omgang met gasten zou ik mijzelf graag verder ontwikkelen. (+ ik zou in deze alinea nog een aantal kwaliteiten noemen die jij in huis hebt en die goed van pas komen in en restaurant. BV dat je vriendelijk bent, een open uitstraling hebt, oplettend bent, flexibel bent, goed kunt samenwerken).

Hoewel ik zelf niet in Rotterdam woon, vormt dit voor mij geen probleem. Ik ben in het bezit van een OV-kaart en bereid om te reizen.

Ik hoop dat ik in mijn brief mijn enthousiasme voor deze baan heb kunnen laten blijken en zou mijn motivatie en kwaliteiten graag toelichten in een persoonlijke gesprek.

Met vriendelijke groet,

(...)

Ik heb geprobeerd jouw bewoording er in te laten en het wat positiever te maken. Misschien kun je er wat mee, maar wellicht heb je je brief inmiddels allang verstuurd (ik kijk nu pas naar de datum), dan misschien voor een volgende brief ooit
Reageren

Regels voor berichten