Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
@NaamInGebruik
Ik zaai liefst positieve dingen. Ik koester dan de mooie vruchten die ik daaruit krijg. Niet elke oogst lukt even goed natuurlijk. Over die meisjes, in dit topic hebben een aantal mensen al hun mening en ideeen daarover gegeven ( http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1879250 ) @Stomme Klont Het papier heeft er ook geen last meer van, maar die kleine kreukjes (hoewel niet noemenswaardig dan), blijven wel op het papier. Ieder pest geval is verschillend. - Er wordt dagelijks met iemand gelachen omdat zijn hoofd op een blok, of ei lijkt, of omdat hij dik is. Als dit allemaal achter de rug is, zullen dit voor de meesten kleine kreukjes zijn. - Je wordt op school gepest, de medeleerlingen gebruiken jou boekentas, met inhoud als " toilet" (dit gebeurt jammer genoeg). Er is schade aan je studie materiaal, en je kan hierdoor een leerachterstand krijgen, en de toekomst van de gepeste kan helemaal naar de haaien zijn. - Een volwassen man werd op zijn werk vastgebonden op paletten. En er werd over hem geplast. De man is arbeidsongeschikt door depressie. @Reverend Ik geloof (misschien naief van mij) dat er in iedere mens iets goeds schuilt. En dat pesters vaak de gevolgen van hun daden kunnen inschatten. Veel mensen zijn niet weerbaar of kunnen dat niet worden. Ik zelf ben ooit al eens opgekomen voor iemand die gepest werd. Maar die persoon zou nooit voor zichzelf op komen. Daarom zou het goed zijn meer lessen te geven op school over psychologie, over pesten en de gevolgen, maar zeker ook de non-verbale communicatie (lichaamstaal en dergelijke). |
![]() |
||
Citaat:
|
ShySora, graag een vraagstelling toevoegen aan het topic anders gaat dit topic op slot omdat het dan niet meer dan een mededeling is.
||
![]() |
Citaat:
![]() 1. Waarom pesten mensen denken jullie? 2. Waarom doen zoveel mensen mee, en zeggen veel mensen hier niks op? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Op de middelbare, in de 1e en 2e kwam het onderwerp pesten ook voorbij, en soms zat de halve klas te snikken.als iemand zijn/haar verhaal vertelde, over hoe ze vroeger gepest was enzo. Nog geen jaar later was er een groepje bestaande uit voormalig-gepesten die juist zelf gingen pesten. Ik betwijfel of dergelijke lessen ook maar enig nut hebeben.
|||
![]() |
Citaat:
Ook hoor ik vaak dat pesters de gevolgen van hun acties niet altijd in zien. Het laten inzien wat zij aanrichten, is een ding. In de tweede plaats moeten zij ook vervolgd worden. En dan bedoel ik niet met een lichte straf, maar met een straf die in verhouding staat. Citaat:
Heel blij dat je dit gedaan hebt ![]() |
![]() |
|
We hadden in de 1e klas allemaal een lijstje gemaakt over hoe je respectvol met elkaar om moet gaan enzo. Dat heeft veel geholpen, zeg... *sarcasme*
Ik ben helemaal tegen pesten, maar ik sta vrij cynisch tegenover manieren om pesten de kop in te drukken. Ik durf ook te wedden dat over eem paar jaar enkele kindertjes uit beide verhalen met het kapotte papiertje pestgedrag zullen vertonen.
|||
![]() |
Citaat:
Wat lijkt jou de gepaste manier om pestgedrag te vermijden? Neutraliseren zou ideaal zijn, maar ik vrees niet haalbaar. Citaat:
Maar als er 1 kind mee geholpen is, vindt ik het reeds de moeite. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
beschouwing over pesten 0o-meisje-o0 | 0 | 17-10-2005 19:57 | |
Psychologie |