Advertentie | |
|
![]() |
|
Hahaha: ThomasJu, jij hebt blijkbaar net zo'n hekel aan die -1 op een rekenmachina als ik heb
![]() Ga denk ik volgend jaar mijn klas gelijk maar zeggen die -1 door te krassen op de rekenmachine, en er handmatig een a voor te zetten. Basisuitleg van dit onderwerp heb ik een jaartje geleden gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=Y-QDtQv2dt8 Zou nog even moeten zoeken of ik er ook nog rekenvoorbeelden bij heb. Zo niet, dan heb ik weer wat voor mijn te-doen-lijst. |
![]() |
|
Ok, uitwerking van hoe je het op de naar mijn mening netste manier moet opschrijven: http://youtu.be/9IeG73MGkx0
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het is aan de docent of hij het nodig vind er een opmerking bij te maken over hoe sin^{-1} gedefinieerd is.
||
Citaat:
|
![]() |
De functie arcsinus het het omgekeerde van de sinus.
Waarom staat die ^-1 er bij de arcsinus? Hier wordt het gebruikt om de inverse van de sinus aan te duiden (het omgekeerde van de sinus) Dit is het zelfde als machten en wortels. Het zijn elkaars inverse (ze doen precies het omgekeerde). Het is dus een omgekeerde functie. f(x) = y dan is f -1(y )=x Als je die -1 achter de haakjes zet staat er iets heel anders namelijk: |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ja en nee.
arcsinus is de naam van de functie (dus zoals je de functie hoort te noemen) Op veel rekenmachines kan je die functie gebruiken door eerst op 'shift' (of 'second') te drukken en daarna op sinus. Het is goed van je docent om helemaal die -1 af te schaffen. Hij had alleen 'arc' moeten instellen ipv 'shift'. Dan weet iedereen (ook van andere scholen) gelijk waar je het over hebt |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Goniometrie - exact oplossen - VWO - WisB kevin- | 2 | 10-02-2017 21:30 | |
[WI] Verdubbelings- en halveringsformules Woopa | 0 | 26-09-2015 19:46 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Islam en Wetenschap jjorden | 26 | 24-08-2007 00:28 | |
Goniometrie sten-vvv | 9 | 23-01-2007 17:37 | |
wiskundig probleempje [goniometrie nevret23 | 7 | 02-01-2007 18:49 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling: God en Religie zijn zaken die niet thuishoren op een school. Tinkk | 101 | 06-04-2006 12:37 |