Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik bedoelde een apu, sorry...
kijk mn lijstje genaamd amd, dit zijn die dingen van amd, volgens mij doet intel daar niet aan maar amd wel! lijstje |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
lijstje |
![]() |
||
Citaat:
Vind een onboard GPU nog steeds geen alternatief voor een losse videokaart gezien het simpelweg te weinig power biedt. Ook heb je het probleem dat hij dan een deel van je werkgeheugen als videogeheugen gaat gebruiken terwijl het laatste doorgaans op aanzienlijk hogere snelheden werkt. Voor mijn 2560x1440 resolutie is onboard dus sowieso geen optie.
|
![]() |
bool nerd_modus = true
Jongens, jongens, jongens. Er zijn ZEKER wel AMD processors die een ingebouwde grafische oplossing bieden. Kijk bijvoorbeeld naar de AMD APU's. Dit zijn die van de nieuwste AMD processors die dat hebben: http://tweakers.net/categorie/46/pro...SUTAwNzpdraWgA (deze worden deze zomer vervangen door een nieuwere serie) Dit is zeker niet bedoeld voor high-end gaming. Je kan hier het meeste prima mee spelen op 1080P op low-med niveau. Verder brengt Intel met de haswell serie de 'Intel HD Iris-pro' ingebouwde grafische oplossing. Volgens Intel zijn deze ongeveer even goed als een gt 650M en zijn alleen voor laptops en AIO's bedoeld. Deze komen morgen of later deze zomer uit. Morgen (2 juni) komt Intel met hun nieuwe processoren die ook betere geïntegreerde grafische oplossing hebben da de huidige Intel hd 4000. Verder is het het geld niet waard om van een intel hd 4000 grafische oplossing een kaart te nemen van 40-50 euro. Het verschil is daarvoor veel te klein. Voor serieuze gamers op 1080P zal je minimaal 200 euro moeten neerleggen voor een videokaart als je bijna alles op high wilt spelen. Ik snap ook niet waarom er hier ineens SLI aangeraden wordt. Het is eigenlijk een minderwaardige oplossing om "goede" prestaties neer te zetten. Goede heb ik tussen aanhalingstekens gezet aangezien je in de praktijk nog steeds last hebt van framedrops en microstotteringen bij een groot aantal spellen. Verder wordt het ook niet altijd ondersteund bij games. Het is alleen handig als je met meerdere schermen wilt gamen of op hoge resoluties. Crossfire (SLI van AMD) heeft nog eigenlijk bèta fase. Het aantal framedrops en microstotteringen zijn daar een stuk meer. Dit komt doordat Nvidia drivers maakt van hogere kwaliteit dan AMD. Om nog eventjes op viezegedachtes' lijstjes op tweakers.net in te gaan. Er worden in redelijk oudere producten gebruikt en ook zijn ze niet mooi in evenwicht gemaakt. Ik raad je aan om meer informatie in te winnen. Ook is het niet zo dat AMD beter zou zijn dan Intel in het geval van processors of in het geval van videokaarten dan Nvidia. Het ligt eraan waarvoor je het wilt gebruiken! Natuurlijk heeft ieder merk z'n faalproducten, die blijf je behouden. Om hier eventjes wat verder op in te gaan. -Intel maakt processors die meer kunnen uitrekenen in één kloktik. Dit ligt niet alleen aan het aantal Ghz, maar omdat deze gewoon veel efficienter werken dan de AMD processors. Daarom worden deze ook voor gaming meer aangeraden aangezien games veel meer op singlecore performance leunen. De meeste game performance leunt op ongeveer 10 tot 30 procent op je CPU. Een Intel-only technologie is QuickSync. Dit is een technologie dat de processor samenwerkt met de geïntegreerde grafische oplossing. Dit gaat heel snel omdat dit binnen de processor zelf afspeelt. Quicksync wordt gebruikt/heeft plugins voor zware grafische software (om bijv. dingen te animeren in filmpjes of om voorwerpen te ontwerpen, GEEN GAMES) Intel bied ook hyperthreading. Dit is redelijk ingewikkeld om in 3 regels neer te dumpen, dus hiervoor verwijs ik je naar wikipedia wat redelijk goed begrijpbaar is voor leken. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyper-threading -Amd processors hebben meer cores. Dit zijn eigenlijk om het makkelijk uit te leggen "halve" cores. Het wordt voor de kinders van 12 hier op scholieren.com anders te lastig om dit te volgen als ik het dieper ga uitleggen. Deze halve cores worden door je systeem gezien als hele cores. Één "halve" core van AMD is minder snel dan één hele van Intel. AMD bied meer kwantiteit. Intel meer kwaliteit. Dit komt overigens alleen voor bij de bulldozer architecturen. (zambezi, vishera) Als je alle performance bij elkaar optelt hebben de 8 "halve" core varianten ongeveer dezelfde performance bieden als de betere 3e generatie van de I5 processors. Ik zeg ongeveer omdat de ene applicatie beter met Intel of AMD om kan gaan. Zo zal je voor een systeem dat veel zwaar grafische applicaties zal draaien (zonder Quicksync) qua prijs/kwaliteit beter een AMD FX-8350 kan nemen dan de i5 3570(K). Verder heeft AMD ook een APU lijn. Dit zijn processors die vooral een heel sterk grafisch gedeelte heeft (in vergelijking met het de grafische oplossing van Intel). Deze zijn vergelijkbaar met de i3 lijn van Intel. Om algemeen verder te gaan, niet iedere processor is even goed geschikt voor gaming. Zo ondersteunen de Pentiums van Intel als ik me niet vergis niet het AVX instructieset wat de I3 lijn weer wel heeft. Dit is waarom de Pentiums minder geschikt zijn voor gaming. De huidige 3e intel generatie bied voor normaal desktop gebruik: celeron: low end dual core processors Pentium: iets betere dual core processors I3: dual core processors met hyperthreading i5: quad core processors i7: quad core processors met hyperthreading en sixt core processors met hyperthreading AMD bied voor normaal desktop gebruik: A4, A6: dual core processors met goede IGPU's (APU) A8, A10: Quad core processors met goede IGPU's (APU) FX-serie processors, dual core, quad core, sixt core en octa core, hebben geen GPU deel. 7xx(K) processors, APU's zonder GPU deel Zo zie je dat het redelijk ingewikkeld zit met processors en dat je niet kan zeggen dat bedrijf x beter is dan bedrijf y. Dit is natuurlijk met videokaarten ook het geval. Voor het ene gebruik zal nvidia beter zijn, voor het andere gebruik AMD, en weer voor de ander de Intel HD grafische oplossing. Daarom wil ik hierbij het verfoeide fanboygedrag dag zeggen en ik hoop dat het hier niet meer aan de orde is. Ik heb het nu redelijk druk, daarom ga ik niet een hoofdstuk beginnen over GPU's en hou ik het Intel stukje zo simpel mogelijk zodat het nog wel door te komen is ![]() Als er nog specifieke vragen zijn, kan dat gewoon gesteld worden. Ik moet dan wel ergens tijd maken om het volledig uit te tikken ;p. Verder is k10 een redelijk verouderde cpu lijn van AMD. Ik weet niet meer of deze ook geïntegreerde graphics hebben. edit: Leesvoer over Haswell voor de desktop: http://tweakers.net/reviews/3061/11/...tick-tock.html Leesvoer over Haswell voor de laptop: http://tweakers.net/reviews/3057/has...re-getest.html Laatst gewijzigd op 01-06-2013 om 20:17. Reden: Toevoeging leesvoer. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Er staat bij "als je bijna alles op high wilt spelen." dus oftewel, voor serieuze gamers die bijna alles op high willen spelen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vraag je vriendelijk om hier over op te houden want het is niet te essentie van mijn verhaal. Of wil je werkelijk dit topic met dit soort onzin volspammen? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Zelf Sony VAIO laptop samenstellen Elin3 | 52 | 09-08-2013 21:31 | |
Software & Hardware |
GPU? DestinyPlan | 21 | 18-12-2010 17:08 | |